PSN sänkt igen?

Medlem
PSN sänkt igen?

Enligt Kotaku har Lizard Squad tagit på sig en ny attack mot både PSN och Xbox Live.. Någon mer som inte kommer in?

http://kotaku.com/xbox-live-and-playstation-network-are-having-problems-t-1675130891

Medlem

Tvärdött för mig på PSN. Horribelt att det kan ligga nere så länge och att så tämligen enkla medel lamslår stora internationella tjänster.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Fortfarande dött på PSN för mig och jag som suktat efter lite coop i Unity.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Fortfarande dött på PSN för mig och jag som suktat efter lite coop i Unity.

Tänkte precis testa detta, men icke.

Medlem

Nog för att det inte blir så mycket spelande nu under julen, men det börjar fan bli riktigt tröttsamt nu. Det värsta av allt är att det förmodligen bara är några småglin som utför attackerna. Tråkigt nog så är det väldigt svårt att skydda sig helt mot DDoS-attacker. Det gäller bara att ha snabb beredskap och rutiner, något som jag tror både Sony och Microsoft har.

Hade förresten inte FBI arresterat Ödlorna? Eller tog man bara några, eller är det kanske några copycats som går under samma namn? Hoppas det inte blir långvarigt bara. Vet inte ens om jag är drabbat, men högst troligt då jag brukar ha den oturen när det gäller sånt här Tycks gå att komma åt Xbox Store genom Chrome i alla fall, men PS Store är död.

Inaktiv

Palla.. varför håller folk på med detta ?

Medlem

Jag har testat sen julafton och fasen inte kommit in någon gång... tröttsamt rent ut sagt.

KoP
Medlem

Xbox Live är iaf up and running sedan några timmar tillbaks. Har lirat GTA V Online med polaren sen dess. Hur det är med PSN har jag inte kollat än.

Medlem
Skrivet av KoP:

Xbox Live är iaf up and running sedan några timmar tillbaks. Har lirat GTA V Online med polaren sen dess. Hur det är med PSN har jag inte kollat än.

PSN inte uppe i nuet iaf.

Medlem

PSN är fortfarande nere 27/12 03:13


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Fortfarande nere...

Medlem

Roligt nog så tar de gärna emot betalning för spel på PS Store och låter mig ladda ner dom. Kan dessvärre inte starta spelen sen då de inte kan verifiera att jag köpt dom.

Medlem

Ändrade MTU till 1473 så funkade det för mig igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu hackade dem mig igen, kommer inte in faaan jag som skulle spela match.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar