Medlem
Hej hej

Som utlovat, inga fler hästbilder på ett tag. Men Meya ville säga hej

Klockan slår snart midnatt men jag är fortfarande inte trött. Kan ju ha att göra med att jag sov 1,5 timme på eftermiddagen. Inte helt genomtänkt kanske men som småbarnsförälder säger kropp och huvud upp sig emellanåt och man bara måste lägga sig och checka ut från en värld med barnskrik och blöjbyten.

Det är ju ändå inte helt fel att sitta uppe och jag har fått en hel del gjort. Skickat in deklarationspapper till revisorn t ex. Sånt som annars blir liggandes och till slut bidrar till en del ångest och stress.

Är ni som jag kvällspigga? Sitter ni uppe halva nätterna och spelar spel eller surfar på nätet? Jag får verkligen mest gjort på kvällarna och det har inte enbart med att barnen då har gått och lagt sig. Min hjärna verkar fungera lite bättre på kvällarna helt enkelt.

Men för att det är en dag i morgon också och det innebär jobb så ska jag nog ändå försöka ta mig i säng nu. Det har faktiskt redan slagit över till onsdag så tekniskt sett är det ju inte röd dag längre. Lika bra att strunta i sömn och åka direkt till jobb

#blogg

Medlem
Hej hej

Både jag och min sambo är riktiga nattugglor. Vi går nästan aldrig och lägger oss innan två, även om vi ska på föreläsning klockan åtta. Vi är mest produktiva kvällstid, helt enkelt. Det går ju bra medan man studerar och har få arbetstimmar utanför hemmet, men jag tvivlar på att jag kommer att orka med samma dygnsrytm när jag väl tar examen och sitter med ett 9-5-jobb.

Nu är klockan ett här, och nästa föreläsning är om tolv timmar. Tror jag ska göra varma smörgåsar och läsa en bok innan jag knyter mig.

Här är förresten lite tröstande ord till oss nattugglor:


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag brukar försöka komma i säng runt midnatt, senast. Sen går jag upp vid sextiden, för då har jag sovit klart. Jag har aldrig kunnat sova länge på morgnarna. Går jag och lägger mig vid 2 på natten så är jag ändå vaken mellan 6-7 och brygger morgonkaffet.

En liten regel som jag infört är att jag försöker undvika Internet efter kl 20. Jag kan fortfarande sitta vid datorn och spela eller något annat, men jag försöker att inte vara aktiv på forum och liknande. Det är otroligt skönt att koppla ner några timmar innan man lägger sig. Sista timmarna innan läggdags är min tid och då får alla Internettroll klara sig utan min inblandning.

Medlem

Skönt att höra att det är fler som fungerar som jag! Att vara produktiv på natten är för mig en självklarhet. Inte sällan får jag mina bästa idéer och är som mest produktiv timmarna innan jag går och lägger mig.
Jag tyckte filmen var bra, mycket hänger nog ihop med att kreativitet inte kommer på beställning och att det är lättare att vara kreativ när inte vardagen pockar på.

Jag kanske skulle öppna en nattöppen fotostudio? För nattugglor, av nattugglor

1
Skriv svar