Rockstar: "GTA V släpps till pc som planerat"

Robot
Rockstar: "GTA V släpps till pc som planerat"

Lugnande besked efter de senaste veckornas förseningsoro. Men vad tror du?

#gta-v-2, #rockstar


Medlem
Rockstar: "GTA V släpps till pc som planerat"

Nu vill jag bara veta systemkraven. Var det inte meningen att de skulle komma den här veckan?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

spelet lär bli försenat, är väl därför systemkraven inte är släppt heller

Medlem

Så länge man akan ändra FoV'n i FP vyn.

Medlem

"Farhågor har väckts av att releasedatumet på spelets Steam-sida flera gånger under julhelgen, skriver VG 24/7."

Va?

Redaktör
Skrivet av zyMboL:

"Farhågor har väckts av att releasedatumet på spelets Steam-sida flera gånger under julhelgen, skriver VG 24/7."

Va?

Glömde ett 'ändrades'.


signatur
Medlem

Det var ospelbart i förstaperson enligt mig, 30fps + fov som var helt åt skogen.

Geeks Gaming
Skrivet av Pjotor:

Nu vill jag bara veta systemkraven. Var det inte meningen att de skulle komma den här veckan?

Förra veckan typ eller början på denna

Medlem

Känns som att de borde ha spelet färdigt nu. Skulle inte förvåna mig om de haft det rätt länge och ville släppa ps4 och xbox1 versionen innan så de kan tjäna lite extra på alla "godgamers" som köper alla versionerna.

Skrivet av Tompa:

...FZ kommer live-streama från våra två muskulösa datorer så fort vi får tag på spelbar kod...

2st Geforce 980 var det va?

Men vad kör ni med för skärm?

Skulle vara intressant att få dels veta hur bra det funkar i sli, hur bra det flyter på, samt om man kan maxa och ändå få runt 100fps (behövs ju när man åker motorcykel =P.)

Medlem

Har det redan till PS3. Ska skaffa det till PS4. Kommer även att skaffa det till PC pga. det underbara mod stöd som finns. Vilket spel!

Medlem

Att förhandsboka eller inte förhandsboka...

Inaktiv

Hoppas domänen åter öppnas så att man slipper köpa.. jag vägrar betala när de gör valet att släppa senare till PC


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gta 5 är ju gammalt nu.. Köpte det först till xbox 360 sen Ps4 så något gör rockstar bra att man har lust att lägga ut 500-600 kr igen.

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Hoppas domänen åter öppnas så att man slipper köpa.. jag vägrar betala när de gör valet att släppa senare till PC

Haha! Ja, vi är ju alla olika....

Personligen så vill jag hellre ha ett bättre optimerat spel med fler funktioner. Som dessutom fungerar _BRA_.

Sen vill du kanske hellre bränna 600 spänn på ett spel när det är i ett ospelbart stadie, men visst... gör du det!

Finns flera titlar från både EA och UBISOFT, bara att handla första gradens dynga från dem!

Edit:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150108/darfor-slapps-trai...

EA LOVES YOU!

Inaktiv
Skrivet av Allexz:
Skrivet av Diskmaskin:

Hoppas domänen åter öppnas så att man slipper köpa.. jag vägrar betala när de gör valet att släppa senare till PC

Haha! Ja, vi är ju alla olika....

Personligen så vill jag hellre ha ett bättre optimerat spel med fler funktioner. Som dessutom fungerar _BRA_.

Sen vill du kanske hellre bränna 600 spänn på ett spel när det är i ett ospelbart stadie, men visst... gör du det!

Finns flera titlar från både EA och UBISOFT, bara att handla första gradens dynga från dem!

Edit:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150108/darfor-slapps-trai...

EA LOVES YOU!

Jag avskyr den verklighet jag har fått uppleva.. att människor redan spelat spelet och pratat om det.
2013-09-17 Kom spelet till konsoler.. vi kommer få uppleva samma story och egentligen samma grafik.. usch för deras upplägg!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Inaktiv
Skrivet av Freffo:

Att förhandsboka eller inte förhandsboka...

Förbookat 2 ex fan, måste ju testköra fåårrden fan

Skrivet av PotatisPiratenSWE:

Gta 5 är ju gammalt nu.. Köpte det först till xbox 360 sen Ps4 så något gör rockstar bra att man har lust att lägga ut 500-600 kr igen.

Ägt x360, ps3, och snart PC versionen...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Vilka datum ändrades det till på Steam under julhelgen?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Max Payne 3 funkade fint.

Medlem
Skrivet av magma:

Dessa bilder på menyn är fake.. Vet tom vem som gjorde bilden..
Det har inte släppts några äkta bilder på någon meny.
Och fint att FZ kommer med en nyhet som är över en vecka gammal..

Medlem
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Max Payne 3 funkade fint.

Yeah, det flöt bra... men trodde det var bara ett rykte att det var dom som portade spelet, och dom sa att spelet flöt i skinande 60fps, marknadsknep skulle jag säga, när dom inte har gett oss riktigt officiell information angående dev/porter och specs som krävs... really fishy.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Max Payne 3 funkade fint.

Yeah, det flöt bra... men trodde det var bara ett rykte att det var dom som portade spelet, och dom sa att spelet flöt i skinande 60fps, marknadsknep skulle jag säga, när dom inte har gett oss riktigt officiell information angående dev/porter och specs som krävs... really fishy.

Med tanke på att det är samma motor så skulle det inte vara konstigt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Max Payne 3 funkade fint.

Tog mig 2-3 dagar att få spelet att ansluta till social club så att jag kunde spela det. Förutom det var det ett helt ok spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Om det nu blir en portning. Vi får se. Max Payne 3 gick bra! Jag försöker hålla mig positiv.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Om det nu blir en portning. Vi får se. Max Payne 3 gick bra! Jag försöker hålla mig positiv.

Såklart det fan blir en portning, om du tror annat så är du galen haha ^^
Tror du verkligen att Rockstar skulle ens tänka sig lägga ner pengar på sånt, när dom har ratat själva platformen? Det tror jag inte att dom är villiga att göra


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Om det nu blir en portning. Vi får se. Max Payne 3 gick bra! Jag försöker hålla mig positiv.

Varför skulle det inte vara en portning? oO

Skrivet av Pyro.:
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Max Payne 3 funkade fint.

Tog mig 2-3 dagar att få spelet att ansluta till social club så att jag kunde spela det. Förutom det var det ett helt ok spel.

Kunde aldrig köra Max Payne 3 online p.g.a Social club


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Pyro.:
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta er extremt-krav på hårdvara, 60fpslock, och 40-50fps max på high, är ju last gen motor and stuff, inte precis att det byggs om... och det är rockstar, inge bra trackrecord på portar.

Max Payne 3 funkade fint.

Tog mig 2-3 dagar att få spelet att ansluta till social club så att jag kunde spela det. Förutom det var det ett helt ok spel.

Kunde aldrig köra Max Payne 3 online p.g.a Social club

du har inte missat något, mp3 online är ett skämt.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Freffo:

Att förhandsboka eller inte förhandsboka...

Förbookat 2 ex fan, måste ju testköra fåårrden fan

Förhandsbokade spelet på Xbox 360 och jag diggar mästerverket, både online och storyn. Har byggt upp en enorm hype igen, men är osäker på om jag ska lita på Rockstar Games då GTA IV blev en katastrof på PC. Har dock läst att det är ett annat team som jobbar på GTA V porten som tidigare har hjälpt till med Max Payne 3. Får hoppas att det stämmer.

12
Skriv svar