18,5 miljoner PS4 sålda

Robot
18,5 miljoner PS4 sålda

Sony säljer mängder konsoler och spel, julhandeln en succé.


Medlem
18,5 miljoner PS4 sålda

Haft min sen releasedagen. Och är fortfarande extremt nöjd. Hoppas de som inhandlat får samma glädje!

Medlem

Haft min sen releasedagen. Och är fortfarande extremt nöjd. Hoppas de som inhandlat får samma glädje!

Medlem

Inte än... väntar på att bra spel ska komma först.

Medlem

Nej, jag köpte ingen. En imponerande siffra.

Medlem

Ojdå!

Riktigt imponerande om man tänker på att värste konkurrenten från Microsoft har haft rätt många prissänkningar och specialerbjudanden redan under sitt första år medan Sony mest släppte sin konsol och sedan inte gjort så mycket i den vägen.

Inaktiv

Jag är lite periodspelare sådär och just nu är ps4:an det jag spelar på primärt. Brukar växla mellan PC/Konsol. Riktigt nöjd med den. Men det finns en hel del saker jag stör mig på men det är väl mer mjukvarogrejer i spelen än ps4;ans fel antar jag.

Medlem
Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

måste uppdateras med 4K samt G-sync haha ; )

Medlem

"Köpte du också en PS4 inför julen?" Japp julklapp till mig själv

Medlem

PS4 har inte nog med exklusiva spel att rättfärdiga ett köp för mig. Samma sak med Xbone men den konsolen intresserar mig inte alls.

Medlem
Skrivet av Arnoldo:

"Köpte du också en PS4 inför julen?" Japp julklapp till mig själv

Samma här

Medlem

Köpte en ps4 till grabben. Har ju en fet dator också, men ps4 är ett bra komplement. Mysigare att spela konsoll tillsammans. Vissa spel gör sig bra med handkontroll och soffa andra som fps sitter man vid en dator självklart. Trevlig maskin, dessutom finns det tillräckligt många spel till ps4 för att man ska ha att göra ett bra tag.

Medlem

Sen releasedagen...men då var det verkligen speltorka

Medlem

Köpte en i höstas och jag tycker det är en oerhört trevlig konsol! Jag spelar dock PC primärt men det är rätt gött att gotta ner sig i soffan ibland och lira lite gta!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

http://img0.joyreactor.com/pics/comment/glorious-pc-gaming-ma...

Hela spelutbudet från 2013 på en bild

Medlem

Ja numera kan man fynda bra PS4 spel på flashsales och spelåret 2015 ser ut att bli helt magiskt. Boom. Den mest sålda konsolen. Wow. Jag kan hålla på huuur länge som helst. Det finns ingen anledning att inte köpa en PS4. Du måste fråga dig själv, varför har du inte köpt en PS4?
Köp en NU.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

k3m
Medlem
Skrivet av Oneone:

måste uppdateras med 4K samt G-sync haha ; )

Och Freesync

Medlem
Skrivet av Freddan:

Ja numera kan man fynda bra PS4 spel på flashsales och spelåret 2015 ser ut att bli helt magiskt. Boom. Den mest sålda konsolen. Wow. Jag kan hålla på huuur länge som helst. Det finns ingen anledning att inte köpa en PS4. Du måste fråga dig själv, varför har du inte köpt en PS4?
Köp en NU.

Mjo snart så... Nu har jag fyra spel som jag nog kommer skaffa när jag köper PS4

Killzone:Shadowfall (självskriven, köp med konsoll)
Alien Isolation
Alienation
Bloodborne
Dragon Age: Inquisition (jaaaoooooaaaee jooo...nog. Kanske iafa)

och självklart

RED DEAD REDEMPTION 3


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Inga dåliga siffror där, inte!

Jag kommer troligtvis att stå över den här generationens konsoler om jag inte köper en Wii U. Både PS4 och XBone har på tok för lite intressanta titlar som skulle rättfärdiga proprietär hårdvara för 4000 SEK.

Wii U känns fortfarande som den enda "riktiga" konsolen, som vågar gå sin egen väg och inte försöker vara en halvbra PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Väntar fortfarande innan det ska vara värt ps4
Närmast är det nytt grafikkort till PCn som gäller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Väntar på de exklusiva spelen.. blir väl när nya uncharted släpps, nu när MGS kommer till pc.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Freddan:

Ja numera kan man fynda bra PS4 spel på flashsales och spelåret 2015 ser ut att bli helt magiskt. Boom. Den mest sålda konsolen. Wow. Jag kan hålla på huuur länge som helst. Det finns ingen anledning att inte köpa en PS4. Du måste fråga dig själv, varför har du inte köpt en PS4?
Köp en NU.

Mjo snart så... Nu har jag fyra spel som jag nog kommer skaffa när jag köper PS4

Killzone:Shadowfall (självskriven, köp med konsoll)
Alien Isolation
Alienation
Bloodborne
Dragon Age: Inquisition (jaaaoooooaaaee jooo...nog. Kanske iafa)

och självklart

RED DEAD REDEMPTION 3

Verkligen! :). Red dead redemption 2 menar du dock va? eller räknar du in expansionen till 1an som nr2?
I övrigt ser jag fram emot Kingdom Hearts 3, Metal Gear Solid 5 och Uncharted 4 :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Freddan:

Ja numera kan man fynda bra PS4 spel på flashsales och spelåret 2015 ser ut att bli helt magiskt. Boom. Den mest sålda konsolen. Wow. Jag kan hålla på huuur länge som helst. Det finns ingen anledning att inte köpa en PS4. Du måste fråga dig själv, varför har du inte köpt en PS4?
Köp en NU.

Mjo snart så... Nu har jag fyra spel som jag nog kommer skaffa när jag köper PS4

Killzone:Shadowfall (självskriven, köp med konsoll)
Alien Isolation
Alienation
Bloodborne
Dragon Age: Inquisition (jaaaoooooaaaee jooo...nog. Kanske iafa)

och självklart

RED DEAD REDEMPTION 3

Verkligen! :). Red dead redemption 2 menar du dock va? eller räknar du in expansionen till 1an som nr2?
I övrigt ser jag fram emot Kingdom Hearts 3, Metal Gear Solid 5 och Uncharted 4 :).

Red dead revolver är det första spelet i serien.

SoL
Medlem

Alla vet redan att pc är överlägsen, jag förstår inte varför ni tjatar om det varenda gång det kommer upp en artikel om konsollerna (speciellt ps4) Ni kan åtminstone vara lite orginella för en gång skull. Löjligt e vad de e!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

http://img0.joyreactor.com/pics/comment/glorious-pc-gaming-ma...

Vad har det där med Playstation 4 att göra? Är väl typ bara Last of Us Remastered som finns på PS4. Känns som att det var ett rätt orelevant inlägg från din sida måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Freddan:

Ja numera kan man fynda bra PS4 spel på flashsales och spelåret 2015 ser ut att bli helt magiskt. Boom. Den mest sålda konsolen. Wow. Jag kan hålla på huuur länge som helst. Det finns ingen anledning att inte köpa en PS4. Du måste fråga dig själv, varför har du inte köpt en PS4?
Köp en NU.

Mjo snart så... Nu har jag fyra spel som jag nog kommer skaffa när jag köper PS4

Killzone:Shadowfall (självskriven, köp med konsoll)
Alien Isolation
Alienation
Bloodborne
Dragon Age: Inquisition (jaaaoooooaaaee jooo...nog. Kanske iafa)

och självklart

RED DEAD REDEMPTION 3

Verkligen! :). Red dead redemption 2 menar du dock va? eller räknar du in expansionen till 1an som nr2?
I övrigt ser jag fram emot Kingdom Hearts 3, Metal Gear Solid 5 och Uncharted 4 :).

Ja, jag menar nog Red Dead____ (3). Jag anser att Revolver var ettan


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Wii U känns fortfarande som den enda "riktiga" konsolen, som vågar gå sin egen väg och inte försöker vara en halvbra PC.

Nintendo bidrar knappast med att ta spelutvecklingen framåt.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Pjotor:

Wii U känns fortfarande som den enda "riktiga" konsolen, som vågar gå sin egen väg och inte försöker vara en halvbra PC.

Nintendo bidrar knappast med att ta spelutvecklingen framåt.

De vågar åtminstone experimentera, även om det inte alltid går hem hos kunderna. Det räcker med en så enkel sak som handkontrollen. Under de 16 år Sony spelade säkert med sin DualShock-design hann Nintendo gå igenom tre-fyra mer och mindre lyckade standarder.

Till skillnad från Sony och Microsoft är Nintendo sällan en bidragande orsak till att PC-marknaden fylls av den dynga som är dåliga konsolportar (Assassin's Creed: Unity, någon?).

Nintendo tar heller inte extra betalt för att man ska få spela online på sitt eget Internetabonnemang, till skillnad från konkurrenterna.

Till sist är Wii U billigare än konkurrenterna och har, förstås rent subjektivt, intressantare exklusiva titlar.

Du kan ha rätt. Nintendo för kanske inte spelutvecklingen framåt, men de hindrar åtminstone inte utvecklingen i samma utsträckning som Sony och Microsoft gör.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

12
Skriv svar