Slå upp en ts, så vi kan lira cs tillsammans =D

Medlem
Slå upp en ts, så vi kan lira cs tillsammans =D

Fan kan inte FZ ha en ts ? =D Skulle vara skit kul o bara hoppa in när man vill o lira med andra medlemmar, cs go etc!

Låter väl som en kul idé, om nån orkar sätta upp en kanal.

Medlem

Yes please! Tycker detta låter som en toppenidé

Medlem

Jag förbättrar idén och säger att den bara ska vara för Supportrar. Även om jag knappast tror att det här är praktiskt genomförbart.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag förbättrar idén och säger att den bara ska vara för Supportrar. Även om jag knappast tror att det här är praktiskt genomförbart.

Jag tycker att detta är en dålig idé, alltså att den bara ska vara för supportrar, mestadels eftersom det skulle vara överkomplicerat att genomföra detta (Precis som du sa) och det skulle innebära att någon måste hålla stenkoll på vilka som är inne på teamspeaken och kicka dom som inte är supportrar, och även om man skulle sätta lösenord på servern för att hålla icke-supportrar ute så skulle lösenordet eventuellt läckas till deras kompisar.
Men självklart så borde Supportrar få något annat istället, så som en 'Supporter' tag som gör att dom kan hoppa in i Supporter-only kanaler, eller så kan dom få tillgång till att göra temporära kanaler med lösenord för att kunna snacka ostört med dom man spelar med.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag förbättrar idén och säger att den bara ska vara för Supportrar. Även om jag knappast tror att det här är praktiskt genomförbart.

varför supporter ? Har lagt mina pengar på denna sida, en summa som nätt o slätt sponsar en server någon månad eller mer. Att man inte väljer och vara det för tillfället ska inte behöva göras lidande kring att inte få vara med!

Gör en server för alla, sen kan man väl få göra frivilliga doneringar, pengarna kommer in ändå

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av redruM:

Jag förbättrar idén och säger att den bara ska vara för Supportrar. Även om jag knappast tror att det här är praktiskt genomförbart.

Jag tycker att detta är en dålig idé, alltså att den bara ska vara för supportrar, mestadels eftersom det skulle vara överkomplicerat att genomföra detta (Precis som du sa) och det skulle innebära att någon måste hålla stenkoll på vilka som är inne på teamspeaken och kicka dom som inte är supportrar, och även om man skulle sätta lösenord på servern för att hålla icke-supportrar ute så skulle lösenordet eventuellt läckas till deras kompisar.
Men självklart så borde Supportrar få något annat istället, så som en 'Supporter' tag som gör att dom kan hoppa in i Supporter-only kanaler, eller så kan dom få tillgång till att göra temporära kanaler med lösenord för att kunna snacka ostört med dom man spelar med.

Fast om man nu väljer Ventrilo istället så kan man sätta lösenord för varje person som endast dom kan logga in på!

Medlem

Tycker både ts och ventrilo har på tok för lång voip delay, iaf för snabba spel som cs och andra fps där information 0,5 sekunder senare kan innebära ond bråd död, Mumble är så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av redruM:

Jag förbättrar idén och säger att den bara ska vara för Supportrar. Även om jag knappast tror att det här är praktiskt genomförbart.

--SNIP--

Fast om man nu väljer Ventrilo istället så kan man sätta lösenord för varje person som endast dom kan logga in på!

Ah okej, det visste faktiskt inte jag! Men jag ser ingen anledning med att bara låta supporters komma in på servern, det är ju inte så att servern kommer vara fullsatt heller, så varför inte låta alla som vill få komma in? Och om den nu skulle bli fullsatt så skulle man bara kunna skaffa ytterligare en server och ha den ena som MMORPG-del och den andra som FPS-del så borde dom största platsproblemen vara lösta

Medlem
Skrivet av Holmann:

Fast om man nu väljer Ventrilo istället så kan man sätta lösenord för varje person som endast dom kan logga in på!

Man kan vara MAX 8 stycken på en Ventrilo Server, så det blir lite trångt ifall alla FZ-medlemmar ska komma in.

En Teamspeakserver kan ha upp till 512 stycken samtidigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Holmann:

Fast om man nu väljer Ventrilo istället så kan man sätta lösenord för varje person som endast dom kan logga in på!

Man kan vara MAX 8 stycken på en Ventrilo Server, så det blir lite trångt ifall alla FZ-medlemmar ska komma in.

En Teamspeakserver kan ha upp till 512 stycken samtidigt.

Ventrilo kan ha 400 samtidigt.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Holmann:

Fast om man nu väljer Ventrilo istället så kan man sätta lösenord för varje person som endast dom kan logga in på!

Man kan vara MAX 8 stycken på en Ventrilo Server, så det blir lite trångt ifall alla FZ-medlemmar ska komma in.

En Teamspeakserver kan ha upp till 512 stycken samtidigt.

Ventrilo kan ha 400 samtidigt.

Jo, kom på det sen. Tänkte på gratisversionen. Men jag tror inte FZ skulle vilja hyra en server.
Blir billigare att hosta den själv tror jag, men behövs ju ändå årlig licens på TS också. Men såg att man kunde ha upp till 1024 personer då.

Använde Ventrilo mycket förut, men eftersom det knappt är någon utveckling av det programmet längre så gick vi över till TS3. Och tycker det är många snäpp bättre än Ventrilo. Både när det gäller ljudkvalitet, stabilitet, på vad man kan göra m.m.


signatur
Medlem

Var kan man inte tagga folk på fz :S Skulle ju plinga Calle direkt, så dom uppmärksammar denna tråd ! =D

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Var kan man inte tagga folk på fz :S Skulle ju plinga Calle direkt, så dom uppmärksammar denna tråd ! =D

Jo, det skulle faktiskt vara intressant att få veta vad dom tycker om den här idén, vad du kan göra är väl att dra iväg ett PM till dom

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av vuze2143:

Var kan man inte tagga folk på fz :S Skulle ju plinga Calle direkt, så dom uppmärksammar denna tråd ! =D

Jo, det skulle faktiskt vara intressant att få veta vad dom tycker om den här idén, vad du kan göra är väl att dra iväg ett PM till dom

Får fixa det OM dom nu inte sitter och smider sina planer

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av vuze2143:

Var kan man inte tagga folk på fz :S Skulle ju plinga Calle direkt, så dom uppmärksammar denna tråd ! =D

Jo, det skulle faktiskt vara intressant att få veta vad dom tycker om den här idén, vad du kan göra är väl att dra iväg ett PM till dom

Får fixa det OM dom nu inte sitter och smider sina planer

Dump
Du har fortfarande inte hört något mer ifrån dom?

Redaktör

Vi ser. Men vi är lite sjuka och lediga, så svaret laggar.

Igen dum idé, men det kräver tid av oss redaktörer. Eftersom tid är en bristvara måste vi då göra avkall på något annat. Inte alls omöjligt att vi kikar på något sånt här vad det lider, men jag kan inte lova något nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi ser. Men vi är lite sjuka och lediga, så svaret laggar.

Igen dum idé, men det kräver tid av oss redaktörer. Eftersom tid är en bristvara måste vi då göra avkall på något annat. Inte alls omöjligt att vi kikar på något sånt här vad det lider, men jag kan inte lova något nu.

Ah okej!
Och om ni skulle få för er att skaffa er en teamspeak 3 server så ställer jag gärna upp med att hjälpa till med permissions och sådant om det nu skulle behövas. Jag må kanske inte vara den bästa men lite erfarenhet har jag allt

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi ser. Men vi är lite sjuka och lediga, så svaret laggar.

Igen dum idé, men det kräver tid av oss redaktörer. Eftersom tid är en bristvara måste vi då göra avkall på något annat. Inte alls omöjligt att vi kikar på något sånt här vad det lider, men jag kan inte lova något nu.

Kanske några av oss medlemmar kan underhålla o fixa med det? Så tas ingen tid från erat arbete

Redaktör
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Tompa:

Vi ser. Men vi är lite sjuka och lediga, så svaret laggar.

Igen dum idé, men det kräver tid av oss redaktörer. Eftersom tid är en bristvara måste vi då göra avkall på något annat. Inte alls omöjligt att vi kikar på något sånt här vad det lider, men jag kan inte lova något nu.

Kanske några av oss medlemmar kan underhålla o fixa med det? Så tas ingen tid från erat arbete

Många skulle säkert sköta det ypperligt, men vi vill ha koll på hur saker som bär FZ:s namn sköts och det kräver jobb från vår sida.


signatur
Moderator | Testpilot

teamfragnation.chickenkiller.com

en 32 slottare som folket kan få komma och använda om skulle vara något


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar