Se när svensken slår världsrekord i Ocarina of Time

Robot
Medlem
Se när svensken slår världsrekord i Ocarina of Time

Om vi säger att han snittat på 20 minuter så har han runt 900 timmar på spelet innan han slog rekordet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Väl kämpat!
+40 discipline

Medlem

Intressant glitch från att hoppa direkt från start till att Ganon är transformerad.

Samt ett nytt vapen "Master Stick"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om vi säger att han snittat på 20 minuter så har han runt 900 timmar på spelet innan han slog rekordet.

Ja det var inte mycket... Trodde det krävdes mer, 900 timmar är ju ingenting i spelsammanhang :S


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Blev av med jobbet. Blev dumpad av flickvännen. Blev vräkt. Men det var värt det.

Medlem
Skrivet av gnu:

vilken tönt som börjar gråta!

Äsch, efter 2657 försök och att sedan faktiskt sätta nytt världsrekord så är det tillåtet att fälla en tår


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Mer imponerande att han har nött det där 2657ggr O o

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ankh:

Om vi säger att han snittat på 20 minuter så har han runt 900 timmar på spelet innan han slog rekordet.

Ja det var inte mycket... Trodde det krävdes mer, 900 timmar är ju ingenting i spelsammanhang :S

Sant...men jag räknade extremt lågt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ankh:

Om vi säger att han snittat på 20 minuter så har han runt 900 timmar på spelet innan han slog rekordet.

Ja det var inte mycket... Trodde det krävdes mer, 900 timmar är ju ingenting i spelsammanhang :S

Alltså, det är bara tiden sen han aktiv började slå just det rekordet. Du kan räkna på att han år tusen- och åter tusentals timmar OoT bakom sig innan det.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Inlägg innehållande personangrepp raderade.


signatur

Have a good time!

Medlem

Finns inget vidrigare än twitch vods.

Medlem

Efter 2657 försök skulle nog jag med slå världrekord. Frågan är dock om det va värdrekord i speedrun eller tålamod

Medlem

Undra vad han gör nu? ...Förhoppningsvis blir väl omhändertagen av sjuksköterskorna.

Medlem

Hoppas ingen slår hans rekord redan imorgon. Då blir det nog psyket nästa...

Medlem

Förstår att han gråter, när man kämpat så länge som han gjort så är det mycket att ta in


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Är väl även världsrekord i antal försök också.

Medlem

Vad var det tidigare världsrekordet? Förstår inte riktigt tabellen eller vad man ska kalla det i videon :S

Medlem

0:18:10 vs 0:18:07 aka 3 sekunder snabbare

Medlem

Brukar kolla på han som har WR i Majora's Mask, också svensk.

Medlem

Måste ni ha autoplay på filmen FZ? störande att den startar vare gång jag startar webläsaren.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ankh:

Om vi säger att han snittat på 20 minuter så har han runt 900 timmar på spelet innan han slog rekordet.

Ja det var inte mycket... Trodde det krävdes mer, 900 timmar är ju ingenting i spelsammanhang :S

900timmar av extrem koncentration, när man har massor med timmar i ett spel brukar det till en stor del vara rätt slappt spelandes.

Medlem

Sjukt imponerande att det fortfarande putsas tider i ett spel som är så gammalt! Suttit och kollat massor när bl.a Cosmo kört sessioner och då var bästa tiden 19.20-nånting. Och då var det tveksamt om det gick att kapa något mycket.
Sen dess över en hel minut! Rätt sjukt ändå


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Men.... Varför?

Medlem

Alltid förvånad varför just Zelda spelen är så poppis att speedrunna

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Men.... Varför?

Alla har vi olika intressen i livet. Jag brukar ställa mig samma fråga som dig gällande fotboll, men håller sådana här prestationer väldigt högt. Det finns ett helt community med personer som Jodenstone och de träffas två gånger per år, speedrunnar i några dygn och samlar in pengar till välgörenhet. Sist drog de in drygt en miljon dollar till Prevent Cancer Foundation.

Vi människor är alla olika, och vissa (inkl mig själv) tycker speedrunning är extremt utmanande, givande och roligt.

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Vad var det tidigare världsrekordet? Förstår inte riktigt tabellen eller vad man ska kalla det i videon :S

Tabellen visar splits, varje split är efter en viss del utav spelet.
Exempelviss: Det finns 3 st bossar som man måste döda för att klara av spelet, då kan varje boss vara en split.

Man kollar alltså hur lång tid det tar att klara av varje delmoment utav hela spelet. Tänkt dig ungefär som att man kollar tiden på varje varv i ett race, men man kollar också tiden för hela racet.

Medlem

Med tanke på hur många som sitter och utmanar sig att lära sig precis allt om ett visst spel och sedan putsa ner varenda detalj till denna nivå måste man ju medge att det är väldigt imponerande.
Bra gjort tycker jag! (även om jag inte fullt förstår mig på det)

Medlem
Skrivet av Luftman:

Alltid förvånad varför just Zelda spelen är så poppis att speedrunna

Bara ta en titt på detta klipp, de bisarra glitcharna. Ta en titt på 100% i ocarina of time så får du se vilka sjuka saker folk hittat ^^

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av gnu:

vilken tönt som börjar gråta!

Äsch, efter 2657 försök och att sedan faktiskt sätta nytt världsrekord så är det tillåtet att fälla en tår

Världsrekord är ett världsrekord.. och det är något man lagt ner mycket tid och kämpat för stenhårt. Tror nog dom flesta som tagit WR's har tappat en eller två tårar även fast det kanske inte visats på bild.
Grymt jobbat!

12
Skriv svar