Sony frestar med 15 konsolexklusiva PS4-spel

Medlem
Sony frestar med 15 konsolexklusiva PS4-spel

Ledsen men indiespel frestar mig inte särskilt mycket. Och det mesta kommer väl inte förräns hösten. Men visst det finns lite att se fram emot.

Medlem

jävlar vad lite spel.....

Medlem

Bloodborne ser skoj ut men inte tillräckligt för att jag ska vilja köpa en PS4, utöver det finns det i princip ingenting.

Medlem

Hur ska det egentligen bli med No mans sky? Ska det vara tidsexklusivt till ps4 eller perma?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hur ska det egentligen bli med No mans sky? Ska det vara tidsexklusivt till ps4 eller perma?

Det ska komma till pc med har dom sagt hur vet jag ej.

känns dock kul att det kommer men inte hela världen vi har grymt många sandbox spel på pc.

fler skadar aldrig dock.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Javas:

Hur ska det egentligen bli med No mans sky? Ska det vara tidsexklusivt till ps4 eller perma?

Utvecklarna har sagt att de från början enbart utvecklade spelet till PS4, men numera även ger PC samma behandling. Ingen permanent exklusivitet med andra ord.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Javas:

Hur ska det egentligen bli med No mans sky? Ska det vara tidsexklusivt till ps4 eller perma?

Utvecklarna har sagt att de från början enbart utvecklade spelet till PS4, men numera även ger PC samma behandling. Ingen permanent exklusivitet med andra ord.

Du verkar insatt och följt det, vet du någón ETA på ungefärlig realse/alpha/early access/ på spelet till pc?

Medlem

The Vanishing of Ethan Carter finns ju på PC? aja "konsol" exklusivt ok

Men The Witness, Rime, Uncharted 4, Bloodborne, Tearaway ja tack

Medlem

Vill ha ett ps4, men nä.. väntar nog ett år till xD


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

15? Haha förlåt men till pc kan väll den siffran tusenfaldigas ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

15? Haha förlåt men till pc kan väll den siffran tusenfaldigas ^^

Varför ska det alltid vara någon som kommer och jämföra konsoler med pc? Rätt tröttsamt faktiskt och då spelar jag för det mesta på pc.

väl*

Medlem

Jag spelar allt oavsett plattform.
Dock hatar jag exklusivitet. Så jävla muppigt av utgivarna - ett hån mot oss gamers...!1

Medlem

ja va ska man säga utav dessa 15 så finns det 0 som gör att man skulle välja ps4an för just exklusiva men det finn i alla fall 2 som man vill testa.

Medlem

Tidsexklusivitet har jag inget emot men rakt av exklusiva titlar är lite tråkigt - såvida det inte är utvecklat av Sony/Microsoft/Nintendo själva. Uncharted förstår jag varför det är exlusivt och det tycker jag också de förtjänar att ha då de äger Naughty Dog.

Det måste ju finnas någon anledning att få ett sug till att köpa deras konsol trots allt.

Bloodborne där emot hoppas jag kommer till PC eventuellt (och Xbox One för att alla ska kunna få chansen till att spela det). Förhoppningsvis inte som en Dark Souls portning - men jag tycker de bevisade sig ha lärt sig en del av Dark Souls 2.

Skribent

Everybody's gone to the Rapture och No man's sky. Fan, inte mycket som lockade.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Tidsexklusivitet har jag inget emot men rakt av exklusiva titlar är lite tråkigt - såvida det inte är utvecklat av Sony/Microsoft/Nintendo själva. Uncharted förstår jag varför det är exlusivt och det tycker jag också de förtjänar att ha då de äger Naughty Dog.

Det måste ju finnas någon anledning att få ett sug till att köpa deras konsol trots allt.

Bloodborne där emot hoppas jag kommer till PC eventuellt (och Xbox One för att alla ska kunna få chansen till att spela det). Förhoppningsvis inte som en Dark Souls portning - men jag tycker de bevisade sig ha lärt sig en del av Dark Souls 2.

Bloodborne kommer garanterat aldrig till Xbox, och välldigt liten chans till PC, dem jobbar ju med/för/under Sony entertainment for Bloodborne, precis som Demon's Souls

Medlem

yeeey nu kan vi alla bli hackade tillsammans. börjar bli jäkligt trött på hur ofta man hör om hur sony blir hackade, ddosade,bombhotade och jag vet inte vad. Nej aldrig mer.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Väldigt många kommentarer av personer som inte äger konsolen och ändå klagar en massa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av IceMan:

15? Haha förlåt men till pc kan väll den siffran tusenfaldigas ^^

Fast nu var ju det här inte alla konsolexklusiva spel som släpps till PS4. Jag såg exempelvis inget Grim Fandango, Planetside 2, EverQuest Next, Kill Strain, Ratchet & Clank, Wild m.m. Det här var bara 15 konsolexklusiva spel under 2015.

Sen tar ju jag personligen hellre ett fåtal spel av hög kvalité än tusen skitspel

Medlem
Skrivet av sith:

Jag spelar allt oavsett plattform.
Dock hatar jag exklusivitet. Så jävla muppigt av utgivarna - ett hån mot oss gamers...!1

Nej, exklusiva spel/serier är bra, varför ska man annars skaffa flera platformar?

Det som är dåligt är exklusivt innehåll i multiplatform spel, där snackar vi djävulskap på hög nivå

Medlem

Det enda som intresserar mig är Uncharted 4 och Until Dawn en aning.
Är rätt skepiskt till The Order, lite för grått och trist och verkar inte så intressant storymässigt, men vad vet jag.

Medlem
Skrivet av sith:

Jag spelar allt oavsett plattform.
Dock hatar jag exklusivitet. Så jävla muppigt av utgivarna - ett hån mot oss gamers...!1

Finns utvecklare som får pengar från Sony och Microsoft. Och dom vill väl knappast att andra företag får pengar?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av IceMan:

15? Haha förlåt men till pc kan väll den siffran tusenfaldigas ^^

Fast nu var ju det här inte alla konsolexklusiva spel som släpps till PS4. Jag såg exempelvis inget Grim Fandango, Planetside 2, EverQuest Next, Kill Strain, Ratchet & Clank, Wild m.m. Det här var bara 15 konsolexklusiva spel under 2015.

Sen tar ju jag personligen hellre ett fåtal spel av hög kvalité än tusen skitspel

Vad snackar du för gojja!? Alla vet att det är kvantitet man vill åt när det gäller spel, själv sitter man på 754 halv-färdiga indiespel på datorn. Get a grip man!

Medlem
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av IceMan:

15? Haha förlåt men till pc kan väll den siffran tusenfaldigas ^^

Fast nu var ju det här inte alla konsolexklusiva spel som släpps till PS4. Jag såg exempelvis inget Grim Fandango, Planetside 2, EverQuest Next, Kill Strain, Ratchet & Clank, Wild m.m. Det här var bara 15 konsolexklusiva spel under 2015.

Sen tar ju jag personligen hellre ett fåtal spel av hög kvalité än tusen skitspel

Vad snackar du för gojja!? Alla vet att det är kvantitet man vill åt när det gäller spel, själv sitter man på 754 halv-färdiga indiespel på datorn. Get a grip man!

Humble Bundle har gjort att jag har så många spel jag egentligen inte ens är intresserad av att jag bara blir less när jag öppnar Steam. När jag då väl gör det så ska ju så klart allt uppdateras, och är det nåt lockande spel måste man uppdatera Uplay/Origin eller nåt annat trams där man glömt sitt lösenord, och sen ska det krångla något där innan man är igång.

PC all the way och allt det där, och visst kan inte PS4:ans prestanda slå en riktigt bra dator men jag kan utan att blinka en sekund säga att jag spelat myyyyycket mer sen jag skaffade PS4:an, och har därför fått ut betydligt mycket mer spelglädje av den än PC gjort under många år. Då inte sagt att spelen till PC är sämre, men det där monstruösa spelbiblioteket som finns till PC är inte nödvändigtvis en fördel.

För mig är den huvudsakliga skillnaden hur smidigt allt går. Spelen är ju dyrare till PS4 så jag tänker till innan jag köper nåt, köper bara de bästa spelen och spelar dom faktiskt eftersom det går så jäkla smidigt alltihopa och sen är allt bra

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av sith:

Jag spelar allt oavsett plattform.
Dock hatar jag exklusivitet. Så jävla muppigt av utgivarna - ett hån mot oss gamers...!1

Nej, exklusiva spel/serier är bra, varför ska man annars skaffa flera platformar?

Det som är dåligt är exklusivt innehåll i multiplatform spel, där snackar vi djävulskap på hög nivå

Jag förstår inte hur man kan tycka att exklusiva spel är positivt alls ur en konsumentsynvinkel. Man tvingas köpa i princip samma hårdvara flera gånger om ( inget bra ur miljöhänsyn ) för att kunna spela alla spel. Det vore väl ekonomiskare att köra allt på den plattform man trivs bäst med?

Men sen spelar jag endast på PC nuförtiden så jag är ju lite jävig. Den senaste konsolen jag köpte var Dreamcasten.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Härligt! 1st spel som är intressant 2015, får hoppas på åtminstone 2st 2016!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av TryNotDo:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av sith:

Jag spelar allt oavsett plattform.
Dock hatar jag exklusivitet. Så jävla muppigt av utgivarna - ett hån mot oss gamers...!1

Nej, exklusiva spel/serier är bra, varför ska man annars skaffa flera platformar?

Det som är dåligt är exklusivt innehåll i multiplatform spel, där snackar vi djävulskap på hög nivå

Jag förstår inte hur man kan tycka att exklusiva spel är positivt alls ur en konsumentsynvinkel. Man tvingas köpa i princip samma hårdvara flera gånger om ( inget bra ur miljöhänsyn ) för att kunna spela alla spel. Det vore väl ekonomiskare att köra allt på den plattform man trivs bäst med?

Men sen spelar jag endast på PC nuförtiden så jag är ju lite jävig. Den senaste konsolen jag köpte var Dreamcasten.

Ja men det där går ju hand i hand....alltså man gillar ju en viss platform för att den har exklusiva spel man gillar.

Tycker PC och mobilmarknaden är mycket mycket värre ur miljösynpunkt. Kommer ny hårdvara hela tiden och ofta är det knappt någon prestanda ökning alls. Köpa ett eller två grafikkort varje år för 4-6tusen styck eller köpa senaste mobilen hela tiden är inte så ekonomiskt heller imo.

En konsol håller 6-8år.

Det där med miljön kan man sitta och spåna på länge om man vill:P

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av TryNotDo:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av sith:

Jag spelar allt oavsett plattform.
Dock hatar jag exklusivitet. Så jävla muppigt av utgivarna - ett hån mot oss gamers...!1

Nej, exklusiva spel/serier är bra, varför ska man annars skaffa flera platformar?

Det som är dåligt är exklusivt innehåll i multiplatform spel, där snackar vi djävulskap på hög nivå

Jag förstår inte hur man kan tycka att exklusiva spel är positivt alls ur en konsumentsynvinkel. Man tvingas köpa i princip samma hårdvara flera gånger om ( inget bra ur miljöhänsyn ) för att kunna spela alla spel. Det vore väl ekonomiskare att köra allt på den plattform man trivs bäst med?

Men sen spelar jag endast på PC nuförtiden så jag är ju lite jävig. Den senaste konsolen jag köpte var Dreamcasten.

Ja men det där går ju hand i hand....alltså man gillar ju en viss platform för att den har exklusiva spel man gillar.

Tycker PC och mobilmarknaden är mycket mycket värre ur miljösynpunkt. Kommer ny hårdvara hela tiden och ofta är det knappt någon prestanda ökning alls. Köpa ett eller två grafikkort varje år för 4-6tusen styck eller köpa senaste mobilen hela tiden är inte så ekonomiskt heller imo.

En konsol håller 6-8år.

Det där med miljön kan man sitta och spåna på länge om man vill:P

Tja, förstår vad du menar. Själv har jag ingen mobil sen 20 år tillbaks och min TV slängde jag i åtevinningen strax efter år 2000. Min bror har en 7 år gammal PC som fortfarande spelar allt som han är intresserad av. Man måste inte köpa nytt hela tiden. Det är liksom det som är hela poängen. Det skall inte vara hårdvara som styr spelen utan möjligen tvärtom, dvs om du sitter på för gammal hårdvara så kan det vara dags att uppgradera och belasta miljön ( Och det är ofta individuellt vad man uppfattar som för "hackigt" ).

Själv har jag en nästan 4 år gammal PC, mitt förra bygge är 10 år gammalt och används fortfarande. Köper / bygger man rätt kan en PC hålla länge. Det är uppgraderingar ibland, visst, men det är inte att "köpa samma sak igen" och man måste inte göra det ofta om man gör rätt

Kort sagt: Att varje gamer skall behöva sitta med minst 4 "boxar" under sin skärm/TV känns en smula onödigt...


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Jag förstår inte hur man kan tycka att exklusiva spel är positivt alls ur en konsumentsynvinkel. Man tvingas köpa i princip samma hårdvara flera gånger om ( inget bra ur miljöhänsyn ) för att kunna spela alla spel. Det vore väl ekonomiskare att köra allt på den plattform man trivs bäst med?

Men sen spelar jag endast på PC nuförtiden så jag är ju lite jävig. Den senaste konsolen jag köpte var Dreamcasten.

Ungefär som det vore en rättighet att spela ett visst spel på vad man råkar ha liggande.

Det är ju upp till de som satsar pengar i framtagning av en produkt att välja det.

Om någon tycker det är bra idé att bara göra säkerhetsbälten till Volvo - så får dom göra det.

En aspekt att exklusivitet är att mindre indie-utvecklare kan nå marknaden - då man slipper hålla med kompetens för så många plattformar - och kanske få en hacka satsat i bolaget för den titeln om man erbjuder eklusivitet.

Många ser ju bara de stora utgivarna - medan mycket innovation kommer från mindre bolag.

Alla dessa idéer möts på en marknad och vi väljer vad vi tycker är intressant för oss - och det har gett oss de spel och andra produkter vi har idag. Fiffgt, eller hur?

Ibland är standard önskvärt - som när det gäller media som cd, dvd och BD. I andra fall hämmar det utveckling.

Säger en som skriver detta från en 11 år gammal xp-dator trots alla hot från överallt att jag skall uppgradera den eller de stänger av mig - som från banken etc.

12
Skriv svar