EB Games slutar sälja Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
EB Games slutar sälja Elder Scrolls Online

Vad dom flesta tänker nu: "Vad var det jag sa?"

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Vad dom flesta tänker nu: "Vad var det jag sa?"

Gör dock inte mig något

Inaktiv

Låter kanske lite dumt, men ingen är väl egentligen vidare förvånad?

Det var väntat. Det finns liksom ingen annan väg för sådana här spel att gå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget emot f2p bara det görs rätt. Roligt mmo förövrigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

F2P spel som är plågat med mikrotransaktioner, nej tack,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

F2P är okej, men ska in-game shoppen förstöra allting dvs göra det P2W så blir jag tvär.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Vem vill spela ESO när det finns Skyrim?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vem vill spela ESO när det finns Skyrim?

De som vill spela skryim i MMO format.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Alexraptor:

Vem vill spela ESO när det finns Skyrim?

De som vill spela skryim i MMO format.

ESO är inte Skyrim i MMO format, inte ens nära.
Det enda som gör att ESO angränsar till spelet Skyrim är deras lore. Går man efter känslan i spelet och allmänt så är de långt ifrån liknande.
Skyrim > ESO imo
ESO har stel känsla, dålig immersion (Vilket är svårt att få i MMO om de inte gör som GW1 har vilket skulle vara väldigt bekvämt, instancera städer som hubs men lämnade världen öppen) och är regelrättigt inte ett äkta TES spel.

Medlem
Skrivet av Seraium:

F2P spel som är plågat med mikrotransaktioner, nej tack,

Alla f2p spel är inte plågat av det, har du till exempel testat trove ? Ett f2p spel där du absolut inte behöver spendera riktiga pengar i om du inte känner för det, finns flertalet exempel där du inte måste lägga ut en endaste krona, allt sitter i hur dom väljer att göra när det kommer till att gå över till free 2 play.

Medlem
Skrivet av Seraium:

F2P spel som är plågat med mikrotransaktioner, nej tack,

Jag betalar hellre en skitsumma då och då än att bli tvingad å betala en fast månadsavgift som betalas för månader jag kanske inte ens spelar spelet.

Lite som att jämföra att hyra en film när man känner för det jämfört med att betala en månadsavgift för Viasat eller C More.

Oftast erbjuds ju dessutom en möjlighet till månadsavgift även om det är F2P.

MEG
Medlem

OM det blir F2P så kanske man testar det, men det är osäkert då det finns många bra spel därute.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

F2P är okej, men ska in-game shoppen förstöra allting dvs göra det P2W så blir jag tvär.

Finns nästan inga p2w
utan snarare f2p = free to pay. If you don't pay. You will not be free

Medlem

Kan detta ha nån koppling till xbox one lanseringen som fördröjts hela tiden tro hmm, vet att man skulle göra om kontrollerna men det tar ju inte den tid som det tagit att lösa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

EB Games, det namnet har jag inte hört någon säga på flera år.

Medlem

ESO var ett skämt och man fick ingen känsla alls i spelet (min åsikt). Står utanför online läget och spelar Skyrim alla dar i veckan istället för den skiten Men det är en cool idé om dem hade lyckats göra det bättre än vad resultatet blev i slutändan. Men jag tycker nog att det ska hållas till att vara ett singelplayer spel och inte mixtra med att kunna spela med andra.


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

I mina ögon beror det på att spelet inte är tillräckligt bra helt enkelt. Och då hoppas man kunna sälja mer in-game-grejer istället.
Ungefär som att jag köper ett nytt spel istället för att spela färdigt de jag har (för att de är för dåliga) så tror man att folk kommer försöka "köpa sig lyckan" även i cyberspace. Om jag BARA köper den här grejen kanske spelet kommer bli kul osv....

Kommer det ett tillräckligt bra MMO så betalar jag lätt uppemot 200:- per månad. Men det gör ju inte det, så just nu spelar jag inget MMO.

Utvecklare (eller eg utgivare), överraska mig och jag kommer betala, jag lovar...:-)

Medlem

Tycker att de borde kört GW2s modell från början. För mig känns det som att månadskostnad kan man möjligen försvara i dagsläget om man har en stor värld med gott om saker att göra, och inte ha den uppdelad efter faktioner eller annat som delar den upplevelsen per karaktär eller så.

Efter betan var jag rätt positiv till själva spelet med vissa förbehåll men man förstod ju att det förmodligen skulle till en ändring i betalningsmodell senare, speciellt då till och med devs själva verkade osäkra och frontloadade betalningen så mycket som möjligt genom att baka in månad 1 i priset.

Medlem
Skrivet av toern:

... speciellt då till och med devs själva verkade osäkra och frontloadade betalningen så mycket som möjligt genom att baka in månad 1 i priset.

Jag tror att alla MMO's som jag spelat har inkluderat första månaden i priset.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det som är intressent i detta sammanhang är vad det innebär för konsol. Kommer det bli en F2P-modell där också?

Medlem
Skrivet av toern:

Tycker att de borde kört GW2s modell från början. För mig känns det som att månadskostnad kan man möjligen försvara i dagsläget om man har en stor värld med gott om saker att göra, och inte ha den uppdelad efter faktioner eller annat som delar den upplevelsen per karaktär eller så.

Efter betan var jag rätt positiv till själva spelet med vissa förbehåll men man förstod ju att det förmodligen skulle till en ändring i betalningsmodell senare, speciellt då till och med devs själva verkade osäkra och frontloadade betalningen så mycket som möjligt genom att baka in månad 1 i priset.

Så vitt jag vet så är det i princip *alltid * så att månad 1 ingår i priset?

1
Skriv svar