Medlem
Czecht

Kära Tjeckien,

Sluta aldrig vara trevligt, mysigt, billigt och fullt med god mat.

#blogg

Czecht

Ingen bild syns. Censurerad av det kalla kriget?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Absolut, folket och landet är fantastiskt!

Passa dig för polisen bara, de brukar inte kunna engelska och vi berusade (läs: aspackade) besökare brukar inte kunna tjeckiska och det tolkar dom som att man gör motstånd.

Har spenderat en natt i arresten i Brno efter att jag brände alla pengar jag hade kvar på alkohol på en liten skum kvarterskrog sista natten i landet. Vaknade på polisstationen och visste inte vart jag var, varför jag var där eller hur jag skulle ta mig därifrån. Som tur var så kom mina reseansvariga och hittade mig efter ett par timmar och jag kunde vila upp mig under en weekend i Wien innan resan fortsatte i Ungern.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ingen bild syns. Censurerad av det kalla kriget?

Whoops, lite stränga behörigheter. Syns den nu?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Absolut, folket och landet är fantastiskt!

Passa dig för polisen bara, de brukar inte kunna engelska och vi berusade (läs: aspackade) besökare brukar inte kunna tjeckiska och det tolkar dom som att man gör motstånd.

Har spenderat en natt i arresten i Brno efter att jag brände alla pengar jag hade kvar på alkohol på en liten skum kvarterskrog sista natten i landet. Vaknade på polisstationen och visste inte vart jag var, varför jag var där eller hur jag skulle ta mig därifrån. Som tur var så kom mina reseansvariga och hittade mig efter ett par timmar och jag kunde vila upp mig under en weekend i Wien innan resan fortsatte i Ungern.

I en utav orterna jag var i, så var poliserna väldigt glada i att sätta blockeringar (hjulstoppare? Oklart vad det heter) på turisters felparkerade bilar, vilket gjorde en del ilskna. I princip alla jag träffade hade halvkass engelska, men de förstod den såklart bäst i Prag. Tur att det gick bra förresten, upplevde inte att det var några konstigheter med lagväktarna alls, kändes nästan lika avslappnat som på svenska gator.

1
Skriv svar