Hackare gripen av brittisk polis

Robot
Medlem
Hackare gripen av brittisk polis

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

Medlem

Crime is false representation - sentence is death.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Då är det bara hoppas att han kan fällas (och tjallar på andra) och får känna på rejäla ekonomiska anspråk från de drabbade bolagen.

Medlem

Eftersom han är släppt mot borgen leder det alltså inte till något?

k3m
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

https://www.youtube.com/embed/TM_6tgVJb_o

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Eftersom han är släppt mot borgen leder det alltså inte till något?

Betyder bara att han inte anses vara tillräckligt farlig eller benägen att fly för att det skall motivera att han sitter inlåst i väntan på rättegång.

Sen hur borgen systemet fungerar i UK vet jag inte men han fick kanske även betala en summa för att få koma ut.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

https://www.youtube.com/embed/TM_6tgVJb_o

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Harmlöst brott?!? Är du dum i huvudet på riktigt eller spelar du bara? Jag kan bara gissa hur det låter den dag du drabbas av idioter som han...

Medlem
Medlem

Så jäkla mycket hate, Tänk om han inte begått något brått, det enda man hör här är typ död åt honom...

Medlem

Bra.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Exxo:

Eftersom han är släppt mot borgen leder det alltså inte till något?

Med borgen menar man att en person deponerar en större summa pengar för att bli frisläppt i väntan på en rättegång.
Infinner man sig inte på rättegången så förverkas pengarna. Men kommer man till rättegången så får man tillbaka summan man deponerat.

Medlem

Man kan ju bara älska när idioter får vad dom förtjänar. Men deathsentence och miljoner är i finkan :P, nä, då ser jag hellre alla som misshandlar eller mördar här i Sverige som bara får 1-2 års fängelse ta hans plats.

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Harmlöst? För att det handlar om att ddos'a spelservrar? Är det lika harmlöst med ddos oavsett, anser du? Ta sjukhus, polis, ambulans eller militär...vafan, det är ju bara ddos...harmlöst.

Telia blev ddos'ade och alla som använde Telia blev hårt drabbade; larmtjänst i lägenheter fungerade inte.

Men vafan, det är ju harmlöst med ddos!

Dags att vakna upp och lukta på kaffet, grabben.

Medlem

Fan vad synd, hade hoppats på att höra och se fler såna här attacker!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

HA HA!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Undrar om han tycker att det är lika skojigt nu.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Undrar om han tycker att det är lika skojigt nu.

Andra medlemmar i "hackergruppen" verkar tycka det är rätt skoj.
http://www.youtube.com/watch?v=dsZeCmCPxyg

Medlem
Skrivet av Chrester:

Undrar om han tycker att det är lika skojigt nu.

Jao. I många västländer brukar straffet (om det är allvarligt nog) vara livstids ban på ip tjänster. Dvs inte använda datorer eller mobil utrustning kopplat till kommunikation. UK är ett av de länder.

Inaktiv
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Chrester:

Undrar om han tycker att det är lika skojigt nu.

Andra medlemmar i "hackergruppen" verkar tycka det är rätt skoj.
http://www.youtube.com/watch?v=dsZeCmCPxyg

Jag saknar ord att beskriva min uppfattning om den här videon. Patetiskt och sorgligt, är nog det närmaste jag kan komma.

Medlem
Skrivet av uchibushi:

Så jäkla mycket hate, Tänk om han inte begått något brått, det enda man hör här är typ död åt honom...

Han har inte begått nåt brått. Han har begått ett brott.

Medlem

För min del för de gärna straffa folk som "gör sånt där på skoj". Det drabbar alltid oskyldiga i slutändan med en sådan attityd som de har.


signatur

Jäh!

Medlem

Offentlig avrättning, ja tack!

Medlem
Skrivet av Chrester:

För min del för de gärna straffa folk som "gör sånt där på skoj". Det drabbar alltid oskyldiga i slutändan med en sådan attityd som de har.

Att vandalisera för andra bara för skojs skull är lågt som fan. Sedan kan man ju undra hur kul det blir för honom att ta all skit som storföretagen kommer att slänga i ansiktet på honom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Så är det i livet. Gör man tokiga saker får det följder. De kunde väl gett fan i att jäklas på det här sättet.


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Harmlöst? För att det handlar om att ddos'a spelservrar? Är det lika harmlöst med ddos oavsett, anser du? Ta sjukhus, polis, ambulans eller militär...vafan, det är ju bara ddos...harmlöst.

Telia blev ddos'ade och alla som använde Telia blev hårt drabbade; larmtjänst i lägenheter fungerade inte.

Men vafan, det är ju harmlöst med ddos!

Dags att vakna upp och lukta på kaffet, grabben.

Nu handlade det om en spelserver, inte om någon sjukhusserver elr dylikt. Att se saker i svart och vitt som du gör (ddos attack är av ondo oavsett syfte/mål). Är arrogans och förståndshandikapp. Att attackera en spelserver är harmlöst, okej du kan inte spela WOW på en vecka. Skaffa dig ett liv så känns det inte så hårt nästa gång.

"skaffa dig ett liv"? Är det ditt tyngsta argument när någon inte tycker som du? Imponerande!

Tänk dig in i scenariot när Telia blev attackerat och SOS-larmtjänst slogs ut på flera håll - tror du inte i din vildaste fantasi att samma sak inträffade bland andra ddos-attacker? Familjer som inte kunnat nyttja IP-telefoni för att några "oskyldiga rackartyg" tyckte att det var en 'kul grej'? Vad som helst hade kunnat inträffa och behovet för telefoni inte gått att använda.

Var inte så jävla arrogant när du kommenterar - att skriva "skaffa dig ett liv" för att det handlade om spel är bara sorgligt..du sitter själv på en spelsida och hävdar du är så mycket bättre än alla andra.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Harmlöst? För att det handlar om att ddos'a spelservrar? Är det lika harmlöst med ddos oavsett, anser du? Ta sjukhus, polis, ambulans eller militär...vafan, det är ju bara ddos...harmlöst.

Telia blev ddos'ade och alla som använde Telia blev hårt drabbade; larmtjänst i lägenheter fungerade inte.

Men vafan, det är ju harmlöst med ddos!

Dags att vakna upp och lukta på kaffet, grabben.

Nu handlade det om en spelserver, inte om någon sjukhusserver elr dylikt. Att se saker i svart och vitt som du gör (ddos attack är av ondo oavsett syfte/mål). Är arrogans och förståndshandikapp. Att attackera en spelserver är harmlöst, okej du kan inte spela WOW på en vecka. Skaffa dig ett liv så känns det inte så hårt nästa gång.

Haha k3m, sitter och anklagar andra för förståndshandikapp. Men det är klart, man refererar ju lättast till det man själv känner till.

Medlem

jag äger själv inte en ps4 eller xbone, men jag skulle vilja ge folk som gör saker för att det är roligt men förstör för andra sådär en käftsmäll, och jag hoppas att dom kunde sy in alla dom på livstid..

Medlem
Skrivet av Aestro:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Harmlöst? För att det handlar om att ddos'a spelservrar? Är det lika harmlöst med ddos oavsett, anser du? Ta sjukhus, polis, ambulans eller militär...vafan, det är ju bara ddos...harmlöst.

Telia blev ddos'ade och alla som använde Telia blev hårt drabbade; larmtjänst i lägenheter fungerade inte.

Men vafan, det är ju harmlöst med ddos!

Dags att vakna upp och lukta på kaffet, grabben.

Nu handlade det om en spelserver, inte om någon sjukhusserver elr dylikt. Att se saker i svart och vitt som du gör (ddos attack är av ondo oavsett syfte/mål). Är arrogans och förståndshandikapp. Att attackera en spelserver är harmlöst, okej du kan inte spela WOW på en vecka. Skaffa dig ett liv så känns det inte så hårt nästa gång.

Haha k3m, sitter och anklagar andra för förståndshandikapp. Men det är klart, man refererar ju lättast till det man själv känner till.

Om jag lägger mig i här så vill jag tillägga att det spelar ingen roll om det är en spelserver eller något annat, han har inte rätt att störa en service som erbjuds till folk där dom speciellt betalar pengar till, å även köper produkter, för att sedan någon som har extremt tråkigt å vill göra något "roligt" så dom/han/hon bestämmer sig för att förstöra för andra vad det än är som dom gör , så är det fel, och straffbart.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas han åker på 1 miljon år i finkan!

Tur att inte du är en av de som sitter och dömer då. Ingen förtjänar fängelse för ett så harmlöst brott. Du borde ta och komma ner på jorden, och skaffa dig lite erfarenhet innan du slänger ur dig vidriga åsikter.

Harmlöst? För att det handlar om att ddos'a spelservrar? Är det lika harmlöst med ddos oavsett, anser du? Ta sjukhus, polis, ambulans eller militär...vafan, det är ju bara ddos...harmlöst.

Telia blev ddos'ade och alla som använde Telia blev hårt drabbade; larmtjänst i lägenheter fungerade inte.

Men vafan, det är ju harmlöst med ddos!

Dags att vakna upp och lukta på kaffet, grabben.

Nu handlade det om en spelserver, inte om någon sjukhusserver elr dylikt. Att se saker i svart och vitt som du gör (ddos attack är av ondo oavsett syfte/mål). Är arrogans och förståndshandikapp. Att attackera en spelserver är harmlöst, okej du kan inte spela WOW på en vecka. Skaffa dig ett liv så känns det inte så hårt nästa gång.

DDoS är DDoS. Det spelar ingen roll vart man riktar attacken, det är svinaktigt vilket som. Sen är han heller inte bara misstänkt för DDoS-attackerna, utan även Paypal-stölder. Och om du trodde att det jag sa om 1 miljon år var seriöst så borde du ta en kvällskurs om sarkasm.

Jag personligen blev inte drabbat av attackerna då jag har haft annat för mig under julen, men för många som kanske inte haft någon att fira jul med så har dessa attacker mot onlinetjänsterna haft en stor betydelse. Att säga att man ska skaffa sig ett liv är väl höjden av arrogans om något? Man får helt skylla sig själv som enligt dig inte har ett tillräckligt bra och socialt liv, eller hur ska man tolka det?

Jag hoppas att svinet får vad han förtjänar. Han har förstört för miljontals människor. Det lilla sociala nätverk vissa har och som kanske har varit extra viktigt att ha nu under julen. Du vet, den rekordhöga självmordsstatistiken kring jul finns av en anledning, men det skiter väl du i? Och sen de miljontals kronor som det har kostat Sony och Microsoft under dessa dagar.

12
Skriv svar