Eld och spräng pilar

Inaktiv
Eld och spräng pilar

Hur växlar jag från vanliga pilar till eld eller spräng pilar i Far Cry 4

Medlem

Du får snabbare svar genom att söka på google än att göra en tråd på FZ

http://gaming.stackexchange.com/questions/192665/how-do-i-swi...


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Tack för hjälpen.

Medlem

Borde inte dessa saker stå i ESC > Options > Controlls?

Medlem

Har också samma probs i PC FarCry4 även mad klister minor o granater . Tack apministern.. Ska kolla länken.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Du får snabbare svar genom att söka på google än att göra en tråd på FZ

http://gaming.stackexchange.com/questions/192665/how-do-i-swi...

Anledningen till att du får det är att någon har frågat förut.

Att svaren finns på Google innebär inte att man inte ska fråga på forum osv. Det är det de är till för, och det skapar mervärde i sökresultat för andra senare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Apministern:

Du får snabbare svar genom att söka på google än att göra en tråd på FZ

http://gaming.stackexchange.com/questions/192665/how-do-i-swi...

Anledningen till att du får det är att någon har frågat förut.

Att svaren finns på Google innebär inte att man inte ska fråga på forum osv. Det är det de är till för, och det skapar mervärde i sökresultat för andra senare.

Så sant, men är det inte onödigt att skapa nya trådar om svaren redan finns där, och det dessutom är lätta att hitta?
För övrigt känns det som att det borde gå bra mycket fortare att bara kolla kontrollerna inne i själva spelet, en att skapa ett konto på ett forum, skapa en tråd, och sedan vänta på svar?

Medlem

Svaret på hur man gör finns i spelet. Men jag har svårt att få knapparna att fungera har för mig det krävdes 6st knappnedtryckningar och fungerar inte på min PC. Var ju mycket lättare i FC3 he he
Nå ja det löser sig. He he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Klart man ska kunna fråga om detta på en spelsit. Google funkar kanske inte som lösning för alla..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Så sant, men är det inte onödigt att skapa nya trådar om svaren redan finns där, och det dessutom är lätta att hitta?
För övrigt känns det som att det borde gå bra mycket fortare att bara kolla kontrollerna inne i själva spelet, en att skapa ett konto på ett forum, skapa en tråd, och sedan vänta på svar?

Det kan hända att andra källor försvinner. Vissa kanske inte kan söka på engelska, utan gör det på svenska. I det läget är nog FZ en av de översta träffarna.

Jag minns att jag också hade problem med att hitta detta, då det inte finns en knapp specifikt för det i listan, utan man öppnar hjulet med equipment, och trycker därefter på 3-4 om jag inte minns fel. Så det finns ingen "Switch arrow" binding eller så.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Kaj46:

Hur växlar jag från vanliga pilar till eld eller spräng pilar i Far Cry 4

Varför vill du spränga dina pilar?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Kaj46:

Hur växlar jag från vanliga pilar till eld eller spräng pilar i Far Cry 4

Varför vill du spränga dina pilar?

Det handlar om att man vill använda pilar med sprängverkan vid träff. eller var du bara "lustig"


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Kaj46:

Hur växlar jag från vanliga pilar till eld eller spräng pilar i Far Cry 4

Varför vill du spränga dina pilar?

Det handlar om att man vill använda pilar med sprängverkan vid träff. eller var du bara "lustig"

Sverige mot särskrivning!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Kaj46:

Hur växlar jag från vanliga pilar till eld eller spräng pilar i Far Cry 4

Varför vill du spränga dina pilar?

Det handlar om att man vill använda pilar med sprängverkan vid träff. eller var du bara "lustig"

Sverige mot särskrivning!

Stor chans att du blir väldigt populär.. Alla älskar väl ordpoliser! Eller. Get a life


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mirage:

Det handlar om att man vill använda pilar med sprängverkan vid träff. eller var du bara "lustig"

Sverige mot särskrivning!

Stor chans att du blir väldigt populär.. Alla älskar väl ordpoliser! Eller. Get a life ;)[/quote] Han har min röst!

Medlem

Eller så kan folk helt enkelt lägga lite energi på att sig att skriva ordentligt.

Att vårda sitt språk är knappast att vara nörd eller något som skapar ett krav på att man bör "skaffa ett liv". Jag, och många andra, kommer alltid påpeka uppenbara fel i språk. Inte för att vara besserwisser eller något åt det hållet, utan för att försöka hjälpas åt att vårda vårat svenska språk. Inget fel i det.

Problemet är alltså inte de som faktiskt har svårt med språk osv. Problemet är de som skriver "sms-språk" för att de inte orkar bättre. Det är då jag blir irriterad. Om det är så att man inte kan eller har svårigheter med det är det en helt annan sak.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Eller så kan folk helt enkelt lägga lite energi på att lära sig att skriva ordentligt.

Att vårda sitt språk är knappast att vara nörd eller något som skapar ett krav på att man bör "skaffa ett liv". Jag, och många andra, kommer alltid påpeka uppenbara fel i språk. Inte för att vara besserwisser eller något åt det hållet, utan för att försöka hjälpas åt att vårda vårat svenska språk. Inget fel i det.

Hjälpas åt att "hacka" på andra som har svårt med korrekt språk. Visst är ett vårdat språk trevligt.
Men det viktigaste är väl ändå att göra sig förstådd eller? Kanske ska be FZ att det öppnas ett särskilt elit forum för er som vårdar Svenska språket.
Personligen tycker jag illa om att hänga ut folk med skrivsvårigheter. Mest illa tycker jag om de som gör det. Du kallar det hjälp jag är av en annan åsikt om vad det är. Ska fråga mig för om FZ kan ordna ett forum för inbördes beundran för er som vårdar Svenska språket. Där ni slipper lägga massa tid på saker som stör er som dålig Svenska.

Personligen kommer jag att fullkomligt ignorera era eventuella påpekanden i mina texter. Ha det bra..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Kaj46:

Hur växlar jag från vanliga pilar till eld eller spräng pilar i Far Cry 4

Varför vill du spränga dina pilar?

Det handlar om att man vill använda pilar med sprängverkan vid träff. eller var du bara "lustig"

Sverige mot särskrivning!

Stor chans att du blir väldigt populär.. Alla älskar väl ordpoliser! Eller. Get a life

Vänta lite nu... Du snackar om en populäritetstävling och JAG ska skaffa mig ett liv?


signatur

I drank what?

Medlem

Ingen säger att man ska hänga ut någon. Varför ska allt tas så negativt?

Om jag skriver, säg, att kommentar skrivs just så, och inte komentar. Så betyder inte det "Haha fyfan vad dum du är!". Det betyder "Här, jag vill hjälpa dig att förbättra ditt språk. Hoppas det är till hjälp!". Personen kan då svara som du gjorde, eller med ett "Aha, tack!" och gå vidare.

Blir faktiskt lite förvånad över att du tar det så fruktansvärt negativt och blir så näst intill otrevlig. Det handlar inte om att visa att man är bättre eller att man tycker att någon annan är dum, utan om att hjälpa andra. Särskrivning är också ett väldigt annorlunda fenomen jämfört med till exempel felstavning, då särksrivning är ett koncept som är hyfsat enkelt att förstå och rätta till om folk bara är villiga att lyssna i tio sekunder och inte blir jättesura och ledsna över att andra vill hänga ut de.

Jag är med andra ord inte arg, utan bara besviken att intresset för språkvård är så lågt att du hellre ser ett separat forum för alla elaka språkvårdare så att du slipper försöka förstå vad som blev fel alls. :/


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ingen säger att man ska hänga ut någon. Varför ska allt tas så negativt?

Om jag skriver, säg, att kommentar skrivs just så, och inte komentar. Så betyder inte det "Haha fyfan vad dum du är!". Det betyder "Här, jag vill hjälpa dig att förbättra ditt språk. Hoppas det är till hjälp!". Personen kan då svara som du gjorde, eller med ett "Aha, tack!" och gå vidare.

Blir faktiskt lite förvånad över att du tar det så fruktansvärt negativt och blir så näst intill otrevlig. Det handlar inte om att visa att man är bättre eller att man tycker att någon annan är dum, utan om att hjälpa andra. Särskrivning är också ett väldigt annorlunda fenomen jämfört med till exempel felstavning, då särksrivning är ett koncept som är hyfsat enkelt att förstå och rätta till om folk bara är villiga att lyssna i tio sekunder och inte blir jättesura och ledsna över att andra vill hänga ut de.

Jag är med andra ord inte arg, utan bara besviken att intresset för språkvård är så lågt att du hellre ser ett separat forum för alla elaka språkvårdare så att du slipper försöka förstå vad som blev fel alls. :/

Ser bara inget positivt med att peka ut någon Förslaget med eget elit forum var just ett förslag inget jag tycker är en bra ide. Elitism är sällan något positivt.
Att sprida kunskap är bra men tror inte att detta är rätt sätt. Men har inget bra förslag på hur men peka finger känns inte bra. Tror inte dyslektiker blir bättre om man om man rättar dem i alla deras inlägg.

Har varit på forum i minst 20år och tycker fortfarande väldigt illa om "ordpoliser" kan bero på att när deras argument tar slut klagar de på min dåliga Svenska. Den har blivit lite bättre. Något inte några ordpoliser hjälpt mig med.

Varför jag reagerar är att jag känner några som inte vill göra inlägg för de är osäkra på grammatiken att de klarar att skriva rätt. Kanske lite känslig vad gäller detta men det är vad jag tycker. Rätt eller inte.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Alla ska såklart få posta! Att driva med att folk skriver fel är aldrig okej, och det skulle jag aldrig göra. Jag skulle heller aldrig övergå till att klaga på din grammatik om jag inte kan försvara min ståndpunkt i argument. I det fallet skulle jag helt enkelt erkänna nederlag. Någon som bryr sig om att hjälpa andra med språk skulle aldrig säga något om stavning osv på det viset, alltså som en comeback i en diskussion eller liknande. De vill bara vara elaka, och fy för de.

Elitism ska vi absolut inte ha heller! Usch och blä för sånt. Min mening är absolut inte att försöka skapa sådan stämning, så om det gjorde det ber jag om ursäkt!

Edit: Läste igenom mitt första inlägg på ämnet och såg att det eventuellt kanske uppfattas lite otrevligt, vilket inte var meningen. Jag rättade till det nu!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Alla ska såklart få posta! Att driva med att folk skriver fel är aldrig okej, och det skulle jag aldrig göra. Jag skulle heller aldrig övergå till att klaga på din grammatik om jag inte kan försvara min ståndpunkt i argument. I det fallet skulle jag helt enkelt erkänna nederlag. Någon som bryr sig om att hjälpa andra med språk skulle aldrig säga något om stavning osv på det viset, alltså som en comeback i en diskussion eller liknande. De vill bara vara elaka, och fy för de.

Elitism ska vi absolut inte ha heller! Usch och blä för sånt. Min mening är absolut inte att försöka skapa sådan stämning, så om det gjorde det ber jag om ursäkt!

Edit: Läste igenom mitt första inlägg på ämnet och såg att det eventuellt kanske uppfattas lite otrevligt, vilket inte var meningen. Jag rättade till det nu!

Har läst mycket av dig här och tycker du är ok även om vi inte alltid är överens. Jo jag "biter väl ifrån" lite starkt ibland o eftersom jag inte är något proffs på att uttrycka mig i text så blir det som det blir ibland. Men kan vi komma överens i slut ändan så brukar det mesta bli bra. Ha det bäst..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar