Sälja PS3 med spel på hårddisken?

Medlem
Sälja PS3 med spel på hårddisken?

Jag tänkte sälja min PS3 nu när det är dags att gå vidare till PS4. Jag har en hel del spel på hårddisken som ju gärna får höja priset. Går det att radera mina uppgifter på konsolen men behålla spelen till köparen?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag tänkte sälja min PS3 nu när det är dags att gå vidare till PS4. Jag har en hel del spel på hårddisken som ju gärna får höja priset. Går det att radera mina uppgifter på konsolen men behålla spelen till köparen?

Spelen är ju kopplade till ditt PSN-konto så de har han knappast nytta av. Så till vida du inte har dem boxade och lämnar med serienummer etc.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av HinduTimes:

Jag tänkte sälja min PS3 nu när det är dags att gå vidare till PS4. Jag har en hel del spel på hårddisken som ju gärna får höja priset. Går det att radera mina uppgifter på konsolen men behålla spelen till köparen?

Spelen är ju kopplade till ditt PSN-konto så de har han knappast nytta av. Så till vida du inte har dem boxade och lämnar med serienummer etc.

Det där stämmer inte. Andra användare än min profil kan spela installerade spel. Man kan även spela offline vilket innebär att PSN konto inte spelar roll. Om det är spel man har lånat av PS+ så ryker ju dom såklart.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av HinduTimes:

Jag tänkte sälja min PS3 nu när det är dags att gå vidare till PS4. Jag har en hel del spel på hårddisken som ju gärna får höja priset. Går det att radera mina uppgifter på konsolen men behålla spelen till köparen?

Spelen är ju kopplade till ditt PSN-konto så de har han knappast nytta av. Så till vida du inte har dem boxade och lämnar med serienummer etc.

Det där stämmer inte. Andra användare än min profil kan spela installerade spel. Man kan även spela offline vilket innebär att PSN konto inte spelar roll. Om det är spel man har lånat av PS+ så ryker ju dom såklart.

Så vad händer om du vill installera om spelen? Just det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Då de är PS3-spel kommer jag ju inte kunna installera om dem på PS4, så det spelar kanske ingen roll?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av azynkron:

Så vad händer om du vill installera om spelen? Just det.

Man som köpare får ju se det som bonus och ta det för vad det är. Om disken kraschar så får man väl leva med det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar