Playstation-hackarna: "Vi gjorde det för skojs skull"

Robot
Playstation-hackarna: "Vi gjorde det för skojs skull"

Talesman för Lizard Squad förklarar varför de sänkte Playstation Network and Xbox Live.


Medlem
Playstation-hackarna: "Vi gjorde det för skojs skull"

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Medlem

Hackare gör det alltid för skojs skull eftersom de ser det som en utmaning.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Lugn nu, så illa är det ju inte.
Det är ju bara tv spel vi pratar om ingen lider i detta.
Går miste om något möjligt men jag är rätt säker på att det kommer tillbaka.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

I det här fallet är det inte mycket till "lidande" dock.

Medlem

Undrar om han tycker det är lika kul när han åker dit och får ett par miljoner i böter.

Medlem

Kan vi sluta kalla dessa IT-terrorister för "hackare"? Fan jag skickade mass mail när jag gick i högstadiet. Är jag en ex-hacker nu?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

I det här fallet är det inte mycket till "lidande" dock.

Klart det är.... Enda anledningen till att dom gör detta är för att jävlas och se hur andra människor blir arga och ledsna!

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Lugn nu, så illa är det ju inte.
Det är ju bara tv spel vi pratar om ingen lider i detta.
Går miste om något möjligt men jag är rätt säker på att det kommer tillbaka.

Självklart är det ett jävla ilandsproblem men nog så störande när jag äntligen fått tid för att ta en öl och lira lite för första gången i december och möts av ett felmeddelande som tre människor med för mycket fritid ställt till med. Vet inte om jag är mest sur på Sony som tar betalt för en krånglande tjänst eller datanazisterna som inte respekterar andra människor.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Xbox Live verkar ha problem igen.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kan vi sluta kalla dessa IT-terrorister för "hackare"? Fan jag skickade mass mail när jag gick i högstadiet. Är jag en ex-hacker nu?

Mer Ex-spammer.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Lugn nu, så illa är det ju inte.
Det är ju bara tv spel vi pratar om ingen lider i detta.
Går miste om något möjligt men jag är rätt säker på att det kommer tillbaka.

Självklart är det ett jävla ilandsproblem men nog så störande när jag äntligen fått tid för att ta en öl och lira lite för första gången i december och möts av ett felmeddelande som tre människor med för mycket fritid ställt till med. Vet inte om jag är mest sur på Sony som tar betalt för en krånglande tjänst eller datanazisterna som inte respekterar andra människor.

Alla system har sina bristgränser. Man kan ju inte klaga på Volvo för att nån knivat dina däck?

Medlem

Jag har iallafall passat på att se all film jag missat senaste året och tyckt det varit rätt skönt att kunna slappna av framför TVn och inte känna att det rycker i trigger fingret.

Så jag kan inte säga att jag lidit eller ens saknat tjänsten, men självklart vill jag ha tillbaks mitt PSN+ men de jobbar ju på't.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Lugn nu, så illa är det ju inte.
Det är ju bara tv spel vi pratar om ingen lider i detta.
Går miste om något möjligt men jag är rätt säker på att det kommer tillbaka.

Självklart är det ett jävla ilandsproblem men nog så störande när jag äntligen fått tid för att ta en öl och lira lite för första gången i december och möts av ett felmeddelande som tre människor med för mycket fritid ställt till med. Vet inte om jag är mest sur på Sony som tar betalt för en krånglande tjänst eller datanazisterna som inte respekterar andra människor.

Alla system har sina bristgränser. Man kan ju inte klaga på Volvo för att nån knivat dina däck?

Som att jämföra äpplen och päron. Hade online-delen vart gratis som den var på ps3 så hade jag riktat min trötthet mot datanazisterna men Sony tar nu betalt för att jag ska få en trevligare upplevelse online, tyvärr har psn varit nere mer senaste året än det var under min hela ps3 upplevelse.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Lugn nu, så illa är det ju inte.
Det är ju bara tv spel vi pratar om ingen lider i detta.
Går miste om något möjligt men jag är rätt säker på att det kommer tillbaka.

Jag stör mig väldigt mycket på att inte kunna spela när man väl hittar tid med alla andra och har laddat upp för att spela. Speciellt när det är pga att några barn har tråkigt. Om servrarna hade brunnit upp hade det varit mer ok.

Medlem

Vad tar egentligen sony betalt för ? Jag har inte upptäckt någon ny funktion nu jämför med ps3-tiden.

Medlem
Skrivet av ustzeust:

Vad tar egentligen sony betalt för ? Jag har inte upptäckt någon ny funktion nu jämför med ps3-tiden.

samma sak som dom tog hos Microsoft. För att spela ett spel online som man redan betalat för.

Medlem

Trist för alla barn vars jul de förstört. Inte alla barn vill spendera julen med sina fulla föräldrar, just saying ^^

Medlem

Grabbar tycker ni ska ta det lugna och inte hetsa upp er.
Sånt här händer regelbundet och är inget exceptionellt, det är bara några pojkar som hittat på ett pojkstreck inte mer med det, ni hade väl för er otyg också som tonåringar?

Medlem
Medlem
Skrivet av fullerdanne:
Skrivet av ustzeust:

Vad tar egentligen sony betalt för ? Jag har inte upptäckt någon ny funktion nu jämför med ps3-tiden.

samma sak som dom tog hos Microsoft. För att spela ett spel online som man redan betalat för.

Man betalar bland annat för servrar dedikerade för multiplayer.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av fullerdanne:
Skrivet av ustzeust:

Vad tar egentligen sony betalt för ? Jag har inte upptäckt någon ny funktion nu jämför med ps3-tiden.

samma sak som dom tog hos Microsoft. För att spela ett spel online som man redan betalat för.

Man betalar bland annat för servrar dedikerade för multiplayer.

Fast bara på konsoll. De dedikerade på PC är mystiskt gratis... Att betala 2 ggr för att få spela ett spel skulle aldrig falla mig in. I så fall ska det vara ett MMO.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

I det här fallet är det inte mycket till "lidande" dock.

Nja, arbetarna som måste städa upp skiten efteråt lär ha lidit litegrann.

Medlem

Dataterrorister är vad det är. Tyvärr är det snudd på omöjligt att ta dem så det återstår bara, som jag påpekat förr, att göra det olagligt att vara kapad.

Tusentals datorer står och är delaktiga i botnät och företag och privatpersoner skiter i att skydda sig. Medskyldighet genom att skita i det ska inte undanta dig från ansvar. Feta böter per kapad dator så skulle företag med tusentals datorer snabbt stärka upp sitt it-skydd.

Och kom inte med den trötta "ska vi bötfälla våldtäktsoffer?". En mer korrekt jämförelse vore att lämna sin bil utanför en bank igång och upplåst dag ut och dag in och sen låtsas att man inte är medskyldig om nån rånar banken och sticker i din bil. Och ja, då är du fan medskyldig genom att vara dum i huvudet, precis som med att låta sig vara kapad.

Det är ingen rättighet att drabba andra!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av sith:
Skrivet av fullerdanne:
Skrivet av ustzeust:

Vad tar egentligen sony betalt för ? Jag har inte upptäckt någon ny funktion nu jämför med ps3-tiden.

samma sak som dom tog hos Microsoft. För att spela ett spel online som man redan betalat för.

Man betalar bland annat för servrar dedikerade för multiplayer.

Fast bara på konsoll. De dedikerade på PC är mystiskt gratis... Att betala 2 ggr för att få spela ett spel skulle aldrig falla mig in. I så fall ska det vara ett MMO.

Nja, inte bara för konsoll. Eller ja beroende på hur man ser på saken.
Man "kan" betala för att hyra en dedikerad server på PC, men det är inget måste.
Många gör det dock, och olika gamingcommunityn och gillen pröjsar för hyran av dedikerade servrar "för det större goda".

Men jag lider med dig
Själv lirar jag enbart på PC.

Avstängd

Åh herregud, säkert personer som inte var så populära på högstadiet.

Medlem

lycklig jag blev när jag läste detta <3


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Faulisto:

Grabbar tycker ni ska ta det lugna och inte hetsa upp er.
Sånt här händer regelbundet och är inget exceptionellt, det är bara några pojkar som hittat på ett pojkstreck inte mer med det, ni hade väl för er otyg också som tonåringar?

Hahaa bästa kommentaren! ;D


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:
Skrivet av Faulisto:

Grabbar tycker ni ska ta det lugna och inte hetsa upp er.
Sånt här händer regelbundet och är inget exceptionellt, det är bara några pojkar som hittat på ett pojkstreck inte mer med det, ni hade väl för er otyg också som tonåringar?

Hahaa bästa kommentaren! ;D

Jo, jag tjuvrökte, skolkade, svor, åt papper, var tvär mot föräldrarna. Men aldrig hackade jag ett stort företag för att få uppmärksamhet ^^


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

123
Skriv svar