Drömnyårsafton, för tio år sedan

Flakmonkey
Drömnyårsafton, för tio år sedan

Fick den här reklamen häromdan och kunde inte annat än skratta lite åt den. Inte för att jag tycker det är fel att spendera nyårsafton gibbandes på ett "online gamingcenter" som det visst heter numera utan för att jag insåg att det hade varit en perfekt nyårsafton för mitt liv för tio år sedan. Då var jag i ett helt annat läge. Unreal Tournament 2004 hade varit ute i knappt nio månader och jag spelade det tills fingrarna blödde. Det var verkligen det enda jag ville pyssla med då på alla möjliga sätt och viss. Ordnade turneringar, byggde banor och var med och drev en communitysajt. Där hade jag den största delen av min bekantskapskrets.

Spola fram bandet till idag och nu är det helt annorlunda. Nu ska jag spendera den med mina föräldrar och min bror med sin son hemma i min lägenhet medan sambon jobbar natt. Ser verkligen fram emot och jag skulle inte vilja spendera den framför en monitor. Samtidigt så är tanken på att fragga loss på Antalus, Campgrounds, Rankin, Goosek4 eller någon annan fantastiskt underhållande bana extremt lockande. Kanske skulle man försöka dra ihop ett nightgibb en vanlig helgnatt bara för att se hur kass man blivit och om det fortfarande är lika kul som det en gång var? Eller riskerar man då att smutsa ner ännu ett härligt minne?

Nåväl. Gott nytt år på er!

#blogg

Medlem
Drömnyårsafton, för tio år sedan

Ja, tiderna och prioriteringarna förändras!
Men en gejmer kommer man nog förbli till man ligger i jorden. Finns ju många andra dagar på ett år att gibba på än just nyårsafton

Många långa nätter med gibb kvar i våra sinnen.

Gott nytt år!


signatur
Inaktiv

Bara jag som tycker nyår är sjukt överskattat? Sitter hellre och spelar än att tvinga mig ut i kylan för att träffa människor jag inte vill träffa på en fest för att behöva umgås med människor som alltid dricker för mycket.

Jag kanske har blivit bitter jag vet inte.

Gott nytt år antar jag.

Medlem

Själv fast på jobbet jag, men klagar inte har rätt fin utsikt mot Eurostop i Örebro från kontoret så... Men

Gott nytt år!

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Bara jag som tycker nyår är sjukt överskattat? Sitter hellre och spelar än att tvinga mig ut i kylan för att träffa människor jag inte vill träffa på en fest för att behöva umgås med människor som alltid dricker för mycket.

Jag kanske har blivit bitter jag vet inte.

Gott nytt år antar jag.

Du är inte ensam. Jag tycker inte heller att nyårsafton är så speciell.

Inaktiv
Skrivet av anon_187600:

Bara jag som tycker nyår är sjukt överskattat? Sitter hellre och spelar än att tvinga mig ut i kylan för att träffa människor jag inte vill träffa på en fest för att behöva umgås med människor som alltid dricker för mycket.

Jag kanske har blivit bitter jag vet inte.

Gott nytt år antar jag.

Samma!

Flakmonkey

Nyårsafton peakade för egen del vid millenieskiftet. Inte särskilt konstigt med tanke på att det var ett unikt tillfälle och man var 20 år gammal. Så att parta är inte inte direkt något som jag prioriterar på nyår men privata tillställningar med tillhörande middag är ju alltid trevligt

Medlem

Det är ett passande datum att se till att man har det bra vad det nu innebär, hoppas alla hade det.

1
Skriv svar