Idag startar Heroes of the Storm-betan

Robot
Idag startar Heroes of the Storm-betan

Blizzard drar igång betatestet av sin Dota 2-utmanare - har du fått nyckel?

#dota-2, #heroes-of-the-storm


Medlem
Idag startar Heroes of the Storm-betan

Hmm skulle vara nice med en nyckel:D

Medlem

Skit tråkigt spel. Känns som att man inte har någon påverkan under matcherna och då var jag ändå bäst i laget med flest kills och score. Spela hur bra som helst men ändå är det omöjligt att vara mer än 2 levels högre än andra laget.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Wooo!

Dock lite segt att man måste ha level 30 och 10 upplåsta hjältar. Med upplåste hjältar antar jag att dem menar att man ska ha köpt 10 för guld eller pengar. För att köpa 10 hjältar måste man i princip ha köpta någon eller några med pengar.

Men jag antar att dem vill tjänar pengar men det är lite hårt. Jag är level 20 och har låst upp 2 relativt billiga hjältar. Tycker dem kunde hållit sig till skins och annat kosmetiskt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skit tråkigt spel. Känns som att man inte har någon påverkan under matcherna och då var jag ändå bäst i laget med flest kills och score. Spela hur bra som helst men ändå är det omöjligt att vara mer än 2 levels högre än andra laget.

Inte för att vara sådan. Men det låter som att du/ditt lag spelar helt fel isf
Kills är inte lika betydande som i Dota 2 och LOL. XP i lanes är skitviktigt i början och sedan är objectives ett måste.
Bra att undvika team fights till level 10 om man inte har ett riktigt bra läge.
När man sedan spelar med folk som kan eller med polare blir spelet riktigt roligt tycker jag.

Medlem

VILL VILL VILL HA

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skit tråkigt spel. Känns som att man inte har någon påverkan under matcherna och då var jag ändå bäst i laget med flest kills och score. Spela hur bra som helst men ändå är det omöjligt att vara mer än 2 levels högre än andra laget.

Du spela det nog som LoL eller Dota..

Det är en helt annan mekanik och spelstil i detta

Medlem

Vi som haft alpha får fortsätta som vanligt eller?
Har inte kört det så mycket, men tyckte det var helt ok.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Ja tack till nyckel, har nästan väntat ihjäl mig att få pröva detta. Hoppas man har en chans nu om ni kommer kunna ge ut några

Medlem

Kunde ladda ner det helt plötsligt, så jag antar att jag kommit in?

Medlem

Om ändå... Fast å andra sidan har jag på tok för många spel sedan senaste steam rean. Jaja, nyfiken är man ju i alla fall.

Medlem

Jag är inte helt övertygad att de jobbar med traditionella 'nycklar'. Jag fick spelet i launchern utan förvarning, samt ett mail som gratulerade mig ett par dagar senare.

Det var likadant för min syster och 2 av mina vänner.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Wooo!

Dock lite segt att man måste ha level 30 och 10 upplåsta hjältar. Med upplåste hjältar antar jag att dem menar att man ska ha köpt 10 för guld eller pengar. För att köpa 10 hjältar måste man i princip ha köpta någon eller några med pengar.

Men jag antar att dem vill tjänar pengar men det är lite hårt. Jag är level 20 och har låst upp 2 relativt billiga hjältar. Tycker dem kunde hållit sig till skins och annat kosmetiskt.

Är väl lite som Hearthstone - Pay to win faster. Grindar man mycket så får man väl fri tillgång till allt skulle jag tro. Skulle självklart föredra att det var helt gratis men ändå bättre än att spelet har en faktiskt kostnad.

Förresten, DE - inte dem.

Medlem

Jaha.. men vart ser man om man fått tag i en betanyckel då?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av caracarn:
Skrivet av Naraccas:

Wooo!

Dock lite segt att man måste ha level 30 och 10 upplåsta hjältar. Med upplåste hjältar antar jag att dem menar att man ska ha köpt 10 för guld eller pengar. För att köpa 10 hjältar måste man i princip ha köpta någon eller några med pengar.

Men jag antar att dem vill tjänar pengar men det är lite hårt. Jag är level 20 och har låst upp 2 relativt billiga hjältar. Tycker dem kunde hållit sig till skins och annat kosmetiskt.

Är väl lite som Hearthstone - Pay to win faster. Grindar man mycket så får man väl fri tillgång till allt skulle jag tro. Skulle självklart föredra att det var helt gratis men ändå bättre än att spelet har en faktiskt kostnad.

Förresten, DE - inte dem.

Det är väl ändå bättre att betala en summa run 400:- och få ett färdigt spel istället för att behöva hålla på med mikrotransaktioner för att få hjältar.
Är ju en hemsk deal som spelarna får. Förmodligen kommer det väl va som många andra f2p spel då det tar absurda tider att låsa upp med poäng vilket i många fall "tvingar" dom som vill spela seriöst att stoppa in mer och mer pengar.

Sen vetifan om detta spel. Såg massa hjältar rida på rosa hästar och skit. Va ungeför samtidigt som jag insåg att blizzard slutat producera bra produkter.

Medlem

Det är awesome!

Medlem

Jag vill ha en beta nyckeeeeel! Fan också!

Blizzard fan sedan WC1-2, DB1, SC1 och så får man ingen nyckel. Iofs fick jag för SC2 och tror det var DB3 men.... ändå?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

har nyckel redan, men jag tar gärna 2 -3 st så några av mina vänner kan spela med mig ^^

Medlem
Skrivet av caracarn:
Skrivet av Naraccas:

Wooo!

Dock lite segt att man måste ha level 30 och 10 upplåsta hjältar. Med upplåste hjältar antar jag att dem menar att man ska ha köpt 10 för guld eller pengar. För att köpa 10 hjältar måste man i princip ha köpta någon eller några med pengar.

Men jag antar att dem vill tjänar pengar men det är lite hårt. Jag är level 20 och har låst upp 2 relativt billiga hjältar. Tycker dem kunde hållit sig till skins och annat kosmetiskt.

Är väl lite som Hearthstone - Pay to win faster. Grindar man mycket så får man väl fri tillgång till allt skulle jag tro. Skulle självklart föredra att det var helt gratis men ändå bättre än att spelet har en faktiskt kostnad.

Förresten, DE - inte dem.

Ca 20-40 guld per spel samt 500 guld engångssumma i bonus när man får en av de gratis icke-rankade hjältarna till level 5. De billigaste hjältarna kostar 2000 guld och det finns 6 av dem. Sedan några för 4000 guld och därefter 7000 and 10000 guld. Sen finns en daily quest som ger ca 600 om dagen.

Kort sagt är det en helt del grind innan man får köra rankat, och då med de billigaste hjältarna som knappast behöver vara favoriterna. Har man oturen att gilla en assassin hero får man nog ta och öppna plånboken och betala $3,99-9,99 per hjälte (just assassins kostar $9,99).

Till detta kommer att de tar betalt för skins och mount som är deras egentliga idé (som faktiskt är väldigt snygga men kostar $9,99 styck). Dessa kan man, förutom "master skin" (Level 10 på en hjälte och 10000 guld), inte köpa för guld. Som faceslicer ovan säger skulle det varit en betydligt bättre deal att betala 400kr för allt. För samma summa kan man få 3-6 hjältar och 2 skins. Och då är detta spelet inte något "storbudgetspel". I grunden är det ett modifierat Starcraft 2. Jämför med Dota 2, HoN eller LoL som gör en hel del vinst utan begränsningar som dessa.

Jag har funderat på att köpa några skins till de hjältar jag till slut bestämmer mig ha som favoriter men är knappast lika sugen på att hosta upp några hundra för att ens kunna spela rankat. Det eller grinda i en månad. Och då har jag inga skins eller något att visa upp för pengarna.

Det kan låta som om att jag inte gillar HotS - tvärt om. Blizzard vet hur man gör bra spel, men också hur man kan ta maximalt betalt. Samma sak gäller WoW som mer och mer verkar som ett experiment om hur många betalningsmodeller ett spel kan ha samtidigt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Trodde inte jag fick någon nyckel tills jag gick in i battle.net programmet och såg att jag kunde installera det Wonderful!

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av caracarn:
Skrivet av Naraccas:

Wooo!

Dock lite segt att man måste ha level 30 och 10 upplåsta hjältar. Med upplåste hjältar antar jag att dem menar att man ska ha köpt 10 för guld eller pengar. För att köpa 10 hjältar måste man i princip ha köpta någon eller några med pengar.

Men jag antar att dem vill tjänar pengar men det är lite hårt. Jag är level 20 och har låst upp 2 relativt billiga hjältar. Tycker dem kunde hållit sig till skins och annat kosmetiskt.

Är väl lite som Hearthstone - Pay to win faster. Grindar man mycket så får man väl fri tillgång till allt skulle jag tro. Skulle självklart föredra att det var helt gratis men ändå bättre än att spelet har en faktiskt kostnad.

Förresten, DE - inte dem.

Ca 20-40 guld per spel samt 500 guld engångssumma i bonus när man får en av de gratis icke-rankade hjältarna till level 5. De billigaste hjältarna kostar 2000 guld och det finns 6 av dem. Sedan några för 4000 guld och därefter 7000 and 10000 guld. Sen finns en daily quest som ger ca 600 om dagen.

Kort sagt är det en helt del grind innan man får köra rankat, och då med de billigaste hjältarna som knappast behöver vara favoriterna. Har man oturen att gilla en assassin hero får man nog ta och öppna plånboken och betala $3,99-9,99 per hjälte (just assassins kostar $9,99).

Till detta kommer att de tar betalt för skins och mount som är deras egentliga idé (som faktiskt är väldigt snygga men kostar $9,99 styck). Dessa kan man, förutom "master skin" (Level 10 på en hjälte och 10000 guld), inte köpa för guld. Som faceslicer ovan säger skulle det varit en betydligt bättre deal att betala 400kr för allt. För samma summa kan man få 3-6 hjältar och 2 skins. Och då är detta spelet inte något "storbudgetspel". I grunden är det ett modifierat Starcraft 2. Jämför med Dota 2, HoN eller LoL som gör en hel del vinst utan begränsningar som dessa.

Jag har funderat på att köpa några skins till de hjältar jag till slut bestämmer mig ha som favoriter men är knappast lika sugen på att hosta upp några hundra för att ens kunna spela rankat. Det eller grinda i en månad. Och då har jag inga skins eller något att visa upp för pengarna.

Det kan låta som om att jag inte gillar HotS - tvärt om. Blizzard vet hur man gör bra spel, men också hur man kan ta maximalt betalt. Samma sak gäller WoW som mer och mer verkar som ett experiment om hur många betalningsmodeller ett spel kan ha samtidigt.

Man kan köpa rabatterade bundles. typ starterbundle. det är inte så dyrt. då får du 3 heroes och 1 mount.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skit tråkigt spel. Känns som att man inte har någon påverkan under matcherna och då var jag ändå bäst i laget med flest kills och score. Spela hur bra som helst men ändå är det omöjligt att vara mer än 2 levels högre än andra laget.

tror du missat poengen lite, det är inte CS det här... Tycker det e grymt kul speciellt när man lirar med kompisar. Handlar inte om kills och stats direkt...

Medlem

Har inte fått något email men spelet fanns att tanka när jag loggade in på battle.net.

Medlem

Detta är det absolut bästa och mest balanserade MOBA-spelet. Har spelat i flera månader.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag vill ha en beta nyckeeeeel! Fan också!

Blizzard fan sedan WC1-2, DB1, SC1 och så får man ingen nyckel. Iofs fick jag för SC2 och tror det var DB3 men.... ändå?

Jag har köpt alla blizzards spel, många utav dom CE. Jag har aldrig fått en beta nyckel av dom.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av Remus:

Jag vill ha en beta nyckeeeeel! Fan också!

Blizzard fan sedan WC1-2, DB1, SC1 och så får man ingen nyckel. Iofs fick jag för SC2 och tror det var DB3 men.... ändå?

Jag har köpt alla blizzards spel, många utav dom CE. Jag har aldrig fått en beta nyckel av dom.

I hear ya Broh

Medlem

Jag tycker skinsen är orimligt dyra.

Men däremot är deras betalmodell helt okej. Problemet med en fast kostnad är att hjältarna och skinsen inte blir något extra. Nu är det roligt att se en Nova på rullskridskor eller en satansversion av Tyrael. Hade alla haft alla hjältar och alla skins hade det inte varit samma sak. Dessutom "måste" man ju inte ha alla hjältar för att spela, så att säga att spelet blir dyrt är att dra det lite långt. Men skinsen är för dyra.

Medlem

fan, när släpps patchen? jag har ju alfan lirat ganska länge men 13de e snart över

Medlem

kolla era battle.net konton. Hade inte fått något mail eller syntes inte i launchern men när jag loggade in på hemsidan på mitt konto så hade jag spelet tydligen. Vet inte hur länge det hade legat där innan jag upptäckte det

Medlem

Den börjar imorrn för EU. Idag för US/NA.

12
Skriv svar