Här är 2014 års bästa spel – enligt er

Robot
Här är 2014 års bästa spel – enligt er
Medlem
Här är 2014 års bästa spel – enligt er

Besviken på att Shovel Knight inte kom med i topp 3 minst. Skamligt!

Medlem

Är ganskamånga spel som inte ens borde varit med på listan. Som definitivt inte är GOTY-material.

Medlem

Wolfenstein är riktigt bra. Kul att fler tycker det. Vet ni hur det gick försäljningsmässigt? Kan det bli en uppföljare?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kul att Divinity kom så högt upp! Verkligen ett spel i min smak.

Medlem

Det man kan säga är att de ändå är rätt blandat va folk tyckte mest om, är inte bara spel av en typ i toppen! Mer bra spel till alla!

Medlem

Divinity Original Sin - 83 röster
Wasteland 2 - 38 röster

För att svärd alltid är coolare än pistoler...

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:

Divinity Original Sin - 83 röster
Wasteland 2 - 38 röster

För att svärd alltid är coolare än pistoler...

För att båda två är toppspel, där DOS är bättre än Wasteland2.

Medlem

Är väldigt nöjd med Dragon Age Inquisition.

En fråga; kommer GTA V att vara med på 2015 års lista? Med tanke på att det släppts förut redan, samtidigt har många av oss inte spelat det alls i väntan på PC-släpp.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Wolfenstein är riktigt bra. Kul att fler tycker det. Vet ni hur det gick försäljningsmässigt? Kan det bli en uppföljare?

Får för mig det har skrivits här tidigare på FZ att dom vill gärna göra en uppföljare på the new order men att det inte är bland planerna just nu.
För min del får dom gärna göra en uppföljare, för jag älskar spelet, spelat om det några vändor nu

Medlem

Dragon Age: Inquisition är så jävla dåligt. Hur fan kan så många ha röstat på detta skräp?

Har försökt tvinga mig själv att spela det flera gånger men det är så dåligt att jag inte klarar av det.

Medlem

Väldigt mycket rollspel i topp. Trevligt. Även om jag inte heller förstår hur DA:I kan vara så populärt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av robbis:

Är ganskamånga spel som inte ens borde varit med på listan. Som definitivt inte är GOTY-material.

Det är ju folkets egna personliga åsikt vad dom tycker, då spelar det ingen större roll om det är goty eller ej

Skrivet av fleshcutter:

Dragon Age: Inquisition är så jävla dåligt. Hur fan kan så många ha röstat på detta skräp?

Har försökt tvinga mig själv att spela det flera gånger men det är så dåligt att jag inte klarar av det.

Ja för folk gillade spelet? Vem är du att döma folk efter vad dom gillar?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av robbis:

Är ganskamånga spel som inte ens borde varit med på listan. Som definitivt inte är GOTY-material.

Det är ju folkets egna personliga åsikt vad dom tycker, då spelar det ingen större roll om det är goty eller ej

Plus faktumet att alla kanske inte köper alla nya spel utan kanske köper 1-2 ny släppta spel varje år och köper äldre spel man missat eller liknande. (Alla äger inte alla spel, och alla har sina egna åsikter om spel.)

Medlem
Skrivet av KeeperofMee:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av robbis:

Är ganskamånga spel som inte ens borde varit med på listan. Som definitivt inte är GOTY-material.

Det är ju folkets egna personliga åsikt vad dom tycker, då spelar det ingen större roll om det är goty eller ej

Plus faktumet att alla kanske inte köper alla nya spel utan kanske köper 1-2 ny släppta spel varje år och köper äldre spel man missat eller liknande. (Alla äger inte alla spel, och alla har sina egna åsikter om spel.)

Där pekade du ut mig så att säga.
Är väldigt sällan nu för tiden jag spelar aktuella spel, nu kör jag igenom Alan wake, nyss kotor 2..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

Inaktiv

Kul att Dark Souls 2 kom femma i alla fall

Medlem
Skrivet av Zarree:

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

Kan hålla med dig om att DA:I's kontroller är rätt sega. Som WoW-spelare är jag van vid "snabba" kontroller, som att vända sin karaktär, börja springa, melee on the move och kasta spells snabbt etcetera. "Sluggish" skulle jag nog kategorisera DA:I... men, det är enligt mig det enda dåliga med spelet. Jag tycker allt det andra makes up for it.

Skulle vilja se en mod som fixar sluggishness.

Sorry för swenglish. Jag har blivit så van att skriva på engelska genom många timmars wow-spelande och kolla på engelska TV-serier. Det är ett superior language imo.

Medlem
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av Zarree:

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

Kan hålla med dig om att DA:I's kontroller är rätt sega. Som WoW-spelare är jag van vid "snabba" kontroller, som att vända sin karaktär, börja springa, melee on the move och kasta spells snabbt etcetera. "Sluggish" skulle jag nog kategorisera DA:I... men, det är enligt mig det enda dåliga med spelet. Jag tycker allt det andra makes up for it.

Skulle vilja se en mod som fixar sluggishness.

Sorry för swenglish. Jag har blivit så van att skriva på engelska genom många timmars wow-spelande och kolla på engelska TV-serier. Det är ett superior language imo.

Det enda jag upplevt "segt" med det är attackerna med tvåhandat vapen. Men när man väl vant sig (från att ha spelat Diablo 3 i stora mängder) så hade jag inga problem med det, särskilt inte när jag blev Reaver som har snabbare attacker.

Tyckte i början det kändes trögt när man skulle gå, lixom en liten fördröjning innan karaktären faktiskt rörde sig men det vande jag mig fort vid. Nu när man är van går det fint, och det känns egentligen bara inte lika "arkadigt" om man kan säga så, som t.ex D3. Hade jätteproblem med både FIFA 14 och 15-demona just för att det tar tid för spelarna att lixom accelerera när man ska röra sig, men efter ett tag blir det väl naturligt.

Det enda jag kan störa mig på är att rörelserna kan vara väldigt stela och lixom hacka mellan olika poser ibland i filmsekvenser, men det är inget som tar bort den enorma inlevelse djupet i karaktärerna medför.

Medlem
Skrivet av Lidodido:
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av Zarree:

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

Kan hålla med dig om att DA:I's kontroller är rätt sega. Som WoW-spelare är jag van vid "snabba" kontroller, som att vända sin karaktär, börja springa, melee on the move och kasta spells snabbt etcetera. "Sluggish" skulle jag nog kategorisera DA:I... men, det är enligt mig det enda dåliga med spelet. Jag tycker allt det andra makes up for it.

Skulle vilja se en mod som fixar sluggishness.

Sorry för swenglish. Jag har blivit så van att skriva på engelska genom många timmars wow-spelande och kolla på engelska TV-serier. Det är ett superior language imo.

Det enda jag upplevt "segt" med det är attackerna med tvåhandat vapen. Men när man väl vant sig (från att ha spelat Diablo 3 i stora mängder) så hade jag inga problem med det, särskilt inte när jag blev Reaver som har snabbare attacker.

Tyckte i början det kändes trögt när man skulle gå, lixom en liten fördröjning innan karaktären faktiskt rörde sig men det vande jag mig fort vid. Nu när man är van går det fint, och det känns egentligen bara inte lika "arkadigt" om man kan säga så, som t.ex D3. Hade jätteproblem med både FIFA 14 och 15-demona just för att det tar tid för spelarna att lixom accelerera när man ska röra sig, men efter ett tag blir det väl naturligt.

Det enda jag kan störa mig på är att rörelserna kan vara väldigt stela och lixom hacka mellan olika poser ibland i filmsekvenser, men det är inget som tar bort den enorma inlevelse djupet i karaktärerna medför.

Ska försöka var lite mer specifik vad jag ogillar.
Först tycker jag inte om att det inte finns auto attack, att sitta och trycka 500 gånger varje fight kändes inte engagerande. Man kan inte trycka på marken för att gå, eller för att gå och loota. Att styra flera karaktärer är ett helvete, du säger till dem att göra något, de utför det sen övergår de till sitt default ai beteende, som du inte kan kontrollera! ( Vad hände med Origins perfekta system?). Varför försvinner pause varje gång du byter karaktär.
Sen finner jag story/side questen tråkiga. Jag tycker DA:I är ett perfekt exempel på när mer är sämre, quest i single player ska inte kännas som quest i WoW. Sen är det ett ganska bra exempel på hur spel ändras när fokusen läggs på konsolerna. UIn suger också ^^

Hoppas det går att läsa

Inaktiv

Har inte spelat Dragon Age: Inquisition men älskade ettan så jag ska ge det en chans. Åker och köper det nu!

k3m
Medlem
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av Zarree:

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

Kan hålla med dig om att DA:I's kontroller är rätt sega. Som WoW-spelare är jag van vid "snabba" kontroller, som att vända sin karaktär, börja springa, melee on the move och kasta spells snabbt etcetera. "Sluggish" skulle jag nog kategorisera DA:I... men, det är enligt mig det enda dåliga med spelet. Jag tycker allt det andra makes up for it.

Skulle vilja se en mod som fixar sluggishness.

Sorry för swenglish. Jag har blivit så van att skriva på engelska genom många timmars wow-spelande och kolla på engelska TV-serier. Det är ett superior language imo.

Jag tycker kontrollerna har tyngd i sig och känns realistiska. Vilket jag menar är bra då. Historien är dock inkonsekvent, vilket är störande. Sedan så är det repetitivt emellanåt. Jag ger DAI betyget bra. Ett rollspel alla rollspelare bör plocka upp efter prissänkning och efter ha spelat andra bättre rollspel.

Medlem

Begreppet bäst är ju rätt luddigt säkerligen är väl Dragon age bättre i grafik, hållbarhet etc än det jag tyckte var roligast: South Park stick of truth. Aldrig garvat så mycket framför ett spel. Och dessutom kändes det som något av året överraskning. Man visste ju inte hur det skulle bli. Tråkigt att det "bara" nådde 10e plats. Fast å andra sidan, att det kom före ett spel som Last of Us Remastered är inte fy skam!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Assassin's Creed: Rogue var klart bättre än Unity imo, men det finns inte ens med på listan. Lite trist att det inte ens blev recenserat utav FZ när det kom ut för 2 månader sen.

Binder ihop Storyn mellan 3an, Black Flag och Unity riktigt jäkla bra så är man en fan utav spelen får man inte missa Rogue.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Suck...alltså folk där ute...

Warlords of Draenor? Hur är det de bästa?
Visst det är en expansion som inte fokuserar på Pandor(yay!) men förutom det så är det ju inget nytt vi inte sett förr.
Det ända nya är "garrison" grejen, fantastiskt...nu har vi farmville i WoW. Nu behöver vi inte anstränga oss med professions.

Förutom det samma enkla instancer, även Heroics, jättelite end game content och PvPet är nog det sämsta det har varit på skitlänge.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Dragon Age: Inquisition är så jävla dåligt. Hur fan kan så många ha röstat på detta skräp?

Har försökt tvinga mig själv att spela det flera gånger men det är så dåligt att jag inte klarar av det.

Spelet är rätt färskt och kom ut nyligen. Det är också ett bra spel så inte så konstigt den tog så många röster.
Om spelet skulle ha kommit ut tidigare i år tror jag inte den skulle få lika många röster och kanske komma på en plats under 10.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av eatem:

Har inte spelat Dragon Age: Inquisition men älskade ettan så jag ska ge det en chans. Åker och köper det nu!

Noooo. Du kommer bli så besviken! Har testat på PC, men fick mina pengar tillbaka från origin. Trodde det skulle bli bättre på PS4 med kontroll.. Men ack vad fel jag hade, har tvingat mig att spela det.. Men slutar med samma sak.. Blir arg och besviken. Så nu är det såld! Tillbaka till Origins

Inaktiv
Skrivet av AxxT:
Skrivet av eatem:

Har inte spelat Dragon Age: Inquisition men älskade ettan så jag ska ge det en chans. Åker och köper det nu!

Noooo. Du kommer bli så besviken! Har testat på PC, men fick mina pengar tillbaka från origin. Trodde det skulle bli bättre på PS4 med kontroll.. Men ack vad fel jag hade, har tvingat mig att spela det.. Men slutar med samma sak.. Blir arg och besviken. Så nu är det såld! Tillbaka till Origins

Hmm ok jag ska ge det en ärlig chans i alla fall. Men köpte till PS4 så man kan ju sälja/byta in i värsta fall. Köpte begagnat och bytte in andra spel så jag kom lindrigt undan.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Wolfenstein är riktigt bra. Kul att fler tycker det. Vet ni hur det gick försäljningsmässigt? Kan det bli en uppföljare?

Jag hoppas på det!
Mer fps från MachineGames och Flying Wild Hog åt folket!
Både wolfenstein och shadow warrior var kanon kul, typ inte lirat så bra fps sen Soldier of fortune 1 & 2

Medlem

Ja alltså DA:I förtjänar knappast första plats även om det var ett bra spel, förmodligen nysläpps-hype.

Men att The last of us: remastered knep 11:e plats? Är det såpass mycket bättre? är det inte samma spel som på Ps3 fast med högre upplösning? Eller är det något särskilt som gör det värt ett omköp?

12
Skriv svar