Stor nyårsrea hos Origin

Inaktiv
Stor nyårsrea hos Origin

Hey... Steam har redan fått alla pengar, sammanlagt 38 spel... :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

Medlem

Ja men grattis. DAI för 401kr med "rabatt". Elgiganten tar 399 normalpris. Heja Origin med sina ockerpriser. 599kr för ett PC-spel....

Medlem
Skrivet av showerguy:

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

är väl inget fel på bf3?

Geeks Gaming
Skrivet av showerguy:

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

8 kr är lätt värt de. Hyfsad bra singel player. Extremt bra multiplayer.
Fick både cod mw2-mw3 och ghost gratis.... Och dom va inte ens värt de

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av showerguy:

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

8 kr är lätt värt de. Hyfsad bra singel player. Extremt bra multiplayer.
Fick både cod mw2-mw3 och ghost gratis.... Och dom va inte ens värt de

3:an var mycket bättre än 4:an, men det känns som att det är på tok för sent att börja lira 3:an nu när i stort sätt alla har låst upp alla vapen. Men 8kr för SP-kampanjen är det ju lätt värt, och det skadar ju inte att åtminstone försöka ge sig på MP.

Medlem

Vilket jävla skämt till rea. Kollade på Titanfall för ett par veckor sen och då skulle de ha typ 200 spänn!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Vilket jävla skämt till rea. Kollade på Titanfall för ett par veckor sen och då skulle de ha typ 200 spänn!

Men då är det en äkta svensk rea! Dvs det blir inte nämnvärt dyrare, utan i några fall till och med dyrare!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av showerguy:

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

8 kr är lätt värt de. Hyfsad bra singel player. Extremt bra multiplayer.
Fick både cod mw2-mw3 och ghost gratis.... Och dom va inte ens värt de

3:an var mycket bättre än 4:an, men det känns som att det är på tok för sent att börja lira 3:an nu när i stort sätt alla har låst upp alla vapen. Men 8kr för SP-kampanjen är det ju lätt värt, och det skadar ju inte att åtminstone försöka ge sig på MP.

spelar ingen roll om folk låst upp alla vapnen, jag kickade ass med dom hög levlade som hade låst upp det mesta i arsenalet, allt sitter i skillsen inte i vapnen anser jag.

Sedan är 8 kr värt oavsett i och med att många gått tillbaka till battlefield 3 pga missnöjet med bf4, själv spelar jag båda

Medlem

Ori...Origi...Origin?, nope never heard of it

Inaktiv

nej tack är inte intresserad

Gen
Medlem

På amerikanska origin kostar Titanfall 10 dollar vilket borde betyda ca 78kr men istället blev det 190kr vilket är mer än två gånger så mycket. Sjukt!

Köp inte TitanFall! Efter senaste patchen går det inte att spela, och de gör ingenting åt saken. Undvik!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Divion:

Ja men grattis. DAI för 401kr med "rabatt". Elgiganten tar 399 normalpris. Heja Origin med sina ockerpriser. 599kr för ett PC-spel....

Steam har också ockerpriser när de inte har rea. Folk verkar glömma bort det, då de tror att allt guld och gröna skogar
Jag köper då inte nya spel där och lär inte göra det heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av showerguy:

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

8 kr är lätt värt de. Hyfsad bra singel player. Extremt bra multiplayer.
Fick både cod mw2-mw3 och ghost gratis.... Och dom va inte ens värt de

3:an var mycket bättre än 4:an, men det känns som att det är på tok för sent att börja lira 3:an nu när i stort sätt alla har låst upp alla vapen. Men 8kr för SP-kampanjen är det ju lätt värt, och det skadar ju inte att åtminstone försöka ge sig på MP.

spelar ingen roll om folk låst upp alla vapnen, jag kickade ass med dom hög levlade som hade låst upp det mesta i arsenalet, allt sitter i skillsen inte i vapnen anser jag.

Sedan är 8 kr värt oavsett i och med att många gått tillbaka till battlefield 3 pga missnöjet med bf4, själv spelar jag båda

Visst går skills före vapen, men vem säger att man inte kan ha både och? Saknar man skillsen så tappar man nog intresset ganska så fort om man möter lika dåliga med bättre vapen eller såna som är bättre och har bättre vapen. Sen tillkommer ju också kostnaden för expansionerna om man vill ha hela upplevelsen.

Medlem

origin är sämst gällande priser, tänker aldrig köpa saker där. Samma med butiker som Game och Gamestop med skyhöga priser såsom 699-899 beroende på vad det är för version. Pff, hur överlever dom ens.

Steam är också roliga på sitt sätt, dom har massor av reor och grejer till bra pris emellanåt men på såååååååå mycket gammalt skräp som man har glömt bort eller är helt ointressant just pga låg budget spel och dylikt.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av showerguy:

8 kr för BF3? Aldrig i livet.

8 kr är lätt värt de. Hyfsad bra singel player. Extremt bra multiplayer.
Fick både cod mw2-mw3 och ghost gratis.... Och dom va inte ens värt de

3:an var mycket bättre än 4:an, men det känns som att det är på tok för sent att börja lira 3:an nu när i stort sätt alla har låst upp alla vapen. Men 8kr för SP-kampanjen är det ju lätt värt, och det skadar ju inte att åtminstone försöka ge sig på MP.

spelar ingen roll om folk låst upp alla vapnen, jag kickade ass med dom hög levlade som hade låst upp det mesta i arsenalet, allt sitter i skillsen inte i vapnen anser jag.

Sedan är 8 kr värt oavsett i och med att många gått tillbaka till battlefield 3 pga missnöjet med bf4, själv spelar jag båda

Visst går skills före vapen, men vem säger att man inte kan ha både och? Saknar man skillsen så tappar man nog intresset ganska så fort om man möter lika dåliga med bättre vapen eller såna som är bättre och har bättre vapen. Sen tillkommer ju också kostnaden för expansionerna om man vill ha hela upplevelsen.

premium till bf3 är inte så värst farligt dyrt nu. 74 kronor så du får då bf3 och premium för ca 80 kronor

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fleshcutter:

Vilket jävla skämt till rea. Kollade på Titanfall för ett par veckor sen och då skulle de ha typ 200 spänn!

Det reades ut för 100 spänn under thanksgivingrean, så det är väl förhoppningsvis möjligt att priset sänks mer.

Medlem
Skrivet av Divion:

Ja men grattis. DAI för 401kr med "rabatt". Elgiganten tar 399 normalpris. Heja Origin med sina ockerpriser. 599kr för ett PC-spel....

Det är så det fungerar. Det är miljövänligare och smidigare att handla spel digitalt, men ändå vägrar Origin och Steam sälja nya spel till vettiga priser.
Eller ja, det kanske är just för att det är smidigare som de känner att folk är beredda att betala mer.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Divion:

Ja men grattis. DAI för 401kr med "rabatt". Elgiganten tar 399 normalpris. Heja Origin med sina ockerpriser. 599kr för ett PC-spel....

Det är så det fungerar. Det är miljövänligare och smidigare att handla spel digitalt, men ändå vägrar Origin och Steam sälja nya spel till vettiga priser.
Eller ja, det kanske är just för att det är smidigare som de känner att folk är beredda att betala mer.

Den här grabben finns det för få av, där sa han något som värmde om hjärtat:

" men ändå vägrar Origin och Steam sälja nya spel till vettiga priser."


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Köp inte TitanFall! Efter senaste patchen går det inte att spela, och de gör ingenting åt saken. Undvik!

Vill du utveckla?


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Geeks Gaming
Skrivet av Fleshcutter:

Vilket jävla skämt till rea. Kollade på Titanfall för ett par veckor sen och då skulle de ha typ 200 spänn!

Skulle säga köp inte spelet bara för de inte är en bra PC port

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Fleshcutter:

Vilket jävla skämt till rea. Kollade på Titanfall för ett par veckor sen och då skulle de ha typ 200 spänn!

Skulle säga köp inte spelet bara för de inte är en bra PC port

Titanfall utvecklades huvudsakligen för PC och portades sedan till konsollerna så ditt argument tyder på att du tycker att portarna är bättre än originalet.

Geeks Gaming
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Fleshcutter:

Vilket jävla skämt till rea. Kollade på Titanfall för ett par veckor sen och då skulle de ha typ 200 spänn!

Skulle säga köp inte spelet bara för de inte är en bra PC port

Titanfall utvecklades huvudsakligen för PC och portades sedan till konsollerna så ditt argument tyder på att du tycker att portarna är bättre än originalet.

"Pre-production began in 2011, and Respawn's first game was originally planned for existing consoles"
http://en.wikipedia.org/wiki/Titanfall#Development

Så vart du får in info från vet jag inte. Hela spelet är bygget för xboxen

FML
Medlem
Medlem
Skrivet av zolidznake:

hmm, "Downloads to U.S. addresses only" hur funkar det med digitala spel? Om man nu bor i europa exempelvis


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Skrivet av Nattfisk:
Skrivet av walter_iego:

Köp inte TitanFall! Efter senaste patchen går det inte att spela, och de gör ingenting åt saken. Undvik!

Vill du utveckla?

Jag spelade spelet när det kom ut, funkade hur bra som helst direkt ur boxen. Efter ett par månader köpte jag Season Pass, och det installeras med nya patchen som gör spelet ospelbart. Kolla runt på nätet så kan du se alla som har problem med det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tackar FZ för pluggen! Titanfall är så mest fett lattjo (ja ja vet att det är hipstertugg) så kom och epla med oss!! /r/titanfall adda loss /u/stygg3


signatur

#PCMR

Avstängd

När dom får mina cpu fläktar att inte gå upp i varv vid skrollandet av rea listan, och får den att flyta på så kanske man tar sig en titt igen.

12
Skriv svar