DayZ Standalone Server, svenska spelare

Medlem
DayZ Standalone Server, svenska spelare

Nu har jag och ett gäng trevliga snubbar, några ifrån sweclockers bland annat startat en egen server till vår klan -DATA-.

Den är Private så gubben är enbart sparad på denna server och den är 1st Person, inget lösenord krävs.

Går ännu inte att se den på Server-listan, men man kan logga in via "Remote" - IP: 5.39.85.13 Port: 2302

Adda gärna mig på Steam, heter Dust_Bomb där

Medlem

Då kanske jag och vår lilla klan tittar in någon kväll!
Några speciella regler uppsatta?
RP?
Safe Zones, War Zones?

Vi heter SHIT i alla fall, SHIT som i Super Heroes in Training och försöker alltså vara hjältar i DayZ och hjälpa så gott vi kan.

EDIT: Just nu verkar servern vara inställd på 3P och inte Hardcore (1P), men du skrev att den skulle vara i 1P!?


signatur
Medlem
Skrivet av Torakan:

Då kanske jag och vår lilla klan tittar in någon kväll!
Några speciella regler uppsatta?
RP?
Safe Zones, War Zones?

Vi heter SHIT i alla fall, SHIT som i Super Heroes in Training och försöker alltså vara hjältar i DayZ och hjälpa så gott vi kan.

EDIT: Just nu verkar servern vara inställd på 3P och inte Hardcore (1P), men du skrev att den skulle vara i 1P!?

Ahh va trevligt, ni är alla välkomna, det e som sagt bara o lägga till mig på Steam om ni vill

Inte så mycket regler än, men försök att snacka med folk ni möter på servern innan ni skjuter Cherno brukar vara PvP Zone.

Var nyss inne på servern, den är i 1P, du kanske såg fel?

Avstängd

Det låter skoj, ska definitivt besöka servern! Har ni många spelare?

Medlem

Vi är 8,9 spelare i klanen men eftersom servern är helt nystartad sedan några dagar tillbaka och inte har blivit listed ännu så är det lite folktomt.

Men jag har skrivit på lite ställen om den och tipsa gärna era DayZ-kompisar om den, gör inget om de inte är svenskar

Avstängd

Blir skoj, ses i Cherno!

Medlem
Skrivet av Dust_Bomb:

Var nyss inne på servern, den är i 1P, du kanske såg fel?

I server browsern står det i alla fall 1P/3P. Se bild.

Får se ifall vi kommer in något redan ikväll.


signatur
Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Dust_Bomb:

Var nyss inne på servern, den är i 1P, du kanske såg fel?

I server browsern står det i alla fall 1P/3P. Se bild.
http://www.ramrod.se/wp-content/uploads/221100_2015-01-12_000...

Får se ifall vi kommer in något redan ikväll.

Haha så jäkla weird, går man in på den så är den iaf 1P och på min favorite står det 1P, men går jag via Remote, så står det som du visar xD

Vilayer håller på att cepa sig gissar jag på.

Medlem
Skrivet av Dust_Bomb:

Haha så jäkla weird, går man in på den så är den iaf 1P och på min favorite står det 1P, men går jag via Remote, så står det som du visar xD

Vilayer håller på att cepa sig gissar jag på.

Okej, ja, konstigt. Men mycket med DayZ är konstigt så
Trevligt med en server i alla fall. Som sagt, får se när vi kommer in och leker lite!


signatur
Medlem

Festligt! Ska kika in ikväll.

EDIT: Provspelade lite igår kväll. Stabil server och fungerande persistence. Ska försöka lura in lite vänner ikväll, så den blir lite mer befolkad.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Var in ikväll och spelade med en av våra medlemmar. Verkar stabil server. Var inte så många inne just då.

Det jag undrar är ifall ni kör Persistance igång eller inte?
Det är en bugg ifall man har den igång, så spawnar inte Crashsites istället, vilket jag tycker personligen tycker är roligare än att ha något permanent just nu.


signatur
Inaktiv

Tänkte införskaffa DayZ imorgon, är det här en svensk server som inte har pvp? Vill inte möta arga players som dödar en!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Tänkte införskaffa DayZ imorgon, är det här en svensk server som inte har pvp? Vill inte möta arga players som dödar en!

Alla servrar har PvP, det vill säga att vem som helst kan döda vad som helst. Precis som på riktigt! Det underlättar förstås med såna här private hives där folk är villigare att bygga upp en "community" tillsammans och kanske säga hej innan man skjuter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Tråkigt att det var FPS bara :/ föredrar TPS


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Tråkigt att det var FPS bara :/ föredrar TPS

Såg att du var inne en sväng igår kväll åtminstone.

Någonstans i vildmarken har vi slagit läger, med en parkerad bil och ett tält fullt av förnödenheter. Om någon råkar hitta det får ni gärna ta vad ni behöver och lämna en lapp.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Tråkigt att det var FPS bara :/ föredrar TPS

Såg att du var inne en sväng igår kväll åtminstone.

Någonstans i vildmarken har vi slagit läger, med en parkerad bil och ett tält fullt av förnödenheter. Om någon råkar hitta det får ni gärna ta vad ni behöver och lämna en lapp.

Lärt mig fps vyn för spelet, dock vet jag inte vart jag är på kartan, men har kompass
lägg till Grizzlyfirez på steam om ni vill, (bara om jag känner igen namnet accepterar jag). eller skriv vad ni heter på steam i PM här på fz vet man direkt.

Dum fråga, visst ska man ha penna för att skriva på lappar? ><


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Tråkigt att det var FPS bara :/ föredrar TPS

Såg att du var inne en sväng igår kväll åtminstone.

Någonstans i vildmarken har vi slagit läger, med en parkerad bil och ett tält fullt av förnödenheter. Om någon råkar hitta det får ni gärna ta vad ni behöver och lämna en lapp.

Lärt mig fps vyn för spelet, dock vet jag inte vart jag är på kartan, men har kompass
lägg till Grizzlyfirez på steam om ni vill, (bara om jag känner igen namnet accepterar jag). eller skriv vad ni heter på steam i PM här på fz vet man direkt.

Dum fråga, visst ska man ha penna för att skriva på lappar? &gt;&lt;

Stämmer bra, det! Jag borde kanske ge mig ut på jakt efter penna och papper, ifall vi får oväntat besök.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

[Någonstans i vildmarken har vi slagit läger, med en parkerad bil och ett tält fullt av förnödenheter. Om någon råkar hitta det får ni gärna ta vad ni behöver och lämna en lapp.

Är bilarna permanenta nu också?
Eller är det så att denna server aldrig behöver startas om?
Kör dom inte rensning varje onsdag vid underhållen av servrarna?
Tycker dom brukar säga att man ska plocka ihop sina saker innan varje onsdag om man har grejerna kär


signatur
Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Pjotor:

Någonstans i vildmarken har vi slagit läger, med en parkerad bil och ett tält fullt av förnödenheter. Om någon råkar hitta det får ni gärna ta vad ni behöver och lämna en lapp.

Är bilarna permanenta nu också?
Eller är det så att denna server aldrig behöver startas om?
Kör dom inte rensning varje onsdag vid underhållen av servrarna?
Tycker dom brukar säga att man ska plocka ihop sina saker innan varje onsdag om man har grejerna kär

Bilarna är tyvärr inte permanenta ännu, så de försvinner varje onsdag när systemet nollställs.
Vi har ett system planerat över hur vår loot ska fördelas, så en av oss får offra sin ryggsäck på tisdag till förmån för tältet medan två andra bär gruppens övriga förnödenheter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Pjotor:

Någonstans i vildmarken har vi slagit läger, med en parkerad bil och ett tält fullt av förnödenheter. Om någon råkar hitta det får ni gärna ta vad ni behöver och lämna en lapp.

Är bilarna permanenta nu också?
Eller är det så att denna server aldrig behöver startas om?
Kör dom inte rensning varje onsdag vid underhållen av servrarna?
Tycker dom brukar säga att man ska plocka ihop sina saker innan varje onsdag om man har grejerna kär

Bilarna är tyvärr inte permanenta ännu, så de försvinner varje onsdag när systemet nollställs.
Vi har ett system planerat över hur vår loot ska fördelas, så en av oss får offra sin ryggsäck på tisdag till förmån för tältet medan två andra bär gruppens övriga förnödenheter.

Såg just det meddelandet nu när jag var inne...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag har skramlat ihop ett litet album under de två senaste dagarna! Jag och två vänner satte ut från vårt högkvarter för att rädda livet på GRiZZLYFiRE, som var frusen och sjuk nånstans i det farliga ödelandet. Mycket nöje!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Jag har skramlat ihop ett litet album under de två senaste dagarna! Jag och två vänner satte ut från vårt högkvarter för att rädda livet på GRiZZLYFiRE, som var frusen och sjuk nånstans i det farliga ödelandet. Mycket nöje!

Råkade ju smitta stackars dig med! Tack för räddningen! jag såg ljuset komma närmare...
Mkt nöje dessa 2 dagar med nya överlevare!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Tråkigt att servern varit nere sen i tisdags bara nu :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Tråkigt att servern varit nere sen i tisdags bara nu :/

Tyvärr verkar det som servern blir nere för gott, Vilayer som hostar har bara strulat och inte lyckats att få servern att dyka upp på servern listan med mera. Så vi bestämde oss för att sluta prenumerera . Om vi fixar en server igen blir det antagligen fragnet istället.

Jag spelar dock gärna med er på andra servers.

Inaktiv

Private Hive Listad och befolkad på 46.253.198.215:2402 hög loot drop med mera! Ses där?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Private Hive Listad och befolkad på 46.253.198.215:2402 hög loot drop med mera! Ses där?

Är det denna privata server som ni spelar mest på?
Eller finns det några andra privata servrar ni rekommenderar?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Torakan:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Private Hive Listad och befolkad på 46.253.198.215:2402 hög loot drop med mera! Ses där?

Är det denna privata server som ni spelar mest på?
Eller finns det några andra privata servrar ni rekommenderar?

Vi befinner oss på en ny server nu, 109.70.149.84:2310 välkommen in


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ingen som spelar på en trevlig privat hardcoreserver??
Jag saknar trådskaparens server :/


signatur
Inaktiv
Skrivet av Torakan:

Ingen som spelar på en trevlig privat hardcoreserver??
Jag saknar trådskaparens server :/

Det var väldigt svårt att hitta en ny, sen bytte vi igen nu till en public hive med 30 pers på.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Nu har jag o min svenska klan startat en ny svensk DayZ-server. Det är en Fragnet-server som befinner sig i Stockholm.Public Hive, 40-manna, tredje person Persistant Off.

Servernamn: Datakommando A Swedish DayZ Server
Server ip: 46.253.196.90

Den är listed, så bara att söka efter Datakommando!

Alla är välkomna!

12
Skriv svar