Speltoppen – de mest populära spelen under julgranen

Robot
Speltoppen – de mest populära spelen under julgranen

Dessa spel blev populärast när julhandeln kulminerade dagarna innan julafton.

#grand-theft-auto-v, #fifa-15, #halo-the-master-chief-collection


Medlem
Speltoppen – de mest populära spelen under julgranen

Min konsoll är bättre än din, samt min pappa är starkare än din.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Min konsoll är bättre än din, samt min pappa är starkare än din.

Min katt har fler visningar på Youtube.


signatur
Medlem

Far Cry 4 PS4 var spelet jag köpte under julen.
Köpte lite spel före julen till Wii U för att spela med familjen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Denna listan är så dålig att det är löjligt, inte lönt att titta på den.

Den borde heta "casuals och fimiljers spel lista"

den tar ej ifrån hemsidor och internationella sidor. greenman etc den tar inte ens statestik ifrån STEAM försäljning.

den kollar bara svenska butiker som säljer "fysiskt" typ som game etc.

Dvs det är ju ganska självklart försäljningsiffran ser så hög ut på vissa här.

Som igentligen skulle du tagit globalt, och på rätt sett skulle dessa spel vara glada om dom ens kom in på top 5.
*
cod kmr dock nog endå in i toppen någonstans.

Förlåt nu låter jag som en tjurig gammal gubbe, men jag hatar lister och analyser som inte ens görs korrekt.

Kan man inte göra det åtminstånde en del korrekt kan man lika bra skita i det imo.
Ist för vilseleda, vilket denna listan gör totalt

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Denna listan är så dålig att det är löjligt, inte lönt att titta på den.

Den borde heta "casuals och fimiljers spel lista"

den tar ej ifrån hemsidor och internationella sidor. greenman etc den tar inte ens statestik ifrån STEAM försäljning.

den kollar bara svenska butiker som säljer "fysiskt" typ som game etc.

Dvs det är ju ganska självklart försäljningsiffran ser så hög ut på vissa här.

Som igentligen skulle du tagit globalt, och på rätt sett skulle dessa spel vara glada om dom ens kom in på top 5.
*
cod kmr dock nog endå in i toppen någonstans.

Förlåt nu låter jag som en tjurig gammal gubbe, men jag hatar lister och analyser som inte ens görs korrekt.

Kan man inte göra det åtminstånde en del korrekt kan man lika bra skita i det imo.
Ist för vilseleda, vilket denna listan gör totalt

Fast nu är du lite ute och cyklar. Listan är korrekt då den enligt texten är baserad på traditionell handel d.v.s. vanliga butiker.

Så listan vilseleder dig inte ett dugg om du läser hela texten...

Medlem
Skrivet av tribute87:
Skrivet av FuzioN:

Denna listan är så dålig att det är löjligt, inte lönt att titta på den.

Den borde heta "casuals och fimiljers spel lista"

den tar ej ifrån hemsidor och internationella sidor. greenman etc den tar inte ens statestik ifrån STEAM försäljning.

den kollar bara svenska butiker som säljer "fysiskt" typ som game etc.

Dvs det är ju ganska självklart försäljningsiffran ser så hög ut på vissa här.

Som igentligen skulle du tagit globalt, och på rätt sett skulle dessa spel vara glada om dom ens kom in på top 5.
*
cod kmr dock nog endå in i toppen någonstans.

Förlåt nu låter jag som en tjurig gammal gubbe, men jag hatar lister och analyser som inte ens görs korrekt.

Kan man inte göra det åtminstånde en del korrekt kan man lika bra skita i det imo.
Ist för vilseleda, vilket denna listan gör totalt

Fast nu är du lite ute och cyklar. Listan är korrekt då den enligt texten är baserad på traditionell handel d.v.s. vanliga butiker.

Så listan vilseleder dig inte ett dugg om du läser hela texten...

Den vilseleder Visste, det är som du ska göra en DPS analys på Source i Simcraft i wow utan att ta med vissa sources.

kanske lite för advancerat för dig för förstå om du ej håller på med grafer och analyser själv.

iaf den glömmer bort den största försäljningen dvs den digitala.

Största "hardcore" eller låt oss använda det vulgära ordet "riktiga" gamers, inte för jag anser bara riktiga gamers köper digitalt men du förstår vad jag menar iaf.

Dom köper digitalt och dom spelar Helt andra spel.

80% av spelen som finns på denna lista hade inte ens kommit top 50 och nu ligger dom top 15.

Sen hur dom framställer hittade jag med, men det är dolt, för flesta tror faktist denna lista är alla affärer.
och blir väldigt vilseledda, har dom en stort text som visar? inte vad jag hittar.

Jag(notera Jag) ser inte någon idee men att ta en toplista, analys och information om siffror om du inte ska till siffror ifrån där det säljs mest.

Nu är det säkert så att dessa hemsidor inte kan få korrekta svar pga "smurf" konton som ej har sverige som hemland som köper spelen.

Eller inget land alls osv osv.

Det gör det väldigt svårt för dom, men syftet genom att dra en topplista/graph är att ha så mycket information som möjligt för att visa så accurat information som möjligt.

Denna är inte ens 50% rätt av försäljningen.

i "butik" japp den är väldigt korrekt.
Men varför ska man bara gå efter fysisk butik?

jag förstår det inte bara känns bara så lönlöst, då den är så långt ifrån hela sanningen i spelbranchen du kan komma.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Denna listan är så dålig att det är löjligt, inte lönt att titta på den.

Den borde heta "casuals och fimiljers spel lista"

den tar ej ifrån hemsidor och internationella sidor. greenman etc den tar inte ens statestik ifrån STEAM försäljning.

den kollar bara svenska butiker som säljer "fysiskt" typ som game etc.

Dvs det är ju ganska självklart försäljningsiffran ser så hög ut på vissa här.

Som igentligen skulle du tagit globalt, och på rätt sett skulle dessa spel vara glada om dom ens kom in på top 5.
*
cod kmr dock nog endå in i toppen någonstans.

Förlåt nu låter jag som en tjurig gammal gubbe, men jag hatar lister och analyser som inte ens görs korrekt.

Kan man inte göra det åtminstånde en del korrekt kan man lika bra skita i det imo.
Ist för vilseleda, vilket denna listan gör totalt

Personligen gillar jag lister, både golv- och taklister.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:

Min konsoll är bättre än din, samt min pappa är starkare än din.

Min katt har fler visningar på Youtube.

Egentligen är den andra multiformatlistan mer intressant tycker jag, den där man lagt ihop ett spels totala försäljning istället för att titta på varje versions enskilda försäljning för sig självt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

iaf den glömmer bort den största försäljningen dvs den digitala.

Den glömmer inte bort digital försäljning. Digital försäljning är svårt att sammanställa eftersom källorna är många och ibland väldigt hemlighetsfulla med sina försäljningssiffror. Jag tror inte Dataspelsbranschen har resurserna för att sammanställa den listan varje vecka och istället fokuserar på den traditionella svenska marknaden.

Just den här listan fokuserar på en demografisk grupp, nämligen de som går till Game och handlar. Bara för att du inte har nytta av informationen betyder inte att den är meningslös. Jag kan tänka mig att spelbutiker i Sverige har nytta av den här informationen i sitt dagliga arbete med skyltning, reklam och beställningar. (Beroende på hur snabbt listan sammanställs och presenteras.)

Skrivet av FuzioN:

Den vilseleder Visste, det är som du ska göra en DPS analys på Source i Simcraft i wow utan att ta med vissa sources.

kanske lite för advancerat för dig för förstå om du ej håller på med grafer och analyser själv.

Att man framhäver sina egna kunskaper som för avancerade för meningsmotståndaren att förstå, istället för att sakligt debattera, är ett tecken på att man har slut på argument.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av FuzioN:

Denna listan är så dålig att det är löjligt, inte lönt att titta på den.

Den borde heta "casuals och fimiljers spel lista"

den tar ej ifrån hemsidor och internationella sidor. greenman etc den tar inte ens statestik ifrån STEAM försäljning.

den kollar bara svenska butiker som säljer "fysiskt" typ som game etc.

Dvs det är ju ganska självklart försäljningsiffran ser så hög ut på vissa här.

Som igentligen skulle du tagit globalt, och på rätt sett skulle dessa spel vara glada om dom ens kom in på top 5.
*
cod kmr dock nog endå in i toppen någonstans.

Förlåt nu låter jag som en tjurig gammal gubbe, men jag hatar lister och analyser som inte ens görs korrekt.

Kan man inte göra det åtminstånde en del korrekt kan man lika bra skita i det imo.
Ist för vilseleda, vilket denna listan gör totalt

Personligen gillar jag lister, både golv- och taklister.

haha sorry dyslektiker

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av FuzioN:

iaf den glömmer bort den största försäljningen dvs den digitala.

Den glömmer inte bort digital försäljning. Digital försäljning är svårt att sammanställa eftersom källorna är många och ibland väldigt hemlighetsfulla med sina försäljningssiffror. Jag tror inte Dataspelsbranschen har resurserna för att sammanställa den listan varje vecka och istället fokuserar på den traditionella svenska marknaden.

Just den här listan fokuserar på en demografisk grupp, nämligen de som går till Game och handlar. Bara för att du inte har nytta av informationen betyder inte att den är meningslös. Jag kan tänka mig att spelbutiker i Sverige har nytta av den här informationen i sitt dagliga arbete med skyltning, reklam och beställningar. (Beroende på hur snabbt listan sammanställs och presenteras.)

Skrivet av FuzioN:

Den vilseleder Visste, det är som du ska göra en DPS analys på Source i Simcraft i wow utan att ta med vissa sources.

kanske lite för advancerat för dig för förstå om du ej håller på med grafer och analyser själv.

Att man framhäver sina egna kunskaper som för avancerade för meningsmotståndaren att förstå, istället för att sakligt debattera, är ett tecken på att man har slut på argument.

Jag försökte inte Big littla honom alls, tror du missförstod, eller så formulerade jag mig fel. iaf vart inte min avsikt ifall det förekom på det sättet.

Jag vet om att affärer har nytta av den, och jag säger även att listan ej framförs av digitala pga sekretess, eller andra problem ex smurf konton m.m

Affärer räknar ofta ut själva i deras försäljning då dessa kommer ut för sent. Och kan variera för mycket.
Jag tvivlar affärer som game går efter denna i förberedelse.

Dom kanske tittar lite på den ifrån förra månadens notis, men tvivlar dom går på denna ist för sin egen försäljning, 1 dom kollar progressivt varje dags försäljning för att få infon så snabbt som möjligt för att köpa in mer osv.

Medlem

That awkward moment när både WiiU och Wii säljer fler spel än Xbox One.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av FuzioN:

iaf den glömmer bort den största försäljningen dvs den digitala.

Den glömmer inte bort digital försäljning. Digital försäljning är svårt att sammanställa eftersom källorna är många och ibland väldigt hemlighetsfulla med sina försäljningssiffror. Jag tror inte Dataspelsbranschen har resurserna för att sammanställa den listan varje vecka och istället fokuserar på den traditionella svenska marknaden.

Just den här listan fokuserar på en demografisk grupp, nämligen de som går till Game och handlar. Bara för att du inte har nytta av informationen betyder inte att den är meningslös. Jag kan tänka mig att spelbutiker i Sverige har nytta av den här informationen i sitt dagliga arbete med skyltning, reklam och beställningar. (Beroende på hur snabbt listan sammanställs och presenteras.)

Skrivet av FuzioN:

Den vilseleder Visste, det är som du ska göra en DPS analys på Source i Simcraft i wow utan att ta med vissa sources.

kanske lite för advancerat för dig för förstå om du ej håller på med grafer och analyser själv.

Att man framhäver sina egna kunskaper som för avancerade för meningsmotståndaren att förstå, istället för att sakligt debattera, är ett tecken på att man har slut på argument.

Jag försökte inte Big littla honom alls, tror du missförstod, eller så formulerade jag mig fel. iaf vart inte min avsikt ifall det förekom på det sättet.

Jag vet om att affärer har nytta av den, och jag säger även att listan ej framförs av digitala pga sekretess, eller andra problem ex smurf konton m.m

Affärer räknar ofta ut själva i deras försäljning då dessa kommer ut för sent. Och kan variera för mycket.
Jag tvivlar affärer som game går efter denna i förberedelse.

Dom kanske tittar lite på den ifrån förra månadens notis, men tvivlar dom går på denna ist för sin egen försäljning, 1 dom kollar progressivt varje dags försäljning för att få infon så snabbt som möjligt för att köpa in mer osv.

Att ha koll på sin egen försäljning är oerhört viktigt. Men att kunna se marknadstrender och hur konkurrenterna säljer är minst lika viktigt. Nu jobbar jag inte i en spelbutik så den här listan är av litet värde för mig, men om jag fick statistik på hur mina konkurrenters moderkortsförsäljning eller grafikkortsförsäljning såg ut veckovis så skulle jag läsa den listan med stort intresse och, vid behov, anpassa mig efter den.

Medlem

Fyyy Sims 4 på på sjätteplats under julgranen. Stackars barn att få sin jul förstörda av besvikelsen...

I övrigt ingen förvånande lista. Men jag tror nog många PC-spelare måste rannsaka sig själva och inse att konsolspel säljer rätt så bra! Det finns ju mycket digitala-köp även på Playstation, Wii U samt Xbox ONE numera. Dessa räknas ju inte heller med i denna listan. Men visst... listan missgynnar PC enormt om man skall se till den totala försäljningen speciellt med tanke på Steam, GMG och Origin.DOCK rubriken säger ju trots allt att listan bara gäller under julgrannen, så enligt mig är detta inget vilseledande.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar