Frågor Kring Nytt Tangentbord

Medlem
Frågor Kring Nytt Tangentbord

Jag funderar på att skaffa ett nytt tangentbord.
Har haft detta Logitech Deluxe Keyboard - Black sedan juni 2005 och börjar fundera på att uppgradera mig.

Har nosat omkring lite och fastnat för detta Länk 1 ROCCAT Ryos MK Pro Länk 2.

Men eftersom jag inte har intresserat mig tidigare så är jag ganska borta på det här med olika brytare, efter att ha googlat lite grann så hittade jag denna Länk som förklarar lite om skillnaderna mellan de olika färgerna på brytarna.

Och här kommer frågan, vilken sorts brytare tycker ni är skönast att använda Röda, Svarta eller Brunna.
Jag tar gärna lite tips om varför man ska eller inte ska ha vad.

Det går även bra att tipsa om andra T-Bord om ni tycker att det finns bättre.

Testpilot

En guide till mekaniska tangentbord som jag fann vara den bästa är denna:
http://www.overclock.net/t/491752/official-mechanical-keyboar...

Jag har kört med många olika mekaniska brytare under åren och rent generellt är det väldigt mycket en smaksak.
Linjära eller klick-knappar är det valet man gör , rent generellt så de switchar med tydligt klickljud är de som är bäst om man skriver mycket medan linjära är vad många föredrar som spelar.

Dock stor disclaimer att detta är väldigt upp till var och en , särskilt gällande hur mycket motstånd man vill ha.

För min egen del föredrar jag röda men även bruna är trevliga , jag har kört med svarta men numera föredrar jag röda som är mer lättdrivna.
Bör nämnas att jag spelar mest med mitt tangentbord .

Gällande tangenbord så tycker jag du skall titta på :
Logitech G710 som är ett av de fåtaliga mekaniska med gummidämpning. (Bruna Cherry)
Corsair Vengeance K70 , finns med både bruna/röda Cherry.

Men i slutänden är det en smaksak , tycker du skall försöka känna på dessa i verkliga livet i nån affär först.
Det kan dock vara svårt då få affärer har test-ex ute på hyllan.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Linjära eller klick-knappar är det valet man gör , rent generellt så de switchar med tydligt klickljud är de som är bäst om man skriver mycket medan linjära är vad många föredrar som spelar.

"mekaniska" tangentbord är mest för gamers. Ska man skriva är det buckling-spring som gäller.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tack för tipsen (ska titta på guiden), ska titta på logitech'en nästa gång jag får chansen.
Har dock redan tittat och känt på k70'n men den föll mig inte i smaken.

Medlem
1
Skriv svar