Jobbar Microsoft på ny vr-teknik?

Robot
Medlem
Jobbar Microsoft på ny vr-teknik?

Varför fråga om MS jobbar på VR när ni uppenbarligen har svaret...?

Avstängd

Xreallity One?

Medlem

Gissningsvis något till Xbox One för att möta Morpheus, snarare än till PC för att möta Oculus. Men vem vet?

Konkurrens är alltid bra, och ju fler aktörer som satsar på VR, desto större blir fältet.

Medlem
Medlem

Alla dessa VR-lösningar och förmodligen kommer alla rycka på axlarna åt detta om 5 år eller så... Vill minnas den stora massiva 3D-satsningen som numera mest är en gäspning.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Alla dessa VR-lösningar och förmodligen kommer alla rycka på axlarna åt detta om 5 år eller så... Vill minnas den stora massiva 3D-satsningen som numera mest är en gäspning.

Ja. Fast VR är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite coolare än 3D...

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av JohnnyGreed:

Alla dessa VR-lösningar och förmodligen kommer alla rycka på axlarna åt detta om 5 år eller så... Vill minnas den stora massiva 3D-satsningen som numera mest är en gäspning.

Ja. Fast VR är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite coolare än 3D...

Och kommer troligtvis vara mycket mycket dyrare.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av sith:
Skrivet av JohnnyGreed:

Alla dessa VR-lösningar och förmodligen kommer alla rycka på axlarna åt detta om 5 år eller så... Vill minnas den stora massiva 3D-satsningen som numera mest är en gäspning.

Ja. Fast VR är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite coolare än 3D...

Och kommer troligtvis vara mycket mycket dyrare.

Ett Oculus Rift dev kit kostar 300 dollar idag och dom har sagt att dom ska försöka göra den billigare till konsumentversionen, hur det blir med den saken är nog mycket upp till Facebook vid det här laget dock, jag kan inte tänka mig rivalerna kommer gå över det priset med allt för mycket.

Med tanke på vad du får så är det en spottstyver om du frågar mig.

Medlem

XBone utan VR vore otänkbart när alla pratar om VR. Så det är en självklarhet att de jobbar på en VR-lösning. Hur långt de kommit, när den släpps och vilka de samarbetar med är frågorna.

Medlem

Men hårdvaran som finns i PS4 och Xone kommer det bli jäkligt jobbigt att få en vettig fps, 1080p är för låg upplösning för VR.. +en jäkla hög framerate behövs för att man inte ska bli åksjuk.

Medlem

Med tanke på hur hårdvaran ser ut i konsollerna lär det bli just en rätt trist och medioker upplevelse. Om några år vill ingen ha skiten utan det kommer förmodligen ses mer som som ännu ett misslyckat tillbehör.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Om några år vill ingen ha skiten utan det kommer förmodligen ses mer som som ännu ett misslyckat tillbehör.

Tror inte jag.
Jag ser sjukt mkt fram emot den, främst i flygspel som WarThunder SimBat, IL2 Sturmovik, Elite, Star Citizen mfl.

Men även vissa bilspel och FPS typ Skyrim eller Doom. Horror FPS.

Och för att inte tala om all interaktiv PORR
*dreggel*

RmK
Medlem

Verkar som att kinect bara var första steget i Microsofts väg mot världsdominans.

Nu kommer Microsoft VR med en ULA som tillåter dom att bevaka allt du gör in game samt skapa en 3D bild av din kropp, hus och flickvän för att sedan klona dessa och sälja till NSA för en mysig summa pengar.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Varför fråga om MS jobbar på VR när ni uppenbarligen har svaret...?

clickbait, that's why!

1
Skriv svar