Partners in game – skaffa nya vänner att spela med

Medlem

Skitbra idé! Dock har tyvärr spelvärlden redan förstört mig, sjukt trött på annat folk i spel. Om jag inte kan slå ihjäl dem förstås, då är det ok!


signatur

I drank what?

Medlem

Som konsolspelare så skulle det vara fanatiskt om det släpptes som en app till PS4 där man bara behöver trycka på en "Dela min info" knapp så får spelaren tag på ens PSN namn och kan snabbt chatta och spel tillsammans.

Medlem
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av Ftmch:

Grym idé, en bra grejer vore väl om folk kunde skriva in spel manuellt (och att om man då börjar skriva in t.ex. Grand theft.. så dyker det upp olika alternativ andra har skrivit in, så att man inte måste stava helt korrekt osv. för att hitta rätt).

Dropdown menyn eliminerar ju stavfel dock..

det skulle kunna filtrera listan snabbare dock. vartefter listan växer kommer dropdownen vara jobbig.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Figurlig:

oooh, potential boyfriend finder. :-3

Seriöst, min framtida man ska vara gamer!

Partnersingame.com - Nätdejting, för spelnördar x)

kanske en framtida systersajt? jag skulle gärna se en sån. man vill ju helst träffa en gamertjej om det går och det ökar ju chansen helt klart om den är inriktad på det. hopplöst att hitta gameande tjejer på andra "seriösa" datingsajter.

Inaktiv

Awesome!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ett tips: Ni borde kanske göra så att man kan fylla i åldern själv. Jag personligen bryr mig inte om personen är 18 eller 40, så länge det inte är ett litet barn så bryr jag mig inte. Men det är bara jag.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ett tips: Ni borde kanske göra så att man kan fylla i åldern själv. Jag personligen bryr mig inte om personen är 18 eller 40, så länge det inte är ett litet barn så bryr jag mig inte. Men det är bara jag.

ett valfritt ålderspann skulle lösa alla situationer i så fall. har svårt att se någon som vill spela med tolvåringar och 58+ men inget däremellan så ett min och ett max borde man sätta snarare än välja bland fördefinierade intervall.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av jehuty:

Ett tips: Ni borde kanske göra så att man kan fylla i åldern själv. Jag personligen bryr mig inte om personen är 18 eller 40, så länge det inte är ett litet barn så bryr jag mig inte. Men det är bara jag.

ett valfritt ålderspann skulle lösa alla situationer i så fall. har svårt att se någon som vill spela med tolvåringar och 58+ men inget däremellan så ett min och ett max borde man sätta snarare än välja bland fördefinierade intervall.

jehuty: Om du inte väljer en ålder matchas du mot alla andra som också inte fyllt i ålder. Är det så här du tänker eller missförstår jag dig?

Medlem

Låter riktigt bra!
Kört mycket dayz sa, och det är inte alltid det passar för de närmaste att lira. Och känns lite för seriöst att gå med i någon klan eftersom ' fritiden' är sällsynt om inte utrotningshotad.

Så det ser verkligen ljust ut på Community fronten!

Medlem
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av jehuty:

Ett tips: Ni borde kanske göra så att man kan fylla i åldern själv. Jag personligen bryr mig inte om personen är 18 eller 40, så länge det inte är ett litet barn så bryr jag mig inte. Men det är bara jag.

ett valfritt ålderspann skulle lösa alla situationer i så fall. har svårt att se någon som vill spela med tolvåringar och 58+ men inget däremellan så ett min och ett max borde man sätta snarare än välja bland fördefinierade intervall.

jehuty: Om du inte väljer en ålder matchas du mot alla andra som också inte fyllt i ålder. Är det så här du tänker eller missförstår jag dig?

Jag missade att åldern var valfritt men jag skulle ändå vilja filtrera bort alla under 18 kanske till och med upp till 20 sen har jag inget problem om personen är 15år äldre än mig. Just nu kan man bara välja 19-29 eller över 30. Jag skulle kunna ha ett ålderspann på kanske 20-40 eller nått sånt.

Medlem

Intressant koncept och kul idé! Hoppas det tar fart så att sidan växer och gör det möjligt att faktiskt hitta någon att spela med.

En sak jag tänkte på var att man kanske borde kunna välja språk? Tänker mig en checklista där man kan bocka i språk man kan tänka sig snacka på. Kanske kan svenska, men inte bor i Sverige liksom.

Som någon annan sa kanske det också är bättre om man kan välja ålder själv? Tänker mig att man själv skriver in sin ålder så att systemet vet det, och sedan en max/min-ålder (kan vara fasta 5- eller 10-årsintervaller) man letar efter att spela med. Alternativt att man kan välja fler än en åldersgrupp om man vill det.

Finns givetvis många variabler att tänka på och är medveten om att sajten fortfarande är rykande färsk, men kommer följa utvecklingen och håller tummarna att det tar fart!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Eqweex:

Intressant koncept och kul idé! Hoppas det tar fart så att sidan växer och gör det möjligt att faktiskt hitta någon att spela med.

En sak jag tänkte på var att man kanske borde kunna välja språk? Tänker mig en checklista där man kan bocka i språk man kan tänka sig snacka på. Kanske kan svenska, men inte bor i Sverige liksom.

Som någon annan sa kanske det också är bättre om man kan välja ålder själv? Tänker mig att man själv skriver in sin ålder så att systemet vet det, och sedan en max/min-ålder (kan vara fasta 5- eller 10-årsintervaller) man letar efter att spela med. Alternativt att man kan välja fler än en åldersgrupp om man vill det.

Finns givetvis många variabler att tänka på och är medveten om att sajten fortfarande är rykande färsk, men kommer följa utvecklingen och håller tummarna att det tar fart!

Tack för din feedback!

Min ursprungstanke var just att använda språk istället för land. Funkade bra tills jag kom till spanska och insåg att det kan bli väldigt stora ping-problem om person från Madrid matchar med en spelare i Costa Rica. Funderar fortfarande på en bättre lösning.

Ni har absolut en poäng när det kommer till ålder. Lägger till det i min backlog att titta på

Medlem

När Arma 3 och Planetary Annihilation finns så är jag nöjd. Gmod också?
Edit: Saknas det inte annonser på sidan? Tjänar du inte pengar på detta?

Skrivet av motionfield:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Figurlig:

oooh, potential boyfriend finder. :-3

Seriöst, min framtida man ska vara gamer!

Partnersingame.com - Nätdejting, för spelnördar x)

kanske en framtida systersajt? jag skulle gärna se en sån. man vill ju helst träffa en gamertjej om det går och det ökar ju chansen helt klart om den är inriktad på det. hopplöst att hitta gameande tjejer på andra "seriösa" datingsajter.

jo, det vore bra .. då kanske man kan hitta en brud med iQ över 90, som inte har aerobics, spinning och smink som huvudintresse

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

När Arma 3 och Planetary Annihilation finns så är jag nöjd. Gmod också?
Edit: Saknas det inte annonser på sidan? Tjänar du inte pengar på detta?

Lägger till dessa i nästa uppdatering :).

Jag driver sidan som ett hobbyprojekt vid sidan av jobbet och så länge den inte skapar alltför stora hål i fickorna kommer den vara reklamfri. Troligtvis även efter. Jag tror mer på att utveckla funktioner som användarbasen kan tänka sig att betala för, istället för att bomba med reklam och annat.

Medlem
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av Zelzahim:

När Arma 3 och Planetary Annihilation finns så är jag nöjd. Gmod också?
Edit: Saknas det inte annonser på sidan? Tjänar du inte pengar på detta?

Lägger till dessa i nästa uppdatering :).

Jag driver sidan som ett hobbyprojekt vid sidan av jobbet och så länge den inte skapar alltför stora hål i fickorna kommer den vara reklamfri. Troligtvis även efter. Jag tror mer på att utveckla funktioner som användarbasen kan tänka sig att betala för, istället för att bomba med reklam och annat.

Kanske någon form av chat-tjänst som kan integreras i spel och annat. Likt Battle.net och Steam, fast generell och fungerar överallt! Kanske även med voice-chat och sånt? Gudars, nu flyger tankarna iväg.

Medlem
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av Zelzahim:

När Arma 3 och Planetary Annihilation finns så är jag nöjd. Gmod också?
Edit: Saknas det inte annonser på sidan? Tjänar du inte pengar på detta?

Lägger till dessa i nästa uppdatering :).

Jag driver sidan som ett hobbyprojekt vid sidan av jobbet och så länge den inte skapar alltför stora hål i fickorna kommer den vara reklamfri. Troligtvis även efter. Jag tror mer på att utveckla funktioner som användarbasen kan tänka sig att betala för, istället för att bomba med reklam och annat.

Fast en liten ruta längst ner på sidan finns det ju gott om plats om! Klart du ska ha lite cash för besväret

Medlem
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av Zelzahim:

När Arma 3 och Planetary Annihilation finns så är jag nöjd. Gmod också?
Edit: Saknas det inte annonser på sidan? Tjänar du inte pengar på detta?

Lägger till dessa i nästa uppdatering :).

Jag driver sidan som ett hobbyprojekt vid sidan av jobbet och så länge den inte skapar alltför stora hål i fickorna kommer den vara reklamfri. Troligtvis även efter. Jag tror mer på att utveckla funktioner som användarbasen kan tänka sig att betala för, istället för att bomba med reklam och annat.

Personligen föredrar jag en liten reklam ruta eller två, som är snyggt placerade på sidan, istället för att behöva betala för att använda alla olika delar utav hemsidan

Medlem

Dagen är över och antalet unika besökare landade på dryga 3000.
Fantastiskt! Intresset verkar vara stort och jag har tagit till mig alla era synpunkter och feedback.
Fortsätt gärna att fylla på här i tråden med synpunkter, PM:a mig eller skrev på tjänstens Facebook :).

Medlem

Mycket bra initiativ! att lira cs:go med 15 åriga ryssar får en att slita av sig sina sista grå hårstrån

Medlem

Nice sida .
Får väl tipsa om det enda man spelar nu för tiden då ,.
PathOfExile.


signatur

Kan ej skriva åäö

Inget online spel jag spelar finns med lol....
Red orchestra 2
Insurgency
IL-2 battle for stalingrad
SWTOR
TESO

Har förvisso DA:inq men inte testat MP än...


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Mycket bra ide detta.
Ser fram emot utveckling av denna site och fler spel.
Också där man kan söka efter folk att köra Coop med i sånaspel.
Även att detta skylle funka för konsolspel.

Ofta är det så att ens Vänner antingen spelar andra spel eller inte har tid att spela eller jag inte har tid så detta är mycket bra tjänst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle gärna vilja ha wow där också ^^
Dock kan det bli lite krångligt. Du måste ju typ göra ett annat upplägg på wow. Du måste kunna söka och kunna lägga upp en egen liten tråd som folk kan läsa vad du behöver för folk och till vad. Som sagt, det går i mot hur resten av alla spel är upplagda.

Region
USA/Europe/**/**/**

Faction
Horde/Alliance

Playstyle
PvP/Pve/Grinding/Levling

Players
1/2/3/4/5/10/15/20/25

Server (optimal)
t.ex: Om du har valt US så kommer bara US servers upp
All

Text
T.ex: LFM ICC 10 HC. Be lvl 80-100. Want social and nice ppl and not whiners. Only Swedish ppl.

Hoppas du fattar vad jag menar. Klockan är 04.50 just nu så är riktigt trött, haha! Skulle bara checka FZ innan jag gick och la mig och sen såg jag denna nyhet och var bara tvungen att kommentera

Gillar hemsidan förövrigt. Simpel och ren


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Figurlig:

oooh, potential boyfriend finder. :-3

Seriöst, min framtida man ska vara gamer!

Partnersingame.com - Nätdejting, för spelnördar x)

kanske en framtida systersajt? jag skulle gärna se en sån. man vill ju helst träffa en gamertjej om det går och det ökar ju chansen helt klart om den är inriktad på det. hopplöst att hitta gameande tjejer på andra "seriösa" datingsajter.

jo, det vore bra .. då kanske man kan hitta en brud med iQ över 90, som inte har aerobics, spinning och smink som huvudintresse

Det tråkiga med detta är att det kommer vara 10 000 killar och 1 000 tjejer (mindre?) :/ Tycker synd om dom tjejerna! Loggar in på sidan och 100 killar har spammat dom


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Figurlig:

oooh, potential boyfriend finder. :-3

Seriöst, min framtida man ska vara gamer!

Partnersingame.com - Nätdejting, för spelnördar x)

kanske en framtida systersajt? jag skulle gärna se en sån. man vill ju helst träffa en gamertjej om det går och det ökar ju chansen helt klart om den är inriktad på det. hopplöst att hitta gameande tjejer på andra "seriösa" datingsajter.

jo, det vore bra .. då kanske man kan hitta en brud med iQ över 90, som inte har aerobics, spinning och smink som huvudintresse

Det tråkiga med detta är att det kommer vara 10 000 killar och 1 000 tjejer (mindre?) :/ Tycker synd om dom tjejerna! Loggar in på sidan och 100 killar har spammat dom

Visst så blir det kanske i början :/ Men jag tror det är fler och fler tjejer som spelar bara att de inte vågar berätta det med tanke på nuvarande klimat i spelvärlden. Båda problemen minskar förhoppningsvis med tiden när folk lär sig behandla tjejer som människor och fler tjejer spelar spel.

Hehe insåg hur hopplöst svårt det är samtidigt som jag skrev det Vore intressant att veta hur många på fz som är tjejer och genuint intresserade av spel och som inte vågar visa det ens i namn här.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Figurlig:

oooh, potential boyfriend finder. :-3

Seriöst, min framtida man ska vara gamer!

Partnersingame.com - Nätdejting, för spelnördar x)

kanske en framtida systersajt? jag skulle gärna se en sån. man vill ju helst träffa en gamertjej om det går och det ökar ju chansen helt klart om den är inriktad på det. hopplöst att hitta gameande tjejer på andra "seriösa" datingsajter.

jo, det vore bra .. då kanske man kan hitta en brud med iQ över 90, som inte har aerobics, spinning och smink som huvudintresse

Det tråkiga med detta är att det kommer vara 10 000 killar och 1 000 tjejer (mindre?) :/ Tycker synd om dom tjejerna! Loggar in på sidan och 100 killar har spammat dom

Visst så blir det kanske i början :/ Men jag tror det är fler och fler tjejer som spelar bara att de inte vågar berätta det med tanke på nuvarande klimat i spelvärlden. Båda problemen minskar förhoppningsvis med tiden när folk lär sig behandla tjejer som människor och fler tjejer spelar spel.

Hehe insåg hur hopplöst svårt det är samtidigt som jag skrev det Vore intressant att veta hur många på fz som är tjejer och genuint intresserade av spel och som inte vågar visa det ens i namn här.

Just nu vet jag dock bara en tjej som hänger här inne och det är mitt ex. Jag tycker det bara är grymt roligt att få in fler tjejer in i spelvärlden. Killar och tjejer brukar ha olika syner på hur spel är. In mer fler tjejer!!! ^^


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Figurlig:

oooh, potential boyfriend finder. :-3

Seriöst, min framtida man ska vara gamer!

Partnersingame.com - Nätdejting, för spelnördar x)

kanske en framtida systersajt? jag skulle gärna se en sån. man vill ju helst träffa en gamertjej om det går och det ökar ju chansen helt klart om den är inriktad på det. hopplöst att hitta gameande tjejer på andra "seriösa" datingsajter.

jo, det vore bra .. då kanske man kan hitta en brud med iQ över 90, som inte har aerobics, spinning och smink som huvudintresse

Det tråkiga med detta är att det kommer vara 10 000 killar och 1 000 tjejer (mindre?) :/ Tycker synd om dom tjejerna! Loggar in på sidan och 100 killar har spammat dom

Visst så blir det kanske i början :/ Men jag tror det är fler och fler tjejer som spelar bara att de inte vågar berätta det med tanke på nuvarande klimat i spelvärlden. Båda problemen minskar förhoppningsvis med tiden när folk lär sig behandla tjejer som människor och fler tjejer spelar spel.

Hehe insåg hur hopplöst svårt det är samtidigt som jag skrev det Vore intressant att veta hur många på fz som är tjejer och genuint intresserade av spel och som inte vågar visa det ens i namn här.

Just nu vet jag dock bara en tjej som hänger här inne och det är mitt ex. Jag tycker det bara är grymt roligt att få in fler tjejer in i spelvärlden. Killar och tjejer brukar ha olika syner på hur spel är. In mer fler tjejer!!! ^^

Håller med. Har kollat på några twitch och Youtube streams och det är oerhört kul att se spel från en tjejs ögon ibland. Helt plötsligt kommenterar de orcbossens skoval helt out of the blue när världen står på spel. Skulle inte hända annars.

12
Skriv svar