Blizzards nya spel kan tvingas byta namn

Robot
Blizzards nya spel kan tvingas byta namn

Det fanns redan att spel med titeln Overwatch - tar de tillbaka Titan?

#blizzard, #overwatch


Medlem
Blizzards nya spel kan tvingas byta namn

Kan heta vad fan det vill, något så fånigt som heroes of the storm till och med, bara det levererar på vad jag hoppas kan vara en utveckling av konceptet bakom TF2.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av burkmopp:

Kan heta vad fan det vill, något så fånigt som heroes of the storm till och med, bara det levererar på vad jag hoppas kan vara en utveckling av konceptet bakom TF2.

Mer... hattar?


signatur
Medlem

Dom kan ju döpa det till Titanfall eller Day-Z


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av burkmopp:

Kan heta vad fan det vill, något så fånigt som heroes of the storm till och med, bara det levererar på vad jag hoppas kan vara en utveckling av konceptet bakom TF2.

Mer... hattar?

VANTAR!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av burkmopp:

Kan heta vad fan det vill, något så fånigt som heroes of the storm till och med, bara det levererar på vad jag hoppas kan vara en utveckling av konceptet bakom TF2.

Mer... hattar?

VANTAR!

Overgloves!

Vilken blunder av Blizzard om det här stämmer. Man tycker ju att namntillgängligheten borde vara det första som kollas upp, även om de har en myriad av advokater som står redo att brotta till sig rättigheterna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tycker Overwatch är ett dåligt namn. Förstår inte tanken med det, och flera gånger har jag försökt komma ihåg namnet men misslyckats.

Så jag hoppas dom byter till nått bättre typ Blizzard Fortress 2 eller nått

Ser för övrigt att FZ gömmer sitt förslag: Overwactch i texten

Medlem

Team Fortress 3!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av burkmopp:

Kan heta vad fan det vill, något så fånigt som heroes of the storm till och med, bara det levererar på vad jag hoppas kan vara en utveckling av konceptet bakom TF2.

Mer... hattar?

Precis.

AHHAHAHHA vad var det jag sade:P jag visste ovrwatch fanns...därvid min referens till att får notch knappt ha scrolls utan att bli stämd hur kan då blizzard få ha overwatch

fast splet verkar rätt bra...sjukt möe classer


signatur

New life, New hope

Medlem

"Titan Overwatch" funkar väl

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

AHHAHAHHA vad var det jag sade:P jag visste ovrwatch fanns...därvid min referens till att får notch knappt ha scrolls utan att bli stämd hur kan då blizzard få ha overwatch

fast splet verkar rätt bra...sjukt möe classer

Det är inte direkt ovanligt att spel byter namn.

Medlem

Jag tror de avstod från Titan efter att Titanfall släpptes, de är ju i liknande genrer och kan lätt förväxlas.

Hur som helt tycker jag att det här spelet verkar riktigt kul.

Medlem

Blizzard köper antagligen patentet och behåller namnet Overwatch skulle vara min gissning

phi
Medlem

Blizzard öppnar nog hellre plånboken än att börja byta namn.

nja tror nog blizzard byter namn..blizzard är ett snällt företag ju dom brukar inte köra med tricks och knåp


signatur

New life, New hope

Medlem

Vad har paintball med datorspel att göra? Finns nog många namnkollisioner om så orelaterade saker är skyddade. Tror snarare det är någon som försöker tjäna en hacka och media rapporterar snällt även om det kanske inte finns någon grund.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Vad har paintball med datorspel att göra? Finns nog många namnkollisioner om så orelaterade saker är skyddade. Tror snarare det är någon som försöker tjäna en hacka och media rapporterar snällt även om det kanske inte finns någon grund.

Det handlar inte om spel som heter Overwatch, det handlar om varumärken.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Vad har paintball med datorspel att göra? Finns nog många namnkollisioner om så orelaterade saker är skyddade. Tror snarare det är någon som försöker tjäna en hacka och media rapporterar snällt även om det kanske inte finns någon grund.

Paintball är ett team based shooter just sain Kappa

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tror de avstod från Titan efter att Titanfall släpptes, de är ju i liknande genrer och kan lätt förväxlas.

Hur som helt tycker jag att det här spelet verkar riktigt kul.

liknande genrer? Spelet efterliknar mer team fortress 2 än titanfall

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av ZkilfinG:

Vad har paintball med datorspel att göra? Finns nog många namnkollisioner om så orelaterade saker är skyddade. Tror snarare det är någon som försöker tjäna en hacka och media rapporterar snällt även om det kanske inte finns någon grund.

Det handlar inte om spel som heter Overwatch, det handlar om varumärken.

Visst, och jag kan för lite om varumärkesskydd för att kunna säga något om hur det fungerar i ett sådant här fall, men det finns ju andra saker som heter overwatch också, dessutom är det väl ett ord eller åtminstone begrepp så det känns orimligt kan jag tycka. Men det är min personliga åsikt.

Medlem

Snacka om skillnad mellan Sverige och USA. Mina () berättade om storyn om musikgruppen ABBA och företaget Abba. Abba's konserver var tydligen glada över gratis-reklamen och gav Stickan Andersson rätten till namnet på en gång.

1
Skriv svar