Slutspel!

Flakmonkey
Slutspel!

Det är äntligen den tiden på året då jag spendera några sena helgnätter med att titta på amerikansk fotboll från NFL-slutspelet. Den här gången kommer det kulminera natten till den 2 februari då Super Bowl spelas i Phoenix. Förhoppnings blir det då med New England Patriots som ett av lagen. Känns i varje fall som att "vi" har ett bättre läge för det i år än på länge. [http://en.wikipedia.org/wiki/Rob_Gronkowski]Gronk är ju till och med hel.

Den här helgen är det dock wildcard-matcher som spelas och just nu Cowboys mot Lions. Först nästa vecka som de stora kanonerna får ge sig in i lekan. Då ska det mycket till för att slita mig från TV:n

#blogg

Medlem
Slutspel!

Härligt att det finns fler på FZ som gillar NFL. Själv hoppas jag på att Packers tar sig till Super Bowl. Jag har varit en trogen Packers fan sen jag såg dom vinna Super Bowl XLV emot Pittsburgh Steelers. Imponerande comeback för Cowboys i kvällens match måste jag ändå säga. Jag ser fram emot nästa helg. Go pack go!

Flakmonkey
Skrivet av MMO4Life:

Härligt att det finns fler på FZ som gillar NFL. Själv hoppas jag på att Packers tar sig till Super Bowl. Jag har varit en trogen Packers fan sen jag såg dom vinna Super Bowl XLV emot Pittsburgh Steelers. Imponerande comeback för Cowboys i kvällens match måste jag ändå säga. Jag ser fram emot nästa helg. Go pack go!

Har för mig att min första super bowl var XXXII, 1998 när Broncos slog just Packers. Patriots har jag hållit på sedan jag började följda sporten. Jag bestämde mig i tidig ålder för att enbart följa lag från en amerikansk stad så då blev det Boston med Bruins, Red Sox, Celtics och sen då Patriots.

Packers har sett väldigt starka ut i år och Rodgers kan man ju alltid lita på så du kan nog få jubla rejält vad det lider

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MMO4Life:

Härligt att det finns fler på FZ som gillar NFL. Själv hoppas jag på att Packers tar sig till Super Bowl. Jag har varit en trogen Packers fan sen jag såg dom vinna Super Bowl XLV emot Pittsburgh Steelers. Imponerande comeback för Cowboys i kvällens match måste jag ändå säga. Jag ser fram emot nästa helg. Go pack go!

Har för mig att min första super bowl var XXXII, 1998 när Broncos slog just Packers. Patriots har jag hållit på sedan jag började följda sporten. Jag bestämde mig i tidig ålder för att enbart följa lag från en amerikansk stad så då blev det Boston med Bruins, Red Sox, Celtics och sen då Patriots.

Packers har sett väldigt starka ut i år och Rodgers kan man ju alltid lita på så du kan nog få jubla rejält vad det lider

Själv körde jag lite blandat. New York Rangers(Colorado Avalanche när Foppa fortfarande spelade), Yankees, Miami Heat(För att Shaquille O'Neal gick dit efter Los Angeles Lakers och sen har dom bara hängt kvar) och slutligen Green Bay Packers

Medlem

Trevligt att se lite NFL fans här på FZ Men jag hoppas själv på att Broncos tar sig till Super Bowl.

Flakmonkey
Skrivet av Ibelin:

Trevligt att se lite NFL fans här på FZ Men jag hoppas själv på att Broncos tar sig till Super Bowl.

Så länge Manning får den tid han behöver så kan de mycket väl nå dit. Han har ju varit ligans bästa, ja bättre än min egen hjälte brady, men det här året tycker jag ändå att det märks att han är till åren kommen. Fortfarande grym såklart, men inte samma höga och framförallt jämna nivå som tidigare. Lite rädd för att samma sak ska ske med Brady snart, men efter att ha läst lite artiklar om hans disciplin så tror jag nog han kommer hålla nivå några år till.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Ibelin:

Trevligt att se lite NFL fans här på FZ Men jag hoppas själv på att Broncos tar sig till Super Bowl.

Så länge Manning får den tid han behöver så kan de mycket väl nå dit. Han har ju varit ligans bästa, ja bättre än min egen hjälte brady, men det här året tycker jag ändå att det märks att han är till åren kommen. Fortfarande grym såklart, men inte samma höga och framförallt jämna nivå som tidigare. Lite rädd för att samma sak ska ske med Brady snart, men efter att ha läst lite artiklar om hans disciplin så tror jag nog han kommer hålla nivå några år till.

Exakt så tänker jag syns tydligt på Manning att ålder är ikapp honom, Sen när jag ser på brady så håller han en hög nivå på nästan allt han gör.

Medlem

Är också supertaggad denna tiden på året! Köpte madden 15 häromdagen så nu blir det väl amerikansk fotboll för hela slanten ett bra tag framöver. Har hållt på patriots i 10 år snart å i år ser det riktigt riktigt bra ut

Flakmonkey
Skrivet av Ibelin:

Exakt så tänker jag syns tydligt på Manning att ålder är ikapp honom, Sen när jag ser på brady så håller han en hög nivå på nästan allt han gör.

Jag tror faktiskt det kan ha att göra med var de kommer ifrån. Manning var ju född till att bli en stjärna i NFL, se bara på hans pappa och bror. Han valdes först i drafen och har nog alltid legat långt fram tack vare en talang utöver det vanlig och sedan hårt arbete på det. Brady å sin sida var aldrig någon stjärna, han valdes sent i drafen och har hela tiden fått kämpa och ha en jävla arbetsdisciplin för att komma dit han är. Han fick ingenting gratis och därför så är han också så enormt kalkylerande i allt han gör. Han la upp en plan tidigt för hur han ska kunna spela på hög nivå en bit över 40 bast och han har följt den stenhårt. Det visar sig nu när både Manning och Brady blir gamla. Då slår träningsprodukten talangen alla gånger. Finns många exempel på det i andra idrotter. Inte minst i vanlig fotboll.

Skrivet av Groggarn:

Är också supertaggad denna tiden på året! Köpte madden 15 häromdagen så nu blir det väl amerikansk fotboll för hela slanten ett bra tag framöver. Har hållt på patriots i 10 år snart å i år ser det riktigt riktigt bra ut

Är sugen på det själv. Finns det några att spela mot online?

Medlem

Kan bara hålla med dig om allt du skriver!
Men senaste jag körde Online för nån månad sen så var det väldigt mycket folk som körde Online.

Medlem

Körde ett par matcher igår. Verkar finnas gott om folk

1
Skriv svar