Nominera: Årets spel enligt läsarna

Medlem

endless legend

Medlem

Super Smash Bros. for Wii U ligger högt på listan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I ren speltid, Heartstone. SATAN vad tid jag lagt ner i det spelet, men även har fått mig att träffa nya människor genom att man varit på Hearthstonepubar. Det har inget annat spel fått mig att göra i år


signatur

Videomupp

Medlem

Child of light är årets spel utan tvekan! Vilken underbar berättelse. Vacker musik. En riktig överraskning.

Sen njöt jag av Tomb Raider - Definitive Edition. Såg fram emot Rise of the Tomb Raider men verkar inte komma till pS4 :'(

Shadow of Mordor är ett bra spel.

Assassin's Creed Unity är faktiskt rolig. Jag spelar på PS4 och tycker inte alls att den varit buggig. Stort plus för att de lyckats samla så stora folkmassor Att staden verkligen känns befolkad.

Har nyligen börjat spela Dragon Age Inquisition och den verkar grym! Blir nog många timmar på den

Men årets spel: Child of Light!

Alien: isolation

Medlem

Divinity : Original Sin
Wasteland 2
Dead State
SanctuaryRPG
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Min givna Topp 5

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:

Divinity : Original Sin
Wasteland 2
Dead State
SanctuaryRPG
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Min givna Topp 5

Jaha, var det i år Dragonfall släpptes? I så fall får jag lägga till det på GOTY-värdiga spel. Mycket bättre än grundspelet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Divinity : Original Sin
Wasteland 2
Dead State
SanctuaryRPG
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Min givna Topp 5

Jaha, var det i år Dragonfall släpptes? I så fall får jag lägga till det på GOTY-värdiga spel. Mycket bättre än grundspelet.

18 Sept i år släpptes det.

Medlem

Shadow of Mordor
Elite: Dangerous
War of the Vikings


signatur

I drank what?

Medlem

"The Wolf Among us", utan tvekan. Finns inget spel som gjort mig så intresserad av historien kring karaktärerna, och jag fick verkligen inte nog efter att jag klarade spelet. Vill bara ha mer!

"Shadow of Mordor" va ett bra spel, men hade potential till att bli så mycket bättre. Det föll lite platt för mig.

Medlem

För er som inte har prövat Wolfenstien: The New Order kan jag starkt rekommendera. Grym story, intressanta karaktärer och en jäkla massa action :).

Testpilot

Dragon Age: Inquisition

Mastigt , matigt , stort och underbart . Inget annat spel har käkat lika många timmar i år trots att det inte är klockrent bra så är det tilltäckligt för att ta tronen.

Alien Isolation ligger som stark 2a .

Medlem

Eve online
Wolfenstein the new order var oväntat bra också.
X-com enemy unknown riktigt spännande o svårt som gamla operation flashpoint

Medlem

Dragon Age: Inquisition

Medlem

World of Warcraft: Warlords of Draenor.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

War Thunder

Lätt!
Älskar WT SB!!

Medlem

Dragon Age: Inquisition

Medlem

Hatsune Miku: Project DIVA F 2nd


signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Medlem

1. Dragon Age: Inquisition
2. Dark Souls 2
3. Middle-Earth: Shadow of Mordor

Bra spel, delvis längre spel.. mycket kul för pengarna!

Medlem

Heroes of the Storm Alpha, om det gick att nominera.

Ni förstår inte hur beroendeframkallande det här spelet är, har gett upp WOW och SC2 och spelar bara det här nu.
Längtar tills det släpps så det blir fler spelare.

Medlem

Game of Thrones, resten var skräp.

Medlem

Dragon Age: Inquisition

Jag hatar MMORPG's, men det här har på något sätt tagit liiite från den världen o på nåt sätt blir hela blandningen av känslor, story, drama och farmande av resurser bara rätt för mig

Inaktiv

Middle - Earth Shadow of Mordor var utan tvekan årets överaskning för mig. Mycket beror nog på att man duckade för hype tåget men också för att det var ett riktigt trevligt spel. Nemesis systemet, dom otroligt roliga striderna det enda jag inte var så förtjust över var manuset, fantastiska röstskådespelare men ett ganska dåligt manus. Ett förbannat bra spel ändål.

Ubisoft verkar verklign vilja göra 2014 till året dom begravde sig djupare än djupast av buggar och tomma löften. Men ett spel som fick mig att hoppas lite på studion ändå och det var Valiant Hearts. Ubisoft Montpellier skapade med hjälp av sin spelmotor UbiArt Framework ren magi i mina ögon. Man kan väl säga att jag var där mest för historien för när det kommer till spelmekaniken samt den tvivelaktiga puzzel designen så kunde det kännas lite felplaserat ibland. Men jösses vad den sista timmen satte sig hårt i minnet.

This War of Mine var årets käftsmäll från en liten indie studio som 11 bits. Fantastiskt vad en liten studio kan åstakomma som dom stora inte kan. Har aldrig känt mig så kluven som i detta spel, inte ens Bioware har fått mig att känna som jag gjort inför en del val man gjorde och fick leva med. Kan inte säga att jag kände ren och skär spelglädje i detta spel men jag kände något annat, viljan att faktiskt bry sig ett jävla dugg och det var det ett tag sedan jag kände i ett spel.

Så för att korta ner det, mina tre favoriter 2014 var

Middle -Earth Shadow of Mordor
Valiant Hearts: The Great War
This War of Mine

Medlem

Alien Isolation

Medlem

Mina favoriter var

The Evil Within
Hearthstone
Super Smash Bros

Har Alien: Isolation men inte börjat på det ännu. Tycker The Evil Within förtjänar lite mer respekt, det är det spel jag har haft mest kul med i år.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Divinity : Original Sin
Wasteland 2
Dead State
SanctuaryRPG
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Min givna Topp 5

Jaha, var det i år Dragonfall släpptes? I så fall får jag lägga till det på GOTY-värdiga spel. Mycket bättre än grundspelet.

18 Sept i år släpptes det.

Njae, det var ju nyutgåvan som polerade och lade till. Fick googla när Dragonfall släpptes, och det var den 27:e februari i år, så det är ju giltigt.

Medlem
Skrivet av Johnny:

*snip*

Äntligen någon mer som nämner This War of Mine! Ur berättandesynpunkt ett riktigt intressant, för att inte tala om mörkt, spel. Vad gäller gameplay är det något mer "meh", men konceptet är tillräckligt intressant för att hamna på topplistor!

Utöver detta sällar jag mig till den skara som nämnt några av årets stora RPGs; Divinity: Original Sin, Wasteland 2 och Dragon Age: Inquisition.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Divinity : Original Sin
Wasteland 2
Dead State
SanctuaryRPG
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

Min givna Topp 5

Jaha, var det i år Dragonfall släpptes? I så fall får jag lägga till det på GOTY-värdiga spel. Mycket bättre än grundspelet.

18 Sept i år släpptes det.

Njae, det var ju nyutgåvan som polerade och lade till. Fick googla när Dragonfall släpptes, och det var den 27:e februari i år, så det är ju giltigt.

Fast jag pratar om DIRECTORS CUT och den kom den artonde september, annars hade jag bara skrivit Dragonfall.
Fast båda släpptes i år vilket jag redan visste.

Medlem

Farcry 4. Inte många som nämner det, men jag har iaf haft jäkligt kul.

Medlem

Wolfenstein: The New Order

Men Far Cry 4 är riktigt bra det också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skriv svar