Medlem
Druid Tanking

Tja Gamers.
Nu har jag healat och questat mig till 70 på min druid. Tänkte att jag skulle börja Tanka nu vid 70.

Jag har läst lite om det. Det jag undrar över är gear. Man ska väll ha gear med attackpower eller?

Nån sida snackade att man kunde tanka i cloth?

Vilka stats ska man satsa på?

Förklara för mig plzzzzz

Medlem

Först och främst måste du vara speccad för att vara defcappad. Detta uppnår du genom att ha 3/3 i Survival of the Fittest. Sedan är stamina och agility dina vänner, expertise kan även vara fint att ha men det är inte lika viktigt som stamina och agility. Du har ingen användning av defense rating på items, men dodge funkar fint.

Det är -alltid- leather som gäller!

Jag finns här om du har fler frågor, lycka till!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Man ska väll alltid ha gear med attackpower eller?

Medlem

Nej. Visst är det attack power på nästan varenda item du kommer få, men du behöver det inte för att tanka.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Tydligen är det meningen man ska fortsätta spela healer sen säga "jag står över all spell gear om jag får rulla på tank gear" i dungeons .... jag ändra om till healer från dps och klara heala början på UK inkl första bossen utan att nån dog ändå lämna en direkt när bossen var död och dom andra whina pga min healing gear var så dålig, hur har Blizzard tänkt? har dom tänkt alls?.

Det märks att dom inte spelar sitt eget spel även när UBRS bara är med i lfraid som 15 man och BRD kallas Upper City te.x och lvl10-15 mage quest måste man va lvl20 minst för att klara.

Medlem

Jaha, nu har jag tankat i Nexus, det gick åt helv... Vadå aggro..... ja vad ska man säga. Jag Speccade om till dps igen. Föresten, Healingen funkar bra i Nexus.

Mycket lättare att hålla aggro med en prot pala.

Medlem

Hur kan det vara svårt? Swipe swipe och... swipe?

Inaktiv
Skrivet av MickeFree:

Tja Gamers.
Nu har jag healat och questat mig till 70 på min druid. Tänkte att jag skulle börja Tanka nu vid 70.

Jag har läst lite om det. Det jag undrar över är gear. Man ska väll ha gear med attackpower eller?

Nån sida snackade att man kunde tanka i cloth?

Vilka stats ska man satsa på?

Förklara för mig plzzzzz

Vassegod

#showtooltip
/startattack
/use Mangle (Bear)()
/use !Maul

Spamma och lägg in 2 lacerate mellan varje spam til du e uppe i 5 sedan tryck på lacerate varje gång den e på 2sec(1 sec bättre) - detta e vid boss tanking.

Trash

#showtooltip
/startattack
/use Swipe (Bear)()
/use !Maul

Spamma in i helvette bara.

Gear , inga probs vid levelling , agi -> stam ->dodge->hit->exp->defense.

AP kommer av bättre vapen hela tiden.

have fun , druid tanking e skitskoj

Medlem

Stacka +sta gems (om du inte måste ha socketbonus), det är det enda man behöver.

Och självklart läder.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Stacka +sta gems (om du inte måste ha socketbonus), det är det enda man behöver.

Och självklart läder.

Synd att det inte finns Latex gear

Medlem

Om du inte lyckas hålla aggro som björn så ska du inte tanka överhuvudtaget. En paladin håller aggro initialt genom magi (consecration + Righteous Fury buff), dvs man som spelare behöver inte göra ett smack förutom trycka på en knapp.

En björn har i stort sätt 2 knappar att aktivt trycka på för att hålla aggro, det är Maul som ska vara aktiv dygnet runt och sedan spamma swipe. Det är oerhört lätt och ganska trist, men om du inte lyckas hålla aggro på detta sätt så ska du nog hellre heala eller dps:a

1
Skriv svar