Spana in häpnadsväckande miljöer skapade i CryEngine 3

Robot
Medlem
Spana in häpnadsväckande miljöer skapade i CryEngine 3

Blev så sjuk taggad på att spela The Hunter nu.. Den naturen passade perfekt till jakt!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Detta är ju standard nuförtiden. Epic och Crytech försöker överträffa varandra med lite sjyssta "så verklig ljussättning som det bara går"-scener...

Oski-Quake var ju visst coolare J0han...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av andreashal91:

Blev så sjuk taggad på att spela The Hunter nu.. Den naturen passade perfekt till jakt!

Kör The Hunter: Primal istället, det innehåller dinosaurier.


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Detta är ju standard nuförtiden. Epic och Crytech försöker överträffa varandra med lite sjyssta "så verklig ljussättning som det bara går"-scener...

Oski-Quake var ju visst coolare J0han...

Jag har avskedat Johan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Detta är ju standard nuförtiden. Epic och Crytech försöker överträffa varandra med lite sjyssta "så verklig ljussättning som det bara går"-scener...

Oski-Quake var ju visst coolare J0han...

Jag har avskedat Johan.

Bra. Det förstör ens förtroende för Fz när människor av den åsikten skriver.

Nej men for realz, Oski-quake var något av det häftigaste vi sett på länge. Att grafiken blir bättre och bättre är något som händer konstant.

Avstängd

Mina ögon, hacket stör. xD

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Mina ögon, hacket stör. xD

I beskrivningen till videon länka han till orginal filmen (60fps).

Medlem

Hatar alla former av blur, fattar inte varför man måste tvinga användaren att kolla på ett definierat djup, DOF är sämsta effekten någonsin : /

Medlem

Delar och detaljer till trots.. kantigheten ligger kvar där som en möglig grundton... sen var det missbildade granar (utöver kantiga ).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Så himla vackert! jag hoppas att man får uppleva så fin grafik i ett spel snart.

Skrivet av andreashal91:

Blev så sjuk taggad på att spela The Hunter nu.. Den naturen passade perfekt till jakt!

Håller med det passar ett Jaktspel, hoppas man får uppleva det inom kort!

Medlem

Riktigt snyggt, dock har jag en större kärlek till unreal engine faktiskt. Tycker allt ser snyggare i den motorn personligen.

Medlem

Är det i realtid eller förrenderat? Undrar jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Riktigt snyggt! Jag gillar särskilt alla smådetaljer i modeller, texturer och ljussättning.

Medlem

Så satans fint att min dator svettas av bara videon!

Kul att se var vi står redan idag. Mer hästkrafter och lite nya mjukvaru-framsteg så är vi snart där, i open world-skala. Ger det 6-8 år!

Medlem

Lär inte se detta i vanliga spel så länge de är utvecklade för konsol och sen PC-portade.

Ang. videon så tycker jag UE4 är snäppet vassare än så länge.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av andreashal91:

Blev så sjuk taggad på att spela The Hunter nu.. Den naturen passade perfekt till jakt!

Kör The Hunter: Primal istället, det innehåller dinosaurier.

Faktiskt inte vågat testa det ännu. Har du lirat det? Ska man våga?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ganska meh, vattenpölen var ju jätteful.

Medlem

Stör mig ofantligt på den hemskt fula "bokeh"-effekten (det fejkade skärpedjupet), som bara flimrar och bryter av skarpt och orealistiskt.
Ändå missbrukar de denna bokeh genom alla sina videos, som att det är höjdpunkten för motorn. Förstår inte varför och heller inte varför det skulle vara svårt att skapa en snygg och realistisk effekt resurseffektivt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tycka vad man vill om dagens grafik motorer, men gud vilka tråkiga scener dom har valt på sista tiden.

Medlem
Skrivet av virror:

Hatar alla former av blur, fattar inte varför man måste tvinga användaren att kolla på ett definierat djup, DOF är sämsta effekten någonsin : /

Jag håller med om att det ofta missbrukas. Ibland för att dölja fulhack i renderingarna som inte riktigt håller måttet.
Dock är det så att om man använder det rätt så ger det artisten en möjlighet att framhäva, tillsammans med ljussättningen, vissa objekt eller vinklar i bilden/filmen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skribent
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av andreashal91:

Blev så sjuk taggad på att spela The Hunter nu.. Den naturen passade perfekt till jakt!

Kör The Hunter: Primal istället, det innehåller dinosaurier.

Faktiskt inte vågat testa det ännu. Har du lirat det? Ska man våga?

Tydligen har jag spelat 19 timmar, så det kan man säga att jag har Det är faktiskt värt pengarna, redan nu i early access-stadiet. Allt är inte implementerat och det finns störande moment, som att ammunition inte går att kombinera ihop i ryggsäcken. Vilket gör att du kan ha en "ruta" med 6 skott, sen flera rutor med singelskott, detta gör det rätt nervigt att ladda om då du måste gå in i inventory-läget och dra skotten till en ruta jämte vapnet. Om man får jämföra med DayZ, så är det extremt stabilt. Expansive World har släppt galet många stabilitets-patchar, med tanke på hur länge det varit ute. Ett minus är att du inte kan dö ätandes en jävla zucchini, vilket är till fördel för DayZ.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Stör mig ofantligt på den hemskt fula "bokeh"-effekten (det fejkade skärpedjupet), som bara flimrar och bryter av skarpt och orealistiskt.
Ändå missbrukar de denna bokeh genom alla sina videos, som att det är höjdpunkten för motorn. Förstår inte varför och heller inte varför det skulle vara svårt att skapa en snygg och realistisk effekt resurseffektivt.

Nja, bokeh-effekten är en del av DOF som skapas genom att manipulera f-nummret. Det är alltså en specifik tillämpning av ofukuserad bakgrund, oftast för att få en artistisk känsla i bilden.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Nja, bokeh-effekten är en del av DOF som skapas genom att manipulera f-nummret. Det är alltså en specifik tillämpning av ofukuserad bakgrund, oftast för att få en artistisk känsla i bilden.

Jo precis och DOF= Depth of Field = Skärpedjup.
Frågan kvarstår varför motorn bara klarar av en så dålig och ful implementering av skärpedjup. Det är ju ändå rätt trivial effekt och flera andra program simulerar den betydligt bättre.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Är det bara jag eller är det "stutter" genom hela videon ?

Medlem

Men vad är realtid-renderat????
Inte impad. Det är en film där man sveper över en totalt DÖD miljö......nja....
Kom åter när ni har nåt spelbart att visa....annars meningslöst. Kan lika gärna kolla på filmen FROST..

Medlem
Skrivet av Loltron:

Är det bara jag eller är det "stutter" genom hela videon ?

Jag har lagt till en länk i youtube description där du kan ladda ner filmen i 60fps och förhoppningsvis slippa den dåliga kompremieringen som youtube gör.

//Joakim

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Men vad är realtid-renderat????
Inte impad. Det är en film där man sveper över en totalt DÖD miljö......nja....
Kom åter när ni har nåt spelbart att visa....annars meningslöst. Kan lika gärna kolla på filmen FROST..

Allt är realtid i CryENGINE. Det går att springa runt i miljön i dagsläget. Jag har lagt upp en film för att visa hur det ser ut. Du kan kika på den här:
https://www.youtube.com/watch?v=nDEyM4qsvbo

//Joakim

1
Skriv svar