Så många spelar Square Enix mmo-spel

Medlem
Så många spelar Square Enix mmo-spel

Har dom siffror på antal bots vs faktiskta spelare ?


signatur
Medlem
Skrivet av Pierre:

Har dom siffror på antal bots vs faktiskta spelare ?

Har World of warcraft det?

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pierre:

Har dom siffror på antal bots vs faktiskta spelare ?

Har World of warcraft det?

gg wp no re

Medlem
Skrivet av Pierre:

Har dom siffror på antal bots vs faktiskta spelare ?

Tror inte man kan få fram någon sådan siffra då det bottas i stort sett alla MMOs.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Vad spelar det för roll om det bottas i den ekonomiska statistiken? Är det ett betalande konto så är det.

Inaktiv

Var inte längesen (max 1 år sen) jag fick reda på att namnet Final Fantasy egentligen inte har med spelets värld att göra som jag trodde först (har aldrig spelat något utav spelen, men har en vän som är mer åt streaming hållet när det gäller super nintendo mest final fantasy) utan att företaget var ett hårstrå ifrån att konka och att de skapade sin sista fantasy och det slog igenom.

Mäktigt tyckte eller tycker jag än idag.

Medlem

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Var "avsevärt" eller "mer" ordet du egentligen menade? Svårt att tolka meningen.

Medlem

Det är en riktigt bra siffra tycker jag.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon

haha såg det nu, ja då var det ju inte lika imponerande

Medlem
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Heh själv brukar jag bli kickad i både diablo3 och wow för bottande för att jag uppenbarligen har en spelstil som verkar vara som bots.

Dvs jag sitter inte o chattar, jag håller ett stadigt tempo i instancer etc

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Var "avsevärt" eller "mer" ordet du egentligen menade? Svårt att tolka meningen.

aa precis haha

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Heh själv brukar jag bli kickad i både diablo3 och wow för bottande för att jag uppenbarligen har en spelstil som verkar vara som bots.

Dvs jag sitter inte o chattar, jag håller ett stadigt tempo i instancer etc

Tja då skulle alla bli kickade i wow om det vore så finns ju ingen som snackar i dungeons om det inte är så att någon göra stora misstag då blir det rage quits till höger och vänster


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Megadelux

Har bottat i 4 år i wow och har aldrig ens fått ett whisper. Gäller bara att vara smart och inte köra mer än "mänskligt" finns nog få som orkar dra runt och plocka blommor konstant i mer än en timme..

Medlem
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Menar du inte avsevärt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av renod:

Har bottat i 4 år i wow och har aldrig ens fått ett whisper. Gäller bara att vara smart och inte köra mer än "mänskligt" finns nog få som orkar dra runt och plocka blommor konstant i mer än en timme..

När jag byter profession farmar jag som satan. Då är det flyga runt och kinesgrinda tills jag har det jag behöver.
I vanilla tog det längre tid då man inte hade några flygande kråkor.

Har dock aldrig blivit kickad för mitt farmande och några av mina vänner som bottat har sällan blivit bannade och efter ban är det bara skriva till blizzard så tar dom bort det och dom kan fortsätta botta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon

haha såg det nu, ja då var det ju inte lika imponerande

Jag tycker du ska göra 3 spel som drar 1 miljon spelare. Det verkar så enkelt, inte alls så imponerande?


signatur

I drank what?

Medlem

Är FF XI servrarna fortfarnade aktiva och har aktiva spelare? Har det men testade bara gratis månaden, men fastnade inte helt. Men blivit mer och mer sugen på FF XIV, till ps4 då. Men Körde Betan och tyckte att UIn var riktigt grötig och texten väldigt liten.

Någon som spelar det på ps4 och kan svara om man kan ändra UIn eller texten?

Medlem

A realm reborn är faktiskt rätt kul. Jag brukar inte vara mycket för
att köra MMO men det här har fått mig lite intresserad faktiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon

haha såg det nu, ja då var det ju inte lika imponerande

Jag tycker du ska göra 3 spel som drar 1 miljon spelare. Det verkar så enkelt, inte alls så imponerande?

Med den logiken får man alltså inte tycka att en film är dålig, om man inte kan göra en bättre film själv? Dummaste jag hört.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Menar du inte avsevärt?

Är väl ganska självklart vad han menade?

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Heh själv brukar jag bli kickad i både diablo3 och wow för bottande för att jag uppenbarligen har en spelstil som verkar vara som bots.

Dvs jag sitter inte o chattar, jag håller ett stadigt tempo i instancer etc

Tja då skulle alla bli kickade i wow om det vore så finns ju ingen som snackar i dungeons om det inte är så att någon göra stora misstag då blir det rage quits till höger och vänster

Om Blizzard bannade alla botkonton skulle de förlora oerhörda summor pengar, det är inte svårt för dem att hitta botkonton.
Förutom pengarna handlar det även om PR-som statistiken i artikeln, alltså att kunna visa upp hur många aktiva konton de har och botkonton bidrar stort till detta.
Troligare är att de enbart agerar om anmälningar inkommer från andra spelare.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FuzioN:

kan säga såhär att wow är det avskyvärt mindre botande speciellt i denna expansionen.

Menar du inte avsevärt?

Är väl ganska självklart vad han menade?

Nej, det är därför jag frågar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon

Haha jag läste också 10 miljoner och tänkte att det inte var så pjåkigt ändå

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon

Haha jag läste också 10 miljoner och tänkte att det inte var så pjåkigt ändå

Haha jag tyckte själv att meningen såg konstig ut innan jag fattade att "10" tillhörde "Dragon Quest".


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Rwaat:

Är inte 3.3 miljoner per spel en ganska ordentlig siffra?

Tror du missade lite i avstavningen. Den totala andelen spelare är en miljon

haha såg det nu, ja då var det ju inte lika imponerande

Jag tycker du ska göra 3 spel som drar 1 miljon spelare. Det verkar så enkelt, inte alls så imponerande?

Med den logiken får man alltså inte tycka att en film är dålig, om man inte kan göra en bättre film själv? Dummaste jag hört.

Viss skillnad på att tycka något är "bra" eller "dåligt" kontra lyckas dra in 1 miljon spelare och mena att det inte är imponerande. Spelen i sig kan vara urkassa, men att ha 1 miljon spelare som grund är inte dåligt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Mirage:

Jag tycker du ska göra 3 spel som drar 1 miljon spelare. Det verkar så enkelt, inte alls så imponerande?

Med den logiken får man alltså inte tycka att en film är dålig, om man inte kan göra en bättre film själv? Dummaste jag hört.

Viss skillnad på att tycka något är "bra" eller "dåligt" kontra lyckas dra in 1 miljon spelare och mena att det inte är imponerande. Spelen i sig kan vara urkassa, men att ha 1 miljon spelare som grund är inte dåligt.

Så det är ok om jag tycker att spelet är dåligt, men jag måste bli imponerad utav att spelen endast har 330 000 spelare st?
Ursäkta om jag verkar dryg nu, men jag förstår inte din logik. Jag personligen alltså min subjektiva åsikt är att endast 330 000 prenumeranter för ett MMO gjort av ett stort företag Inte är en imponerande siffra. Tar du sedan bort alla botar osv så blir det inte många kvar.

12
Skriv svar