Siberia v2, förbannat konstigt problem

Medlem
Siberia v2, förbannat konstigt problem

Satt och tittade på en randomvideo på youtube, helt plötsligt hörde jag att högra örat, att ljudet GRADVIS bara försvann, från 100% till 0% på 3 sekunder kanske, precis som att jag stängde av ljudet där...

Hade INGEN aning om vad som hände, testade att byta youtube video för säkerhets skull, sedan att dra och mixtra med kablarna ur jacken, fortfarande bara ur ena örat nu.

Startade även om datorn för säkerhets skull, ingen skillnad där heller.

Jag är HELT utom förståelse vad som kan vara fel, eftersom det gradvis försvann, och inget knastrande eller så för att något gick sönder...

Vad kan vara felet?

Inaktiv

Hände mig också med Siberia V2.

Garantin hade gått ut men jag hade fortfarande reklamationsrätt för det hade inte gått 3 år.

JAg skickade in dom till Webhallen och krävde nya hörlurar. Jag hade varsamt använt dessa så det var riktigt skumt.

Fick sprillans nya en vecka senare.

Medlem

Såpass? Ska ta och göra ett reklamationsärende hos CDON då, får vi se vad som händer.

Köpte dem 2013 så det är utanför garantin tyvärr

Medlem
Skrivet av totte1015:

Såpass? Ska ta och göra ett reklamationsärende hos CDON då, får vi se vad som händer.

Köpte dem 2013 så det är utanför garantin tyvärr

Inte alls.

Från KKL:

"I Sverige erbjuds köpare av hemelektronik ett års garanti enligt bestämmelserna i Konsumentköp CE 2005 (finns i pdf-format nedan). Efter detta år är det alltså köparen som skall bevisa om felet är ursprungligt. I praxis anses felet i dessa fall vara ursprungligt om det uppstått på ett sätt inne i apparaten där konsumenten inte kunnat påverka funktionen.
Åtgärden vid konstaterat ursprungligt fel är omleverans, det vill säga byte. Här görs dock undantag för när det är väsentligt billigare för säljaren att reparera och att detta kan ske utan större olägenhet för köparen. Gränsdragningen för detta framgår av pdf-dokumentet “Praktiska regler konsumentköplag” nedan.

3 års reklamationsfrist i Konsumentköplagen
Riksdagen har fattat beslut om att förlänga reklamationsfristen i KKL till 3 år. Ändringen gäller all försäljning från den 1 april 2005. Beslutet har fattats utan remissbehandling och tagits med stor politisk enighet trots näringslivsprotester.
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) har i några fall skärpt kraven på information om att undersökningskostnad kan komma att tas ut av konsumenten när det inte blir ett garantifall. Sådan infornmation skall lämnas muntligt, vilket anses bevisat om säljaren kan påvisa att man i sina rutiner eller instruktioner klargör att konsumenten skall upplysas om detta."

Naturligtvis så kommer säljarna i många fall inte vilja kännas vid detta men det har ju ringa betydelse. De är enligt Svensk lag skyldiga så de kan torka sina krokodiltårar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Åh jä*lar!
Det är bra att ha detta som underlag, ifall dom krånglar! ^^

Tackar!

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Åh jä*lar!
Det är bra att ha detta som underlag, ifall dom krånglar! ^^

Tackar!

Låter bra! Stå på dig. Begär fri retursedel också. Du ska inte stå för en enda krona. Du har fått ett PM som kanske hjälper lite iaf. Gott nytt år! HOppas du får nya!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Åh jä*lar!
Det är bra att ha detta som underlag, ifall dom krånglar! ^^

Tackar!

Vassego. Ladda ner och skriv ut PDF-dokumentet så du kan trycka upp det i nyllet om de börjar bråka. Hänvisa också att om de inte ger med sig så kommer du att gå till kommunens konsumentrådgivare.

Lycka till (även om du inte skall behöva det).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Inte för att vara sådan, men problemet i grunden är att du köpte Siberia, finns inget som går sönder snabbare än dem jävla lurarna


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Inte för att vara sådan, men problemet i grunden är att du köpte Siberia, finns inget som går sönder snabbare än dem jävla lurarna

Två år, det är "snabbt" då eller?

Jag vet inte, dagens industri verkar mycket mer än just deras hörlurar gå sönder fort, så det är nog mer det.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av flamgorilla:

Inte för att vara sådan, men problemet i grunden är att du köpte Siberia, finns inget som går sönder snabbare än dem jävla lurarna

Två år, det är "snabbt" då eller?

Jag vet inte, dagens industri verkar mycket mer än just deras hörlurar gå sönder fort, så det är nog mer det.

Sant, jag hade ett par G35, gick sönder efter ett år av rent slitage.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar