Smite-VM – tredje största prissumman någonsin

Robot
Smite-VM – tredje största prissumman någonsin
Medlem
Smite-VM – tredje största prissumman någonsin

folk glömmer lätt att riot betalar löner till proffsspelarna i LoL! undrar hur mkt pengar det rör sig om dock! någon som vet?

Medlem
Skrivet av tobbush:

folk glömmer lätt att riot betalar löner till proffsspelarna i LoL! undrar hur mkt pengar det rör sig om dock! någon som vet?

Waaay back läste jag en intervju med [Dan Dinh http://lol.gamepedia.com/Dan_Dinh], tror det var 2013. Då berättade han att de då åtta lagen fick samma lön, en summa som låg ungefär på 170 000 $, där minst 25 000 måste gå till "mains", resten delas på laget runtomkring. RIOT har sedan länge betalat uppehälle för lagen, dvs. boende och tillhörande räkningar.

Detta är som sagt längesen, så ingen aning om hur det ser ut längre.

PS. Utöver det är alla "winnings" och sponsor-/streamingavtal.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fantastiskt! Heja Smite, ett underbart MobA

Medlem

Kul att det går bra för dom jävlarna som slutade jobba med Tribes...

Tack för inget.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av tobbush:

folk glömmer lätt att riot betalar löner till proffsspelarna i LoL! undrar hur mkt pengar det rör sig om dock! någon som vet?

Läste om någon svensk "proffsspelare" som fick "betalt" för att spela SC2 och bodde i Korea. Han bodde i nån lägenhet med 5 andra och fick sitta och öva 12 h om dagen typ. Låter inte så glamoröst som att "jag får lön för att spela". Sen är frågan vad lönen är sen... Hoppas LoL-snubbarna har det bättre.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av tobbush:

folk glömmer lätt att riot betalar löner till proffsspelarna i LoL! undrar hur mkt pengar det rör sig om dock! någon som vet?

Läste om någon svensk "proffsspelare" som fick "betalt" för att spela SC2 och bodde i Korea. Han bodde i nån lägenhet med 5 andra och fick sitta och öva 12 h om dagen typ. Låter inte så glamoröst som att "jag får lön för att spela". Sen är frågan vad lönen är sen... Hoppas LoL-snubbarna har det bättre.

12h per dag kanske inte är nödvändigt, men det lär ju vara en hel del timmar per dag som gäller.

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av eatem:
Skrivet av tobbush:

folk glömmer lätt att riot betalar löner till proffsspelarna i LoL! undrar hur mkt pengar det rör sig om dock! någon som vet?

Läste om någon svensk "proffsspelare" som fick "betalt" för att spela SC2 och bodde i Korea. Han bodde i nån lägenhet med 5 andra och fick sitta och öva 12 h om dagen typ. Låter inte så glamoröst som att "jag får lön för att spela". Sen är frågan vad lönen är sen... Hoppas LoL-snubbarna har det bättre.

12h per dag kanske inte är nödvändigt, men det lär ju vara en hel del timmar per dag som gäller.

Jo, 12h per dag är det minst. Starcraft 2 är det extremt konkurrans. En del korianer sitter minst 14h om dagen 7 dagar i veckan.

Medlem

PLAYER PROFILE : Ekkelz ,Level 30 Mastery Level 55 ~2000 games lirat , om det finns nån som vill ta nått game nåndag så äre bara dra iväg en invite!

Medlem
Skrivet av Ekkelz:

PLAYER PROFILE : Ekkelz ,Level 30 Mastery Level 55 ~2000 games lirat , om det finns nån som vill ta nått game nåndag så äre bara dra iväg en invite!

2000 games. Imponerande!

Du måste ha varit rätt aktiv rätt länge med andra ord.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ekkelz:

PLAYER PROFILE : Ekkelz ,Level 30 Mastery Level 55 ~2000 games lirat , om det finns nån som vill ta nått game nåndag så äre bara dra iväg en invite!

2000 games. Imponerande!

Du måste ha varit rätt aktiv rätt länge med andra ord.

Nja gjorde mitt acc i januari spelar kanske lite för mkt spel? #nolifer

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av tobbush:

folk glömmer lätt att riot betalar löner till proffsspelarna i LoL! undrar hur mkt pengar det rör sig om dock! någon som vet?

Läste om någon svensk "proffsspelare" som fick "betalt" för att spela SC2 och bodde i Korea. Han bodde i nån lägenhet med 5 andra och fick sitta och öva 12 h om dagen typ. Låter inte så glamoröst som att "jag får lön för att spela". Sen är frågan vad lönen är sen... Hoppas LoL-snubbarna har det bättre.

mest troligen har dom det bättre om man utgår ifrån spelarbasen och hur mycket spelet drar in! men göra något man älskar 12 timmar om dagen och tjäna 5 gånger bättre än dom som jobbar för levebröd låter inte fyskam i mina öron

Medlem

eller tja,lärt mig för länge sen att nått som är kul som hobby blir skit drygt om man börjar jobba med det.

Säger inte det appliceras på alla andra .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

eller tja,lärt mig för länge sen att nått som är kul som hobby blir skit drygt om man börjar jobba med det.

Säger inte det appliceras på alla andra .

Stämmer nog ofta fram tills man får chansen att göra sitt eget. Men det är det ju inte många som får, dessvärre.

Medlem

Jag vill också ha 2 miljoner dollar.

Medlem

Vilka gudar är era favoriter då?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kul att det går bra för dom jävlarna som slutade jobba med Tribes...

Tack för inget.

Hoppas Smite-spelarna slipper att drabbas av sirapssega servrar som kraschar under var och varannat kartbyte i flera månader.

1
Skriv svar