Nu är det klart – det blir ett nytt Baldur's Gate

Robot
Nu är det klart – det blir ett nytt Baldur's Gate

Vi kommer att få återvända till Forgotten Realms, men det blir ingen uppföljare.


Medlem
Nu är det klart – det blir ett nytt Baldur's Gate

Ett nytt baldurs gate är inte alls så långt bort som artikeln vill få det till.

Pillars of Eternity är visserligen inte en regelrätt uppföljare men det är väl en av få skillnader också vad jag förstått.

Medlem
Skrivet av Tivook:

Ett nytt baldurs gate är inte alls så långt bort som artikeln vill få det till.

Pillars of Eternity är visserligen inte en regelrätt uppföljare men det är väl en av få skillnader också vad jag förstått.

Vid sidan av att det inte alls utspelar sig i samma värld och inte använder samma regler, ja.

Medlem

Bästa vore ju ändå: "Baldur's Gate: The adventure of Minsc and Boo."

Nog min favorit NPC genom tiderna.

https://www.youtube.com/watch?v=GFzWbbNO_Ic

Redaktör
Ponny

Aha! Baldur's Gate: The Pre-Sequel.

Kan kanske bli nåt – OM Beamdog kan berätta historier och inte bara HD-pimpa klassiker. Vi får se.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det blir säkert som alla andra gamla spel får nu för tiden en HD-remake.

Medlem

Är det bara jag som får vredesfyllda posttraumatiska flashbacks av kobolderna i första gruvan?
-1d6 PLUS 1d6 FIRE DAMAGE? I CALL BULLSHIIIIIT!

Famous last words från många mååånga karaktärer med HP under tjugo.

Medlem

Hade viljat se en nyversion av Baldurs Gate: Dark Alliance 1 och 2 =/

Trevligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan kanske bli nåt – OM Beamdog kan berätta historier och inte bara HD-pimpa klassiker. Vi får se.

Deras add-ons i åtminstone BG2:EE var hyfsat välgjorda. Premissen för det fristående äventyret var ganska tråkig men de lyckades ändå göra det rätt kul till slut, och jag gillade överlag de nya kompanjonerna och deras uppdrag.

Jag vet bara inte vad spelet skulle handla om. BG2 börjar väl kanske inte direkt efter första spelet, men jag har aldrig uppfattat det som något större glapp mellan de två spelen.

Medlem

Gravskändare och plundrare. Låt kungarna vara ifred. Jag är helt säker på att dom inte kan väva ihop något i närheten av dessa storheter. Låt serien ligga död med värdighet.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Gravskändare och plundrare. Låt kungarna vara ifred. Jag är helt säker på att dom inte kan väva ihop något i närheten av dessa storheter. Låt serien ligga död med värdighet.

De är ju inte helt off i RPG världen (fd medgrundare av Bioware etc) så det kan säkert bli hur bra som hälst. Men återstår ju att se.

MEG
Medlem

Hoppas kan man alltid göra om att det blir bra, liten besvikelse dock att det inte blir en ny spelmotor.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kan knappast bli värre än Irenicus' Dungeon.

Medlem
Skrivet av Moppe:

Bästa vore ju ändå: "Baldur&#039;s Gate: The adventure of Minsc and Boo."

Nog min favorit NPC genom tiderna.

https://www.youtube.com/watch?v=GFzWbbNO_Ic

GO FOR THE EYES, BOO! GO FOR THE EYES!!

(någon var tvungen att säga det )


signatur

I drank what?

Medlem

" Han säger även att spelet kommer att drivas av den nu rätt åldersdigna Infinity-motorn."

Såld.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Har skrivit det förut här i kommentarerna när det diskuterats nysläppen av BG och Beamdog, men jag har inget förtroende för dem vad det gäller att skapa egna berättelser. Deras karaktärer har varit otroligt klyschiga och ointressanta. En ond blackguard, en quirky wild mage och en stoic monk? Really? Vampyren i BG2:EE var något av en förbättring men inte nog för att ge mig någon som helst förhoppning att de ska kunna göra något nytt och eget värdigt namnet Baldur's Gate.

Medlem

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.

Har större förtroende att Bioware skulle göra ett bra nytt Baldur's Gate än Beamdog faktiskt. Känns konstigt att inga av de stora företagen (förutom Obsidian genom sina crowdfunder) tar sig an att göra ett nytt stort isometriskt cRPG. Verkar helt klart finnas en fanbase för det, fortfarande.

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av Ravenknight:

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.

Har större förtroende att Bioware skulle göra ett bra nytt Baldur&#039;s Gate än Beamdog faktiskt. Känns konstigt att inga av de stora företagen (förutom Obsidian genom sina crowdfunder) tar sig an att göra ett nytt stort isometriskt cRPG. Verkar helt klart finnas en fanbase för det, fortfarande.

Bioware gjorde ju ett men de tykte ju tydligen att , press a button and something awesome happens, var viktigare

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av Ravenknight:

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.

Har större förtroende att Bioware skulle göra ett bra nytt Baldur&#039;s Gate än Beamdog faktiskt. Känns konstigt att inga av de stora företagen (förutom Obsidian genom sina crowdfunder) tar sig an att göra ett nytt stort isometriskt cRPG. Verkar helt klart finnas en fanbase för det, fortfarande.

Helt sant. Både Divinity: Original Sin och Wasteland 2 blev ju väl emottagna. Isometriska rollspel är långt ifrån döda.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Avstängd

Vill också gärna se PlaneScape Torment EE och IceWind Dale 2: EE.

k3m
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Mox+:
Skrivet av Ravenknight:

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.

Har större förtroende att Bioware skulle göra ett bra nytt Baldur&#039;s Gate än Beamdog faktiskt. Känns konstigt att inga av de stora företagen (förutom Obsidian genom sina crowdfunder) tar sig an att göra ett nytt stort isometriskt cRPG. Verkar helt klart finnas en fanbase för det, fortfarande.

Bioware gjorde ju ett men de tykte ju tydligen att , press a button and something awesome happens, var viktigare

Vad är det för spel du pratar om?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Mox+:
Skrivet av Ravenknight:

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.

Har större förtroende att Bioware skulle göra ett bra nytt Baldur&amp;#039;s Gate än Beamdog faktiskt. Känns konstigt att inga av de stora företagen (förutom Obsidian genom sina crowdfunder) tar sig an att göra ett nytt stort isometriskt cRPG. Verkar helt klart finnas en fanbase för det, fortfarande.

Bioware gjorde ju ett men de tykte ju tydligen att , press a button and something awesome happens, var viktigare

Vad är det för spel du pratar om?

Dragon age.

k3m
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Mox+:
Skrivet av Ravenknight:

Så länge Bioware inte är inblandat så blir det säkert bra. De har förbrukat mitt förtroende för länge sedan.

Har större förtroende att Bioware skulle göra ett bra nytt Baldur&amp;#039;s Gate än Beamdog faktiskt. Känns konstigt att inga av de stora företagen (förutom Obsidian genom sina crowdfunder) tar sig an att göra ett nytt stort isometriskt cRPG. Verkar helt klart finnas en fanbase för det, fortfarande.

Bioware gjorde ju ett men de tykte ju tydligen att , press a button and something awesome happens, var viktigare

Vad är det för spel du pratar om?

Dragon age.

Mhm! Jo tyvärr. Tydligen gillar många spelare att trycka X och ett tre meterssvärd far förbi skärmen och i nästa stund en ljusblixt och fienden går upp i rök så jävla dåligt alltså.

1
Skriv svar