Detta kostar det att prenumerera på Playstation Now

Robot
Detta kostar det att prenumerera på Playstation Now
Medlem
Detta kostar det att prenumerera på Playstation Now

Priset kommer absolut inte vara 20dollar i EU.. Snarare 25 till 35dollar... Med tanke på hur stor prisskillnaden på spel kan vara i USA och här (psn)..

Medlem

Det blir inte 170 SEK för ni glömde svensk moms. Då blir det istället ca 213 kr eller ca 479 kr för 3 månader. Så någonstans över 200 kr i månaden för det i Sverige om man jämför med den amerikanska motsvarigheten.

Medlem

Det kan vara värt att nämna att det kommer att fungera utan konsol med TV-apparater från vissa märken (Sony och Samsung hittills tror jag) också. Även en del telefoner och surfplattor är möjliga plattformar.

Medlem

Fan vad dyrt är min första tanke. De flesta PS3-spel går att få tag på för en billig peng idag och likaså själva enheten. 100kr i månaden hade varit ett rimligare pris, och gärna lite rabatt på det för PS+ prenumeranter.

Men $20 kommer förmodligen att översättas till 199kr. Kanske till och med ännu mer med tanke på att dollarn stiger i värde just nu.

Flakmonkey

Alla såna här priser beror ju på vad man jämför med... 200 kr för någonting som man inte utnyttjar är dyrt, men säg att du lägger ner 10 timmar på det per månad så är det 20 kr i timmen vilket inte är särskilt dyrt jämfört med andra nöjen. Sen så måste man väga in smidigheten i en prenumerations och streamingtjänst samt det negativa med stabilitet och beroende av uppkoppling.

Så hur dyrt man anser något är är högst individuellt så även om somliga tycker att det här är otroligt dyrt så är det andra som anser att det är prisvärt. Precis som vissa tycker det är värt att lägga 10 000 kr eller att lägga 2000 på en utekväll medan andra tycker det är slöseri. Sen har vi ju förstås de som tycker att allt ska vara gratis, men de får man nog bortse ifrån

Själv kan jag tycka att det här är både intressant och prisvärt men då vill jag även kunna lira spel från samtliga "gamla" Sony-maskiner och såklart gärna mer än så. Om inte annat bara för att slippa ha flera maskiner framme och en jävla kabelhärva kring TV:n

Medlem

För en som aldrig ägt en konsoll annat än Wii före innan jag skaffade PS4 känns detta ändå lockande. Åtminstone få prova på Uncharted och och lite sånt så man hänger med lite i svängarna. Men det där lär man nog prenumerera på nån gång då man har det lugnt både på jobb och fritid så man kan grotta ner sig i spelande. Hade varit perfekt över julhelgen då jag hunnit spela över 60 timmar bara Dragon Age Inquisition. Hade blivit bra valuta för pengarna om man hade 100 spel att leka med

Medlem

Blir först intressant när dom erbjuder ps1/ps2 spel.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Roligt för dem som har missat många bra spel!
Blir nog att testa någon månad när man har mycket fritid, se om man hittar några gamla guldkorn!

Medlem

Jaha, så detta är nästa trend efter F2P.? Om det här fortsätter kommer du aldrig äga ett spel utan få punga ut chash varje månad för att få spela. Jag gillar verkligen inte vart det blåser..... :-/

Medlem
Skrivet av Capitan:

Jaha, så detta är nästa trend efter F2P.? Om det här fortsätter kommer du aldrig äga ett spel utan få punga ut chash varje månad för att få spela. Jag gillar verkligen inte vart det blåser..... :-/

Digitala spel över huvudtaget är åt helvete. Lägger Valve ner steam eller EA lägger ner Origin är det rätt många som förlorar alla sina spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Dyrt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Capitan:

Jaha, så detta är nästa trend efter F2P.? Om det här fortsätter kommer du aldrig äga ett spel utan få punga ut chash varje månad för att få spela. Jag gillar verkligen inte vart det blåser..... :-/

Digitala spel över huvudtaget är åt helvete. Lägger Valve ner steam eller EA lägger ner Origin är det rätt många som förlorar alla sina spel.

Dags att byta till GOG?
Det finns dock inte en chans att Valve eller EA kommer lägga ner sina tjänster, det går helt enkelt för bra för dem.

Medlem

Redan testat beta tjänsten på USA kontot, inte imponerad och inte intresserad utav ps3 spel som man redan spelat. Kan tillägga att fps e låga och att streama spel är inte riktigt där än... ge dem 3-4 år till och när merparten utav användare har 100mb lina hemma.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Redan testat beta tjänsten på USA kontot, inte imponerad och inte intresserad utav ps3 spel som man redan spelat. Kan tillägga att fps e låga och att streama spel är inte riktigt där än... ge dem 3-4 år till och när merparten utav användare har 100mb lina hemma.

Det går väl inte att förvänta sig så bra resultat om man som du kör mot servrar i en annan världsdel?

Jag tror dock inte att spel som Street Fighter eller Resogun där snabba reaktioner och perfekt timing behövs fungerar så bra med en streaming-tjänst. Spel som inte är lika känsliga kan nog fungera ganska bra.

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Capitan:

Jaha, så detta är nästa trend efter F2P.? Om det här fortsätter kommer du aldrig äga ett spel utan få punga ut chash varje månad för att få spela. Jag gillar verkligen inte vart det blåser..... :-/

Digitala spel över huvudtaget är åt helvete. Lägger Valve ner steam eller EA lägger ner Origin är det rätt många som förlorar alla sina spel.

Dags att byta till GOG?
Det finns dock inte en chans att Valve eller EA kommer lägga ner sina tjänster, det går helt enkelt för bra för dem.

Att ligga på topp just nu betyder inte att dom kommer göra det i framtiden. Speciellt inom data och elektronikvärlden kan det skifta rätt fort och det finns inga garantier för att steam kommer finnas kvar i framtiden.
Om Sonys tjänst blir en succé kommer kanske Valve följa i samma spår och lägga betalning på liknande tjänst tills steams "gratis"bibliotek sakta men säkert sållas bort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Med tanke på hur streamat mellan ps4 och vita fungerar på mitt Nwireless här hemma så tror jag lite på streamade spel i dagsläget


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Capitan:

Jaha, så detta är nästa trend efter F2P.? Om det här fortsätter kommer du aldrig äga ett spel utan få punga ut chash varje månad för att få spela. Jag gillar verkligen inte vart det blåser..... :-/

Digitala spel över huvudtaget är åt helvete. Lägger Valve ner steam eller EA lägger ner Origin är det rätt många som förlorar alla sina spel.

Girigbukarna EA vet jag inte så mycket om även om jag har ett par spel på deras skräptjänst, men Valve har yttryckligen sagt att om det skulle skita sig kommer de att döda sitt kopieringsskydd och göra alla dina köpta titlar fria.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Pierre:

Med tanke på hur streamat mellan ps4 och vita fungerar på mitt Nwireless här hemma så tror jag lite på streamade spel i dagsläget

Lite som i "inte mycket" eller lite som i att det finns potential? "Lite" svårtolkad mening.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pierre:

Med tanke på hur streamat mellan ps4 och vita fungerar på mitt Nwireless här hemma så tror jag lite på streamade spel i dagsläget

Lite som i "inte mycket" eller lite som i att det finns potential? "Lite" svårtolkad mening.

Som i att det är rätt dåligt.


signatur
Medlem

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kanske får bli att man tar en månad av detta och försöker plöja igenom lite gamla godingar (men numera kan man ju fynda PS4 spel på diverse flash-sales etc på Playstation store).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar