Besök Kalmar – i Euro Truck Simulator 2

Robot
Medlem
Besök Kalmar – i Euro Truck Simulator 2

^^ Hehe, noterade detta. Undrar om man kan skymta någon gammal K-fest om man rullar runt Kalmarsundsparken. Gick på Kagg när det begav sig men hör nu hemma i Linköping (vilket också modellerats i nya DLC'n). Blir att köra styckegods (Kexchoklad-Nordchoklad?) mellan Kalmar-Linköping...

Medlem

Vågar man hoppas på att få se Scanias högborg Södertälje?

Medlem

Hoppas på Oskarshamn och sen ta färjan till Visby

Medlem

Vore ju kul om man kunde ta sig hela vägen upp till Stockholm och ännu längre norrut. Det här kanske kan få en att plocka upp ETS2 igen, inte spelat på ett tag.

Medlem

gbg, tanum, uddevalla o stockholm

Medlem

Enda staden värd att ta med är ju såklart Göteborg sen är det ju bara att vända tillbaka liksom

Medlem

Införskaffade mej en G27 i julas för just detta

Medlem

Läste precis recensionen och alla kommentarer. (synd att det fick ett så lågt betyg och att recensenten inte direkt spelade "seriöst" med en inledande krock, dock körde han i England så lätt hänt.) Ett avslappnande och trevligt lir när man vill varva ner lite, samt känner för att lyssna på någon random musik på diverse radiostationer.

Har sett fram emot Sverige expansionen ett tag nu och hoppas på att det tillkommer svensk radio. (får dra upp via webben annars antar jag)

Har inte sovit ännu så ursäktar om jag verkar lite flummig. 4/5 får det lätt av mig för jag har kepa som har spikrak skärm. (referens till fuskvyn i recensionen jag aldrig använt, cockpit vy ftw)

Kommer först och främst åka runt och kolla runt hur Västragötaland ser ut. (otippat?)

Medlem

Skulle gärna köra förbi hemma, men eftersom man bor i en liten by utanför stockholm lär det inte hända.

Medlem

Uppvuxen utanför Kalmar. Så vore kul att köpa spelet bara för att kunna köra runt i Kalmar och se hur mycket som stämmer.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Haha häftigt ! Jag bor i Kalmar

Medlem

Själv hoppas man att spelet blir lite mer ekivokt så man kan besöka;

Brittas Hål - myr i Ludvika kommun
Klittberget - Berg i Orsa kommun
Klitten - Tätort i Älvdalen kommun
Kåtilla - By utanför Älvdalen
Luderbygget - Fäbod i Orsa kommun
Nuppvarden - Övrigt naturobjekt i Älvdalen kommun
Pickfallet - by i Ludvika kommun
Rumpsjön - Sjö i Orsa kommun
Ryckepungsvägen - Gata i Falun kommun
Sexan - Sjö i Mora kommun
Mussjön - Sjö i Gagnef kommun
Kuttjärn - Sjö i Gagnef kommun
Mors Torva - Ö i Ludvika kommun


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Vågar man hoppas på att få se Scanias högborg Södertälje?

Södertälje finns med. Där finns även Scanias område med.

Volvos fabrik i Tuve finns också med. Ligger i närheten av Göteborg.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Vågar man hoppas på att få se Scanias högborg Södertälje?

Då hoppas jag att dom har satsat på realism så att man får lasten stulen samt lastbilen uppeldad isf.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av tirim4:

Vågar man hoppas på att få se Scanias högborg Södertälje?

Då hoppas jag att dom har satsat på realism så att man får lasten stulen samt lastbilen uppeldad isf.

Okej. Skönt att du fick ventilera det.

Medlem

Bor i Södertälje, har haft inbrott minst 12 ggr i olika bilar samt fått två stulna samt en uppeldad. Så ja det är rätt så skönt att få ventilera det. Tack som lyssnade!


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av redruM:

Själv hoppas man att spelet blir lite mer ekivokt så man kan besöka;

Brittas Hål - myr i Ludvika kommun
Klittberget - Berg i Orsa kommun
Klitten - Tätort i Älvdalen kommun
Kåtilla - By utanför Älvdalen
Luderbygget - Fäbod i Orsa kommun
Nuppvarden - Övrigt naturobjekt i Älvdalen kommun
Pickfallet - by i Ludvika kommun
Rumpsjön - Sjö i Orsa kommun
Ryckepungsvägen - Gata i Falun kommun
Sexan - Sjö i Mora kommun
Mussjön - Sjö i Gagnef kommun
Kuttjärn - Sjö i Gagnef kommun
Mors Torva - Ö i Ludvika kommun

Hade du detta i huvvet lr ? jag skrattade gott dock

Medlem
Skrivet av Convour:

Hade du detta i huvvet lr ? jag skrattade gott dock

Nej nej, det där är alldeles för seriöst för att jag ska orka plugga in det. Jag saxade det härifrån;

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=282&artik...


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Convour:

Hade du detta i huvvet lr ? jag skrattade gott dock

Nej nej, det där är alldeles för seriöst för att jag ska orka plugga in det. Jag saxade det härifrån;

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=282&artik...

Man får vara seriös ställe som inte fanns i den listan som jag varit i, Bögerup i Skåne

Medlem
Skrivet av redruM:

Själv hoppas man att spelet blir lite mer ekivokt så man kan besöka;

Brittas Hål - myr i Ludvika kommun
Klittberget - Berg i Orsa kommun
Klitten - Tätort i Älvdalen kommun
Kåtilla - By utanför Älvdalen
Luderbygget - Fäbod i Orsa kommun
Nuppvarden - Övrigt naturobjekt i Älvdalen kommun
Pickfallet - by i Ludvika kommun
Rumpsjön - Sjö i Orsa kommun
Ryckepungsvägen - Gata i Falun kommun
Sexan - Sjö i Mora kommun
Mussjön - Sjö i Gagnef kommun
Kuttjärn - Sjö i Gagnef kommun
Mors Torva - Ö i Ludvika kommun

Du glömde Rövhålet i Orsa

Medlem

Göteborg! Jag vill jävlas med alla bilpendlare!

Inaktiv

Östersund gärna. Verkar ju vara ett värre helvete där än i Syrien. Vill gärna se hur dekadensens stad se ut .

Medlem

inte så stort fan utav ETS, men kör det lite då och då, men det blir lite tråkigt i längden då man kör från stad till stad, städer man inte ha rsett irl och som man egentligen inte vet något om.
om nu alla, eller de flesta, svenska städerna finns med i denna scandinavia släppet, så kommer spelet genast bli roligare.
att tex köra igenom sundsvall vore ju rätt så nice och när man tittar på listan över vilka städer man ska köra mellan, så blir det ju genast mer intressant då städerna känns igen från irl.

ZF
Medlem

fattar inte vad Kalmar har med lastbilar att göra. borde inte Örebro eller nått vara Mecka där?

Skrivet av Zpiritual:

Göteborg! Jag vill jävlas med alla bilpendlare!

då måste ju spelet patchas varje månad för att vara aktuellt.

Medlem
Skrivet av ZF:

fattar inte vad Kalmar har med lastbilar att göra. borde inte Örebro eller nått vara Mecka där?

Skrivet av Zpiritual:

Göteborg! Jag vill jävlas med alla bilpendlare!

då måste ju spelet patchas varje månad för att vara aktuellt.

Lastbilar används ju till transporter, Kalmar är sydöstra Sveriges största hamnstad så jag antar att en hel del lastbilar utgår från hamnen med gods från kontinenten, tex. Tjeckien där utvecklaren är baserad.

Medlem

Virkestransport i norrland!

Medlem

Såklart Göteborg! Men nu när det införts trängselskatt i staden. Hur betalas denna för största realism? Mikrotransaktioner?


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Rätt så kul spel, och en expansion med Skandinavien har jag länge velat ha. ETS 2 har väl sålt i ohyggligt många exemplar, så jag hoppas verkligen på ett ETS 3 med snyggare grafik och möjlighet till att välja hur stor kartan skall vara, alltså hur lång tid det tar att köra mellan städerna. Inte för att jag vill köra det i realtid, men det känns lite för litet.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Såklart Göteborg! Men nu när det införts trängselskatt i staden. Hur betalas denna för största realism? Mikrotransaktioner?

Det där var inte ens roligt...
Men trängselavgift finns redan i spelet som det är

1
Skriv svar