Vi har ett datum för Assassin's Creed-filmen!

Robot
Medlem
Vi har ett datum för Assassin's Creed-filmen!

Coolt, fassbender passar in bra

Medlem

Kommer förhoppningsvis bli bra. Gillar Fassbender!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Grym skådis Älskar också creed serien så jag ser väldigt fram emot den här filmen


signatur

Playstation 4 guru

Medlem

Känns som det har varit en jädra massa spel som skulle blivigt film men det aldrig blev av. Kanske lika bra det, är ju inte som att de filmer som väl gjorts har varit något vidare, och nu snackar jag inte bara om herr Bolls brott mot mänskligheten.

Problemet är väl att spelen oftast själva baseras på filmer som i sin tur kanske i bästa fall var en halvbra tolkning av en bok.

Dvs en urvattning av en urvattning. Hur bra kan tex en Uncharted film bli? Yay en film baserat på ett spel där den ultimata brah douchbag i merparten av berättelsen håller på med etnisk rensning. Och vars resterande story är kopierat från National Treasure, b-versionen av Indiana Jones som i sin tur basera sig på klassiska äventyrs serier från 40-50-talet, som i sin tur baserades på böcker.

Knappast en bra grund att stå på, men visst det skulle ju fortfarande kunna bli intressant. Typ om man sätter rätt person att hålla i projektet som har lite balls. Typ Robert Rodriguez skulle nog fortfarande kunna lyckas skapa något coolt med den smörjan.

Hursom, sanningen är väl tyvärr så att berättelser och karaktärer i spel håller sig fortfarande på en väldigt, väldigt låg nivå. Visst inte som att Hollywood alltid är så mycket bättre heller, men när det gäller spel känns som att allt som behövs för att det ska klassas som "en bra story" är typ en att ha en story överhuvudtaget.

Tyvärr ytterst sällan man lirar något som får en att tänka till och reflektera på samma sätt riktigt bra filmer och böcker kan. Vilket är jävligt synd med tanke på hur stor potential ett interaktivt medium som spel kan erbjuda.

Finns vissa undantag, tex Bioshock och Spec Ops The Line, båda baserade på böcker och med lite mer tanke bakom sig. Där kan jag tänka mig med rätt budget och regissör kan bli något vettigt.

Medlem

Bekräftade de inte agusti 2015? har för med de skrev de för drygt ett år sedan. Men men hoppas det blir bra i alla dall även om inte hypen finns där.

Medlem

Coolt, Fassbender är bra och tycker han passar som en lönnmördare :). Undrar vilken period filmen utspelar sig i?

Medlem

Undrar om filmen kommer ha ett definitivt slut eller... Nä, de är klart som sågspån att de blir cliffhanger.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Vem f*n är fassbender? xD


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

Googla. Latmask!

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

Googla. Latmask!

Eller klicka på direktlänken i artikeln

Medlem

Star wars hade vi över ett år att hypea. Nu kan vi hypea 2 år istället

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

Googla. Latmask!

Och det hjälper mig, hur?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

X-men, 12 years a slave? Levt under en sten eller?

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

Googla. Latmask!

Och det hjälper mig, hur?

Goggla!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Känns som det har varit en jädra massa spel som skulle blivigt film men det aldrig blev av. Kanske lika bra det, är ju inte som att de filmer som väl gjorts har varit något vidare, och nu snackar jag inte bara om herr Bolls brott mot mänskligheten.

Problemet är väl att spelen oftast själva baseras på filmer som i sin tur kanske i bästa fall var en halvbra tolkning av en bok.
http://indulgy.ccio.co/wD/WC/ED/a531ba160af86278077e9c706051f...

Dvs en urvattning av en urvattning. Hur bra kan tex en Uncharted film bli? Yay en film baserat på ett spel där den ultimata brah douchbag i merparten av berättelsen håller på med etnisk rensning. Och vars resterande story är kopierat från National Treasure, b-versionen av Indiana Jones som i sin tur basera sig på klassiska äventyrs serier från 40-50-talet, som i sin tur baserades på böcker.

Knappast en bra grund att stå på, men visst det skulle ju fortfarande kunna bli intressant. Typ om man sätter rätt person att hålla i projektet som har lite balls. Typ Robert Rodriguez skulle nog fortfarande kunna lyckas skapa något coolt med den smörjan.

Hursom, sanningen är väl tyvärr så att berättelser och karaktärer i spel håller sig fortfarande på en väldigt, väldigt låg nivå. Visst inte som att Hollywood alltid är så mycket bättre heller, men när det gäller spel känns som att allt som behövs för att det ska klassas som "en bra story" är typ en att ha en story överhuvudtaget.

Tyvärr ytterst sällan man lirar något som får en att tänka till och reflektera på samma sätt riktigt bra filmer och böcker kan. Vilket är jävligt synd med tanke på hur stor potential ett interaktivt medium som spel kan erbjuda.

Finns vissa undantag, tex Bioshock och Spec Ops The Line, båda baserade på böcker och med lite mer tanke bakom sig. Där kan jag tänka mig med rätt budget och regissör kan bli något vettigt.

Ditt liv måste vara ganska tråkigt om du bara uppskattar original.

Skrivet av Kimpur:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

Googla. Latmask!

Och det hjälper mig, hur?

Seriöst, om det inte hjälper att läsa om honom, se hans filmer. Hur du får reda på vilka de är eftersom googling inte hjälper dig, det är ditt problem...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

X-men, 12 years a slave? Levt under en sten eller?

Vad griniga alla är?
Hade någon sagt Den yngre versionen av Magneto så hade jag förstått, enda stället jag kände igen honom på. Någon huvudroll tror jag inte jag sett honom i?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hade varit helt saknat hopp & intresse om inte Fassbender varit med. Han är en av dom bästa skådespelarna just nu och verkar rätt bra på att välja projekt också. Så kanske är manuset inte så ruttet som man kan tänka sig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

X-men, 12 years a slave? Levt under en sten eller?

Vad griniga alla är?
Hade någon sagt Den yngre versionen av Magneto så hade jag förstått, enda stället jag kände igen honom på. Någon huvudroll tror jag inte jag sett honom i?

Han har minst stora roller i Inglourious Basterds, Shame (huvudroll), Frank (huvudroll), Prometheus, Fish Tank, Hunger (huvudroll).


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Alla vi det här laget borde känna till Fassbender från Band Of Brothers då han var med i bakgrunden i ett avsnitt eller två i 1 sekund.

Medlem

Hur lyckades dom få Fassbender? Blir nästan förvånad. Jag menar, det är ju rätt stor chans att filmen inte riktigt är på samma nivå som han brukar befinna sig.

Men det blir ju större chans att den går att se, iaf

Inaktiv

Den här serien börjar nog att passa bättre i film format.
24 fps you know.

Hur som helst de kan väl bli bra de här.

Medlem

Det tror jag på den dagen jag kan köpa en biljett till filmen för senast jag hörde skulle den varit klar till sommaren i år.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Känns som det har varit en jädra massa spel som skulle blivigt film men det aldrig blev av. Kanske lika bra det, är ju inte som att de filmer som väl gjorts har varit något vidare, och nu snackar jag inte bara om herr Bolls brott mot mänskligheten.

Problemet är väl att spelen oftast själva baseras på filmer som i sin tur kanske i bästa fall var en halvbra tolkning av en bok.
http://indulgy.ccio.co/wD/WC/ED/a531ba160af86278077e9c706051f...

Dvs en urvattning av en urvattning. Hur bra kan tex en Uncharted film bli? Yay en film baserat på ett spel där den ultimata brah douchbag i merparten av berättelsen håller på med etnisk rensning. Och vars resterande story är kopierat från National Treasure, b-versionen av Indiana Jones som i sin tur basera sig på klassiska äventyrs serier från 40-50-talet, som i sin tur baserades på böcker.

Knappast en bra grund att stå på, men visst det skulle ju fortfarande kunna bli intressant. Typ om man sätter rätt person att hålla i projektet som har lite balls. Typ Robert Rodriguez skulle nog fortfarande kunna lyckas skapa något coolt med den smörjan.

Hursom, sanningen är väl tyvärr så att berättelser och karaktärer i spel håller sig fortfarande på en väldigt, väldigt låg nivå. Visst inte som att Hollywood alltid är så mycket bättre heller, men när det gäller spel känns som att allt som behövs för att det ska klassas som "en bra story" är typ en att ha en story överhuvudtaget.

Tyvärr ytterst sällan man lirar något som får en att tänka till och reflektera på samma sätt riktigt bra filmer och böcker kan. Vilket är jävligt synd med tanke på hur stor potential ett interaktivt medium som spel kan erbjuda.

Finns vissa undantag, tex Bioshock och Spec Ops The Line, båda baserade på böcker och med lite mer tanke bakom sig. Där kan jag tänka mig med rätt budget och regissör kan bli något vettigt.

Vet du vad?
Vi borde sluta göra filmer. Allt är redan gjort. Ännu bättre, sluta med all typ av underhållning och bara se/läsa det som redan är gjort. Nothing beats The original.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

FM-guru
F.d. Sisyr

Visst är det kul med Fassbender, men jag kommer bli grymt förvånad om filmen blir något annat än hjärndöd action á la Prince of Persia-filmen (som ju också hade en högt aktad skådis i huvudrollen).

Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

X-men, 12 years a slave? Levt under en sten eller?

Vad griniga alla är?
Hade någon sagt Den yngre versionen av Magneto så hade jag förstått, enda stället jag kände igen honom på. Någon huvudroll tror jag inte jag sett honom i?

Han är helt fantastisk i Shame, där han också har huvudrollen.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ditt liv måste vara ganska tråkigt om du bara uppskattar original.

Skrivet av Tassel:

Vet du vad?
Vi borde sluta göra filmer. Allt är redan gjort. Ännu bättre, sluta med all typ av underhållning och bara se/läsa det som redan är gjort. Nothing beats The original.....

Allt baseras ju på något annat i någon form, men det finns ju en skillnad hur man kan göra det också...

...eller hur många gånger man använder det.

Sen min poäng är väl inte bara om hur orginellt något är, utan mer om något nytt intressant tillförs eller hur det görs. Tex när de skapade Bioshock gjorde de ju satir på hur idiotisk hela Atlas Shrugged filosofin var. Plus de skapa en intressant värld med intressanta karaktäerer. Så här finns det något att bygga på, en vettig anledning att göra en film av.

Istället för den klassiska anledningen "kids like this, must make a movie to make a quick cash-in".

Produceras väl tillräckligt med trams i Hollywood ändå så det räcker och blir över? Får ju tänka på att potentiella bra projekt kan slopas också pga sådant här nonsens. Tex hade inte Halo filmen lagts ner hade vi troligtvis aldrig fått se District 9, en av dem bästa sci-fi filmer som gjorts på länge. Som igen, inte vara något orginellt i sig (finns en film/bok sedan tidigare) men de gjorde något nytt utav det gamla, och gjorde det jävligt bra.

Eller du kanske är den där som gillade Star Wars prequels, Transformers filmerna och heller hade sett barbie versionen av Aliens (aka Halo), och jag bara slösar bort min tid här...

Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Kimpur:

Vem f*n är fassbender? xD

X-men, 12 years a slave? Levt under en sten eller?

Sett X-men men känner inte igen namnet för det, det är ju knappast nån höjdare som hör till allmänbildning. Tagga ner?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hörde att de nog skulle skita i storyn från första spelet och gå direkt på Ezio och renässansen. Hoppas bara de kör på storyn och inte begraver den som de gjort i spelen, jag gillade storyn i ettan!

Medlem

undra om dom kommer släppa hela filmen och färdig eller dela upp den i delar. Kanske ta extra betalt för de sista 30min.....

Skribent
Skrivet av Cybersoul:

undra om dom kommer släppa hela filmen och färdig eller dela upp den i delar. Kanske ta extra betalt för de sista 30min.....

Den kommer fungera jättebra, bara du inte tänkt se den via någon streaming-tjänst.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar