Låg lvl pala healer

Medlem
Låg lvl pala healer

Tja Gamers
Jag dingar 40 i kväll på min Pala. Tänkte köra duel specc Tank och healer, men....

Jag har gått många dungeon som tank och inte haft en enda pala som har healat. Är pala dåliga på att heala vid låg lvl????

Medlem

Om du vill lvla snabbt så tror jag dule specc med tank/heal är det bästa det är ju nästan jämt det man får vänta på... Tror inte det är sämre än andra klasser dock kanske det blir lite jobbig att heala, för becon kan du inte nå förrens vid lvl 60 och det underlättar healingen nått fruktansvärt. Men tror inte det är några större problem endå att få till en wipe fri instance.
Persoligt tycke inge pro direkt på palas.


signatur

Det är inte lätt när det är svårt.

Medlem

Nu vart man lv 40 men va f** 1000G för dual specc, vilken lvl 40 har det???

Inaktiv
Skrivet av MickeFree:

Nu vart man lv 40 men va f** 1000G för dual specc, vilken lvl 40 har det???

En som har en level 80 main på samma server.

Medlem
Skrivet av MickeFree:

Nu vart man lv 40 men va f** 1000G för dual specc, vilken lvl 40 har det???

Det är oftast för dom som har en main sen innan som är lvl 80... Svårt som sagt att ha 1000g vid 40 om man inte har en. Men specca tank så kommer det gå undan endå.


signatur

Det är inte lätt när det är svårt.

Medlem

Det är inga problem alls att hela som paladin på låg level. Dock så är det ju ganska slött att questa som Holy, och om man inte skaffar dual spec så är väl de flesta paladiner prot eller retri innan de når 80.

Och vill man ha dual spec är det bara att sälja copper ore/bars och bronze bars på AH. Du kommer ha 1000g på nolltid.

Medlem

EN fråga till då. När jag needar på healing gear, ska det alltid vara Plate????? Eller går det bra att heala med lether, mail eller cloth gear??????

Medlem
Testpilot

Det kan va ok o ta annat än plate typ en till två ggr då du precis börjar spela som healer för o få lite enkla start stats men bara om INGEN annan finns som kan använda sakerna oavsett spec.

Personligen hoppar jag över allt som inte är min egen klass.
Så svårt är det då inte att fixa en grundstomme att bygga vidare på oavsett om det är cloth,leather,mail eller plate gear.

Medlem

Spelar ingen roll om det är plate. På level 80 rollar jag fortfarande på cloth, leather och mail i raider så länge det har rätt stats.

Plate är bara bra för en sak: Att minska skadan du tar när något slår på dig. I instanser ska tanken bli slagen på - inte du, så vad du har för armour spelar ingen roll.

Det viktiga är stats: intellect, spell power, crit rating, mp5, och haste. På riktigt låga levlar (dvs innan du når Outlands) så kan du få dras med spirit också för att hjälpa din mana regen. Men mp5 är alltid bättre än spirit.

Medlem

Så vitt jag vet är det inte längre möjligt att needa på gear som ligger under plate om du är pala. Hände mig ett antal gånger vid lvl 80 då sakerna istället blev dissenchantade.

Holypala är det inget fel på, även vid låg lvl är de bra. Du vill dock se till att din group, speciellt DPS, orkar flytta sig ur AOE, om den är lite tuffare. Annars är det bara att heala på.

Också, Viktigast för dig är SP och INT, INT ger dig crit om jag minns rätt.

Minst viktigt är MP5. din mana regen får du ifrån INT och Divine plea, så du borde inte ha några problem.

Medlem

Tänk på att Divine Plea är en höglevelability, så han kommer inte ha tillgång till den förrän på level 71. Och även med Divine Plea vill du använda den så lite som möjligt.

Som det ser ut för mig i raider just nu är det int >>> haste > mp5 > crit > sp.
haste/mp5 gear är bäst, haste/crit näst bäst, crit/mp5 ska undvikas som pesten. Men det är i radier på level 80, så...

Medlem

Nu är jag lv 65 och har stora oom problem när jag healar som pala, ska det verkligen vara så? Träligt att sitta och dricka mana hela tiden efter varje fight.

Medlem

Du kanske healar för mycket, eller så använder du för mycket heals på dps när det inte behövs.

Här pratar dom lite om olika healing builds.

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=8523163457&s...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Beror på hur snabbt och mycket tanken pullar och hur vettigt gruppen spelar. Vissa ställen är tuffa att hela. Punkt.

Överlag dock, satsa bara på mp5 och spell power (inte för att crit skadar heller), och fokusera på flash of light som main heal. Om inte gruppen är dålig så borde det räcka.

Om det konstant är knepigt dock kan det nog vara dags att be DPSen att plocka ut sina abilitys för crowd control på sina action bars.

Medlem

att tjäna 1k guld är ju inte så himla svårt, skaffa mining och skinning, jag hade 1,4k guld vid lvl 26

Medlem
Medlem
Skrivet av Strump:

Om du vill lvla snabbt så tror jag dule specc med tank/heal är det bästa det är ju nästan jämt det man får vänta på... Tror inte det är sämre än andra klasser dock kanske det blir lite jobbig att heala, för becon kan du inte nå förrens vid lvl 60 och det underlättar healingen nått fruktansvärt. Men tror inte det är några större problem endå att få till en wipe fri instance.
Persoligt tycke inge pro direkt på palas.

Fel enligt mig.Att byta ut tank och healing gear varannan level blir bara jobbigt. Har själv provat det och det är ingen höjdare.Desutom så kommer 2 av dina bags vara fulla av tank och healing gear.

Tycker att du ska spara 1000 g.

1
Skriv svar