Spela Metal Gear Solid V: Ground Zeroes i förstaperson

Robot
Spela Metal Gear Solid V: Ground Zeroes i förstaperson
Medlem
Spela Metal Gear Solid V: Ground Zeroes i förstaperson

Väldigt bra var väl att ta i. För låg fov och animationerna var rätt stela men visst det såg väl annars rätt okej ut.

Skulle annars vara schyst om utvecklarna la till ett officiellt stöd för first person, skulle nog funka rätt bra, åtminstone på PC versionen där man har spelbar framrate och vettiga kontroller.

Kanske även passa på och göra det lite mer utmanande också när de ändå är igång. Märkts tyvärr ständigt att utvecklare hela tiden måsta hålla tillbaks och inte begära för mycket av spelaren, i och med konsol versionen som alltid måste handikappas pga usla kontroller och i det här fallet även horribel framerate.

Shit, tänk om de övergav det här larvet med konsolerna helt nästa spel och gjorde ett renodlat mer taktiskt hardcore PC lir utav det. Kanske vi äntligen skulle få se ett riktigt lyft i den här serien som vi inte sett sedan spelets skifte mellan nes och playstation.

Medlem

Vet inte vad man ska säga om att radiomannen i örat verkligen säger saker som "Press the call button to get more intel" och "check controls on the pause screen". Det bidrar ju inte till inlevelsen direkt när karaktärerna själva säger vilka knappar man ska trycka.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Vet inte vad man ska säga om att radiomannen i örat verkligen säger saker som "Press the call button to get more intel" och "check controls on the pause screen". Det bidrar ju inte till inlevelsen direkt när karaktärerna själva säger vilka knappar man ska trycka.

Det är samtidigt inte precis något nytt att Metal Gear Solid ständigt bryter den fjärde väggen. Samma sak gäller de humoristiska inslagen i spelserien; som t.ex. att gömma sig i kartonger, kycklinghjälmen i MGS V, eller Johnny med den oroliga magen.
Det har blivit en sorts standard i spelen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Väldigt bra var väl att ta i. För låg fov och animationerna var rätt stela men visst det såg väl annars rätt okej ut.

Skulle annars vara schyst om utvecklarna la till ett officiellt stöd för first person, skulle nog funka rätt bra, åtminstone på PC versionen där man har spelbar framrate och vettiga kontroller.

Kanske även passa på och göra det lite mer utmanande också när de ändå är igång. Märkts tyvärr ständigt att utvecklare hela tiden måsta hålla tillbaks och inte begära för mycket av spelaren, i och med konsol versionen som alltid måste handikappas pga usla kontroller och i det här fallet även horribel framerate.

Shit, tänk om de övergav det här larvet med konsolerna helt nästa spel och gjorde ett renodlat mer taktiskt hardcore PC lir utav det. Kanske vi äntligen skulle få se ett riktigt lyft i den här serien som vi inte sett sedan spelets skifte mellan nes och playstation.

http://www.dsogaming.com/news/metal-gear-solid-ground-zeroes-...

Tycker spelet är väldigt utmanande när man kör på hard, utan "reflex" och utan "se fiender genom väggar skiten".
Dessvärre är det ju många settings man saknar, hoppas konami tar sig i kragen till realesen av phantom pain.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Vet inte vad man ska säga om att radiomannen i örat verkligen säger saker som "Press the call button to get more intel" och "check controls on the pause screen". Det bidrar ju inte till inlevelsen direkt när karaktärerna själva säger vilka knappar man ska trycka.

Spelet har en sådan bra och seriös inlevelse ändå så man förstår att dom på något sätt var tvungna att lägga in lite tutorials, som ny för serien så är jag väldigt glad för detta, radioprataren säger även att du får välja att använda hints genom att trycka på Q.

Jag vet inte ifall du har spelat spelet men jag tyckte det var väldigt bekvämt att höra han prata om det istället för att få upp rutor att läsa, då kunde man behålla fokuset på spelet. I approve.

Lite synd att spelet har fattiga animationer btw. last gen stuff.

1
Skriv svar