Det här krävs för att maxa GTA V

Robot
Det här krävs för att maxa GTA V

Är det någon som har en dvd-läsare i sin dator?

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem
Det här krävs för att maxa GTA V

Undrar om de har orkat bry som om SLI / Crossfire optimering dock, brukar vara där som det skiter sig.

ZF
Medlem

har DVD, "saknar" Windows.

släpp det på ett vettigt format R* så kanske ni får sälja ett tredje ex.

Medlem

har ju 5st datorer, x 5 grafikkort, tror ni det fungerar o köra SLI igenom?

Youtube-proffs

Att köra SLI/Crossfire är som att ha två flickvänner. Skithäftigt koncept men helt åt helvete inte optimerat när det kommer till att hitta på saker. Vissa spel vill köra X/SLI och andra vill inte. Och även de som vill ha lite SLI-kul kan förvänta sig jävligt konstiga buggar. Detta i mina erfarenheter hittills.

Tills jag kastade ut ett kort genom fönstret och det andra använde jag för att steka frukost på.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av vuze2143:

har ju 5st datorer, x 5 grafikkort, tror ni det fungerar o köra SLI igenom?

Om det är samma VRAM och helst samma modell så kan du ha upp till 4 stycken grafikkort tror jag.

Medlem

Vad står det att Recommended eller Minimum skulle representera vad som grävs för att "maxa" spelet?

Medlem

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

Medlem

Var rädd att man skulle behöva ha diskettstation.

Medlem

Enda positiva med denna kukförsening är att rekommenderat är fan inte krävande! Kanske ett optimerat GTA för första gången???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

Med all sannolikhet menar de att en DVD-station behövs för den fysiska utgåvan. Spelet kommer också att distribueras genom Steam, så vi som har övergett DVD-läsarna helt behöver inte vara oroliga.

...dessutom går det fortare att ladda ner det på en 100Mbit-lina än att installera från skivor.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Polish:

Att köra SLI/Crossfire är som att ha två flickvänner. Skithäftigt koncept men helt åt helvete inte optimerat när det kommer till att hitta på saker. Vissa spel vill köra X/SLI och andra vill inte. Och även de som vill ha lite SLI-kul kan förvänta sig jävligt konstiga buggar. Detta i mina erfarenheter hittills.

Tills jag kastade ut ett kort genom fönstret och det andra använde jag för att steka frukost på.

Men när man väl får till det är det som trekant OCH det är najs!
Så när allt kommer omkring så står det mellan att vara vardagsmysare eller en jävla hingst


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Nej inte fan behöver man någon DVD läsare, dom har bara tagit kraven från en retail-skiva eller dylikt, samma på många spel ju

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av fantomsmurfen:

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

...dessutom går det fortare att ladda ner det på en 100Mbit-lina än att installera från skivor.

Min Bluray-läsare går iallafall upp till 32 000KB/s=256mbit

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av fantomsmurfen:

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

...dessutom går det fortare att ladda ner det på en 100Mbit-lina än att installera från skivor.

Min Bluray-läsare går iallafall upp till 32 000KB/s=256mbit

Ja, jo, mitt fel. Syftade ju på DVD-skivor i DVD-läsare och att behöva sitta och byta skivor med jämna mellanrum.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

ELF
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av fantomsmurfen:

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

...dessutom går det fortare att ladda ner det på en 100Mbit-lina än att installera från skivor.

Min Bluray-läsare går iallafall upp till 32 000KB/s=256mbit

Fast det kommer ju inte en vanlig DVD upp i även om man trycker in den i en blåstråle-läsare

Dock dags att spel börjar släppas på blue ray istället för dvd.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av Pjotor:
Skrivet av fantomsmurfen:

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

Med all sannolikhet menar de att en DVD-station behövs för den fysiska utgåvan. Spelet kommer också att distribueras genom Steam, så vi som har övergett DVD-läsarna helt behöver inte vara oroliga.

...dessutom går det fortare att ladda ner det på en 100Mbit-lina än att installera från skivor.

Det går fan fortare att ladda ner det på 8 Mb adsl än att köra in på Dvd


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Polish:

Att köra SLI/Crossfire är som att ha två flickvänner. Skithäftigt koncept men helt åt helvete inte optimerat när det kommer till att hitta på saker. Vissa spel vill köra X/SLI och andra vill inte. Och även de som vill ha lite SLI-kul kan förvänta sig jävligt konstiga buggar. Detta i mina erfarenheter hittills.

Tills jag kastade ut ett kort genom fönstret och det andra använde jag för att steka frukost på.

Rolig liknelse, meeen, antingen köper man ett kort för 15k/20k+ eller så köper man två kort som blir billigare och ha bättre prestanda. Om man bara köper ett kort i 6k klassen som tex. gtx980 så kan du ändå inte maxa AC Unity t.ex. och förmodligen inte framtida spel heller, MSAA kan vara en bitch, så det ända vettiga är X/SLI. That's my opinion.

Medlem

Verkade inte så farligt ändå för högre inställningar, min dator är ny men klarar inte vissa spel som finns på marknaden om jag inte sänker, men här verkar jag kunna klara mig rätt hyffsat om jag skippa vissa saker

Skrivet av Remus:

Enda positiva med denna kukförsening är att rekommenderat är fan inte krävande! Kanske ett optimerat GTA för första gången???

dom ljuger sig blåa för att få sälja så många kopior det går innan recensionerna kommer .. sen får det patchas i 6 månader innan det blir spelpart.

Medlem

Fuck heller att jag tror på detta. Maxa spelet med de rekommenderade inställningarna! Hah!

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Remus:

Enda positiva med denna kukförsening är att rekommenderat är fan inte krävande! Kanske ett optimerat GTA för första gången???

dom ljuger sig blåa för att få sälja så många kopior det går innan recensionerna kommer .. sen får det patchas i 6 månader innan det blir spelpart.

Och hur kan du vara så säker på det? Visst GTA IV led av en hel del problem när det släpptes. Men förhoppningsvis så har dom tagit lärdom från den gången, du kan ju inte döma boken efter omslaget

Medlem

sextiofuckingfemjävlagigabyte.


signatur

Chooch it

Youtube-proffs
Skrivet av nils45:
Skrivet av Polish:

Att köra SLI/Crossfire är som att ha två flickvänner. Skithäftigt koncept men helt åt helvete inte optimerat när det kommer till att hitta på saker. Vissa spel vill köra X/SLI och andra vill inte. Och även de som vill ha lite SLI-kul kan förvänta sig jävligt konstiga buggar. Detta i mina erfarenheter hittills.

Tills jag kastade ut ett kort genom fönstret och det andra använde jag för att steka frukost på.

Rolig liknelse, meeen, antingen köper man ett kort för 15k/20k+ eller så köper man två kort som blir billigare och ha bättre prestanda. Om man bara köper ett kort i 6k klassen som tex. gtx980 så kan du ändå inte maxa AC Unity t.ex. och förmodligen inte framtida spel heller, MSAA kan vara en bitch, så det ända vettiga är X/SLI. That's my opinion.

Självklart hänger jag med på prestandaökning. Har sett folk köra på dubbla 980s och ändå inte kunna maxa till exempel Far Cry 4. Unity är trasigt i portningen till PC och var inte så optimerat när det kommer till grafiken. Likaså FC4.

Det som behövs för att kunna köra ett bra SLI/Crossfire är ett bra stöd från spelet och tillräckligt med plats i burken så korten inte bränner upp varandra. Mina erfarenheter med SLI är inte goda men om något funkar med det så är det självklart fint.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Snälla, översätt hela spelet, skulle lätt spela med svensk dubbning

Medlem

Inte haft en optisk enhet i en dator på minst 5 år...

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Polish:

Att köra SLI/Crossfire är som att ha två flickvänner. Skithäftigt koncept men helt åt helvete inte optimerat när det kommer till att hitta på saker. Vissa spel vill köra X/SLI och andra vill inte. Och även de som vill ha lite SLI-kul kan förvänta sig jävligt konstiga buggar. Detta i mina erfarenheter hittills.

Tills jag kastade ut ett kort genom fönstret och det andra använde jag för att steka frukost på.

Rolig liknelse, meeen, antingen köper man ett kort för 15k/20k+ eller så köper man två kort som blir billigare och ha bättre prestanda. Om man bara köper ett kort i 6k klassen som tex. gtx980 så kan du ändå inte maxa AC Unity t.ex. och förmodligen inte framtida spel heller, MSAA kan vara en bitch, så det ända vettiga är X/SLI. That's my opinion.

Finns förstås ingen absolut sanning men när det gäller just MSAA är det väl mängden minne som brukar vara flaskhalsen och då hjälper inte X/SLI.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av Skatbo:

Snälla, översätt hela spelet, skulle lätt spela med svensk dubbning

Skulle bli hur bra som helst! =D

Inaktiv

Varför ser man inte längre än ett par hundra meter? Problem med prestanda optimeringarna?

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av fantomsmurfen:

DVD Drive? Är detta något skämt eller? Kommer det inte gå att ladda ner spelet?

...dessutom går det fortare att ladda ner det på en 100Mbit-lina än att installera från skivor.

Min Bluray-läsare går iallafall upp till 32 000KB/s=256mbit

Fast det kommer ju inte en vanlig DVD upp i även om man trycker in den i en blåstråle-läsare

Dock dags att spel börjar släppas på blue ray istället för dvd.

Men.. tror du att du är rolig när du översätter allt till svenska ?

12
Skriv svar