Fynda under Steams första anime-rea

FM-guru
F.d. Sisyr
Fynda under Steams första anime-rea

Ah näe, här har vi en steamrea jag slipper öppna plånboken för. Skönt, ändå.

Medlem

Om Hatoful Boyfriend:
"Congratulations! You’ve been accepted as the only human student at the prestigious St. PigeoNation’s Institute, a school for talented birds! Roam the halls and find love in between classes as a sophomore student at the world’s greatest pigeon high.."

Japan


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Japanska spel (läs anime) är alldeles för konstiga för att jag ens skall våga mig på dom. Dessutom så ogillar jag att anime nästan är snudd på tecknad porr varje j**la gång...


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Japanska spel (läs anime) är alldeles för konstiga för att jag ens skall våga mig på dom. Dessutom så ogillar jag att anime nästan är snudd på tecknad porr varje j**la gång...

Finns väldigt mycket bra anime som inte enbart handlar om våldtäktssugna tentakelmonster. Så länge du undviker ecchi och framförallt hentai (som du kanske tänker på) så är det lugnt.

Spana in exempelvis Death Note för en enkel och riktigt bra anime helt utan tecknad porr. Shocker I know

EDIT: Fast han pratar ju om spelen ja...där har jag ingen aning. Ursäkta!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Rekommenderar eXceed 3rd, om man gillar bullet hell spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Synd att man redan äger alllt som är bra där, men finns en hel del bra spel.

The Legend of Heroes Bästa JRPG't som släppt till PC lite udda att ni inte nämnde den i artikeln då det är spelet som sticker ut mest där, otroligt bra spelserie som är adeles för underskattad för Final Fantasy inte står i namnet.

Ys Serien är otroligt bra spel med de med.

Blazblue är ett riktigt bra fighting spel.

eXceed serien är bland de bästa bullethell spelen som släppts på Steam.

Och känner man för att sitta och läsa något så är WORLD END ECONOMiCA samt planetarian något att kolla upp.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Kleptomaniac:

Japanska spel (läs anime) är alldeles för konstiga för att jag ens skall våga mig på dom. Dessutom så ogillar jag att anime nästan är snudd på tecknad porr varje j**la gång...

Finns väldigt mycket bra anime som inte enbart handlar om våldtäktssugna tentakelmonster. Så länge du undviker ecchi och framförallt hentai (som du kanske tänker på) så är det lugnt.

Spana in exempelvis Death Note för en enkel och riktigt bra anime helt utan tecknad porr. Shocker I know

EDIT: Fast han pratar ju om spelen ja...där har jag ingen aning. Ursäkta!

En väldig generalisering av mig men det är den uppfattningen jag har fått av vad japanska spel har att erbjuda. Nu menar jag inte specifikt hentai etc utan just hela grejen med extremt stora bröst, korta kjolar/supertajta dräkter och liknande attribut. Det är en sådan turn-off både spelmässigt och på ett mer visuellt plan (för mycket in-yo-face-sexualitet)

Tacka vetja Pokemon


signatur

Submission is for the weak

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag kan rekommendera Cherrry Tree High Comedy Club. Ett litet men ganska roligt spel.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Kleptomaniac:

Japanska spel (läs anime) är alldeles för konstiga för att jag ens skall våga mig på dom. Dessutom så ogillar jag att anime nästan är snudd på tecknad porr varje j**la gång...

Finns väldigt mycket bra anime som inte enbart handlar om våldtäktssugna tentakelmonster. Så länge du undviker ecchi och framförallt hentai (som du kanske tänker på) så är det lugnt.

Spana in exempelvis Death Note för en enkel och riktigt bra anime helt utan tecknad porr. Shocker I know

EDIT: Fast han pratar ju om spelen ja...där har jag ingen aning. Ursäkta!

En väldig generalisering av mig men det är den uppfattningen jag har fått av vad japanska spel har att erbjuda. Nu menar jag inte specifikt hentai etc utan just hela grejen med extremt stora bröst, korta kjolar/supertajta dräkter och liknande attribut. Det är en sådan turn-off både spelmässigt och på ett mer visuellt plan (för mycket in-yo-face-sexualitet)

Tacka vetja Pokemon

Därav jag inte klarar av rent allmänt japanska spel för deras vinkling av grejer, samt tycker jag japanska spel rent allmänt är så knepiga att jag naturligt ger fan i att spela dom, förutom dragon quest då eller såna titlar.

Pokemon är inte så fritt från "porr", kanske inte spelen är drabbade men tv serien är smått drabbad.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Kleptomaniac:

Japanska spel (läs anime) är alldeles för konstiga för att jag ens skall våga mig på dom. Dessutom så ogillar jag att anime nästan är snudd på tecknad porr varje j**la gång...

Finns väldigt mycket bra anime som inte enbart handlar om våldtäktssugna tentakelmonster. Så länge du undviker ecchi och framförallt hentai (som du kanske tänker på) så är det lugnt.

Spana in exempelvis Death Note för en enkel och riktigt bra anime helt utan tecknad porr. Shocker I know

EDIT: Fast han pratar ju om spelen ja...där har jag ingen aning. Ursäkta!

En väldig generalisering av mig men det är den uppfattningen jag har fått av vad japanska spel har att erbjuda. Nu menar jag inte specifikt hentai etc utan just hela grejen med extremt stora bröst, korta kjolar/supertajta dräkter och liknande attribut. Det är en sådan turn-off både spelmässigt och på ett mer visuellt plan (för mycket in-yo-face-sexualitet)

Tacka vetja Pokemon

Bilden du har är tråkigt nog den stereotypiska bilden av Anime.
Kolla på filmer av t.ex. Hayao Miyazaki då de brukar vara lite mer ordentliga Anime filmer och inte som t.ex. Highschool of the dead där du verkligen hittar de klassiska "japanska skolflickor" (Om man bortser från t.ex. zombies och vapen :3 )

Dock pratade du om spel men det är likadant där, det slinker oftast in en skolflicka här o där för att tilltala den delen av publiken och stora manliga män med muskler som spräcker kläder.

(Lite ironi men du förstår nog vad jag menar)

Medlem

Skulle inte få för mig att spela ett enda av titlarna. De ser så hemska ut, de flesta japanska spelen. Naruto Utlimate Ninja ger mig fortfarande kalla kårar.

Medlem

så mycket hat för sådant man inte förstår sig på standard ^^

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Kleptomaniac:

Japanska spel (läs anime) är alldeles för konstiga för att jag ens skall våga mig på dom. Dessutom så ogillar jag att anime nästan är snudd på tecknad porr varje j**la gång...

Finns väldigt mycket bra anime som inte enbart handlar om våldtäktssugna tentakelmonster. Så länge du undviker ecchi och framförallt hentai (som du kanske tänker på) så är det lugnt.

Spana in exempelvis Death Note för en enkel och riktigt bra anime helt utan tecknad porr. Shocker I know

EDIT: Fast han pratar ju om spelen ja...där har jag ingen aning. Ursäkta!

En väldig generalisering av mig men det är den uppfattningen jag har fått av vad japanska spel har att erbjuda. Nu menar jag inte specifikt hentai etc utan just hela grejen med extremt stora bröst, korta kjolar/supertajta dräkter och liknande attribut. Det är en sådan turn-off både spelmässigt och på ett mer visuellt plan (för mycket in-yo-face-sexualitet)

Tacka vetja Pokemon

Bilden du har är tråkigt nog den stereotypiska bilden av Anime.
Kolla på filmer av t.ex. Hayao Miyazaki då de brukar vara lite mer ordentliga Anime filmer och inte som t.ex. Highschool of the dead där du verkligen hittar de klassiska "japanska skolflickor" (Om man bortser från t.ex. zombies och vapen :3 )
http://japandaman.com/wp-content/uploads/2013/04/highschool-o...

Dock pratade du om spel men det är likadant där, det slinker oftast in en skolflicka här o där för att tilltala den delen av publiken och stora manliga män med muskler som spräcker kläder.
http://i.imgur.com/igYMRAf.gif

(Lite ironi men du förstår nog vad jag menar)

1
Skriv svar