Rösta på årets spel 2014!

Skribent
Skrivet av BudoWhoopass:

Jag är 0.14%! (Talos)

Missade dock att South park kom iår, det är nog goty ändå.

Talos bättre än South Park!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Säger Middle-Earth: Shadow of Mordor, det var så oväntat

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Sämsta spelåret på länge?

Nostalgi: längtan efter ett ofta idealiserat förflutet.

Medlem

Hur tänkte ni när DLCs som Diablo III: Reaper of Souls och World of Warcraft: Warlords of Draenor samt nyversioner som Tomb Raider: Definitive Edition och The Last of Us Remastered fick vara med på listan?

Medlem

Hmm, med spelen Goat Simulator och I Am Bread känns det här lite som melodifestivalen...

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Att så många röstar på Dragon Age förstår jag inte. Grindfest med asdålig combat. Fast lite simplare spel brukar ju gå hem hos dagens kids.

Divinity eller Bayonetta 2 är de korrekta alternativen på den listan.

Dagens gamers bryr sig inte om kontent. Dom vill se tuffa animationer och att spel utan utmaningar.
Ser verkligen inte vad folk gillar med DAI. Eller shadows of mordor som bara va en kopia av AC spelen fast i annat universum. Lathet på hög nivå men ungarna käkar opp det.

Medlem

Har inte testat något av spelen ännu men ser fram emot att testa nya Wolfenstein som jag köpte på rea nu i jul, nya Divinity och Elite Dangerous.

Fel fel fel, har ju testat Wasteland 2. Stor besvikelse.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av PcKaffe:

Att så många röstar på Dragon Age förstår jag inte. Grindfest med asdålig combat. Fast lite simplare spel brukar ju gå hem hos dagens kids.

Divinity eller Bayonetta 2 är de korrekta alternativen på den listan.

Dagens gamers bryr sig inte om kontent. Dom vill se tuffa animationer och att spel utan utmaningar.
Ser verkligen inte vad folk gillar med DAI. Eller shadows of mordor som bara va en kopia av AC spelen fast i annat universum. Lathet på hög nivå men ungarna käkar opp det.

Shadow of Mordor är mer en kopia av Batman serien än AC. AC's combat är om möjligt ännu simplare än SoM. Jag hade jävligt kul med SoM men DA:I var (som väntat) en besvikelse. Jag fattar inte varför jag köper spel det står "Bioware" på längre. De gör fan bara skit sedan många år tillbaka.

Skrivet av anon_178365:

DA:I är årets spel enligt mig, det märks att Bioware verkligen har tagit åt sig från all kritik som gavs av DA2, inga områden är det andra likt, du kan spela som 4 olika raser istället för human only och storyn är mer lik den i DA:O.

Årets överraskning är definitivt Divinity: Original Sin! Det spelet har dessutom extremt bra spelmusik, senaste spelet som hade lika bra spelmusik var Oblivion. (Nej Skyrims musik är mycket sämre än Oblivions, även fast det är samma person som gjort den).

Jag såg bara att de är ögontjänare. Den ENDA kritiken de tog åt sig på är copy/paste områden.
Sen är det samma skit. Skillsystemet är så dåligt att jag vill gråta, striderna är en mangafest med ninja-wizards and regnbågen som exploderar så fort någon vill göra något. De tog högen med skit som var DA:2, målade den rosa och lade glitter på den och folk trodde att den skithögen var bättre än den gamla.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kennan:

Vart är Banished???

Du hade din chans att nominera spel. Om du inte tog den, så är det ditt eget fel.


signatur

I drank what?

Testpilot
Skrivet av Idono:

Frågan är dock. Hur många av de som röstade på DA:I har spelat mer än 5 av spelen som finns på listan?

Så mycket som jag gillar årets spel så är en omröstning dessvärre väldigt ensidig. Föredrar att FZs skribenter kompilera en lista istället.

Räknade och jag hade spelat 14 av spelen på listan och DA:I var vinnaren i vilket fall

Jag är impad att jag spelat så mycket detta år !

FM-guru
F.d. Sisyr

Wolfenstein, tror jag.

Skrivet av PcKaffe:

Att så många röstar på Dragon Age förstår jag inte. Grindfest med asdålig combat. Fast lite simplare spel brukar ju gå hem hos dagens kids.

Divinity eller Bayonetta 2 är de korrekta alternativen på den listan.

Smaksak. Själv hade jag svårt för Divinitys snudd på parodiskt usla manus.

Medlem

Jag har bara spelat 3 spel på listan, hearthstone, elite och insurgency, och min röst hamnade på insurgency. Elite saknar för mycket saker som "kommer sen" för att det ska få min röst. Fixa bättre gruppfunktioner så får vi se.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av BudoWhoopass:

Jag är 0.14%! (Talos)

Missade dock att South park kom iår, det är nog goty ändå.

Talos bättre än South Park!

Absolut bättre. Men south park var fantastiskt jävla roligt, längesedan jag sträckspelade ett spel såsom jag gjorde med det. Men Talos är ett sjukt bra att plocka fram tio-minuter-mellan-dota-gamesen-spel. Sen är nog Divinity goty, när jag kom att tänka på det. Eller Wasteland2. Bra år ändå!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Tropico 5 skulle jag nog säga. Jag borde ha nominerat det.

Medlem

final fantasy lightning returns?

Medlem
Skrivet av employed:

Hur tänkte ni när DLCs som Diablo III: Reaper of Souls

Kanske för att Reaper of Souls och Loot 2.0 som ofta sätts ihop med RoS faktiskt gjorde Diablo III roligt och givande att spela?

Expansioner och DLC är fortfarande nytt content och jag ser inte riktigt problemet med Remasters. Varför ska inte en Remaster får vara med?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Wolfenstein, tror jag.

Skrivet av PcKaffe:

Att så många röstar på Dragon Age förstår jag inte. Grindfest med asdålig combat. Fast lite simplare spel brukar ju gå hem hos dagens kids.

Divinity eller Bayonetta 2 är de korrekta alternativen på den listan.

Smaksak. Själv hade jag svårt för Divinitys snudd på parodiskt usla manus.

Självklart är det en smaksak, jag hävdade inte att jag talade för någon annan än mig själv. Vissa gillar ju att hålla inne RT eller vänster musknapp(?) och vänta på att någon hp svamp ska dö. Och plocka alvrot åt små gummor i skogen. Jag menar grafiken var ju bra, det ursäktar allt.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Sisyr:

Wolfenstein, tror jag.

Skrivet av PcKaffe:

Att så många röstar på Dragon Age förstår jag inte. Grindfest med asdålig combat. Fast lite simplare spel brukar ju gå hem hos dagens kids.

Divinity eller Bayonetta 2 är de korrekta alternativen på den listan.

Smaksak. Själv hade jag svårt för Divinitys snudd på parodiskt usla manus.

Självklart är det en smaksak, jag hävdade inte att jag talade för någon annan än mig själv. Vissa gillar ju att hålla inne RT eller vänster musknapp(?) och vänta på att någon hp svamp ska dö. Och plocka alvrot åt små gummor i skogen. Jag menar grafiken var ju bra, det ursäktar allt.

Haha
Jag spelade divinity när det kom(coop hard). Tycker båda spelen har samma problem med hp på mobs, om jag ska vara ärlig var det för mig mer störande i divinity.

Mot slutet var striderna inte det minsta svåra, men tog en kvart på grund av resistance reglerna. Fattar inte varför de valt att göra så att resistance på över 100% leder till att man helas.

Nu har det ju blivit patchat en del sen jag lirade igenom det. Men striderna var i min mening sjukt långsamma mot slutet, och inte svåra. Till slut ställde vi till och med ned till normal för att vi inte orkade med längden på striderna.

Som tidigare sagts, smaksak. Dragon age är mitt val. Främst på grund av storyn och framförallt hur storyn berättades.

Medlem

Jag väljer GTAV för PS4

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Sisyr:

Wolfenstein, tror jag.

Skrivet av PcKaffe:

Att så många röstar på Dragon Age förstår jag inte. Grindfest med asdålig combat. Fast lite simplare spel brukar ju gå hem hos dagens kids.

Divinity eller Bayonetta 2 är de korrekta alternativen på den listan.

Smaksak. Själv hade jag svårt för Divinitys snudd på parodiskt usla manus.

Självklart är det en smaksak, jag hävdade inte att jag talade för någon annan än mig själv. Vissa gillar ju att hålla inne RT eller vänster musknapp(?) och vänta på att någon hp svamp ska dö. Och plocka alvrot åt små gummor i skogen. Jag menar grafiken var ju bra, det ursäktar allt.

Haha
Jag spelade divinity när det kom(coop hard). Tycker båda spelen har samma problem med hp på mobs, om jag ska vara ärlig var det för mig mer störande i divinity.

Mot slutet var striderna inte det minsta svåra, men tog en kvart på grund av resistance reglerna. Fattar inte varför de valt att göra så att resistance på över 100% leder till att man helas.

Nu har det ju blivit patchat en del sen jag lirade igenom det. Men striderna var i min mening sjukt långsamma mot slutet, och inte svåra. Till slut ställde vi till och med ned till normal för att vi inte orkade med längden på striderna.

Som tidigare sagts, smaksak. Dragon age är mitt val. Främst på grund av storyn och framförallt hur storyn berättades.

Kan bara säga att jag inte hade samma problem, samma svårighetsgrad men solo. Min ranger hade så mycket elementpilar att jag hela tiden kunde använda det som motståndaren var svag mot och min rogue dödade det mesta på en turn när hon hamnade bakom fienden. Hennes AP pool var underbar.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar