Microsoft öppnar studio som ska fokusera på strategispel

Robot
Medlem
Microsoft öppnar studio som ska fokusera på strategispel

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Medlem

Vad menas med "något som knappast svämmat över konsolmarknaden på sistone"? Finns det något som tyder på att det rör sig om konsolspel eller är det kanske bara en liten allmän reflektion?

Själv tackar jag inte nej till vare sig något nytt Age of Empires eller Age of Mythology, även om de gamla håller än idag, inte minst i sina HD-utförande.

Medlem

Vi på jobbet börjar få slut på idéer på 10 timmars låtar, så tack för tipset

Inaktiv

Jäklar vad MS köper och skapar studios nuförtiden. Det ska finnas helt nya hemliga projekt också, det ska bli spännande att se vad det blir.

Medlem
Skrivet av Millen:

Vad menas med "något som knappast svämmat över konsolmarknaden på sistone"? Finns det något som tyder på att det rör sig om konsolspel eller är det kanske bara en liten allmän reflektion?

Själv tackar jag inte nej till vare sig något nytt Age of Empires eller Age of Mythology, även om de gamla håller än idag, inte minst i sina HD-utförande.

Jag tror det stod någonstans att det skulle vara till konsol.

Jag ser gärna ett Rise of Nations 2!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Minröj för Windows 10 bekräftat.

Medlem

Bara det inte är i form av Age of Empires 3.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jäklar vad MS köper och skapar studios nuförtiden. Det ska finnas helt nya hemliga projekt också, det ska bli spännande att se vad det blir.

Vilka fler nya studior har de skapat/köpt den senaste tiden?

Medlem

Ett nytt Close Combat, please!!!


signatur

I drank what?

Medlem

Inte för att pinka på någons parad här men vad förrutom win7 är det som Microsoft verkligen lyckats med de senaste 10åren?

Som så många andra vill även jag se något lika schyst som Rise of Nation eller Age of Empires 2 igen. Men kom igen, vad är oddsen för att detta innebär en äkta storsatsning på ett nytt PC AAA strategi lir?

99% att det lär bli något halvdassigt försök att göra strategi spel designat för konsol och/eller mobilenhet. Eller i bästa fall kanske något mediokert f2pay lir.

Medlem

Det var Microsoft som gjorde Age of Mythology?
Får hoppas på ett nytt Age of Empire eller det då.

Geeks Gaming
Skrivet av Mirage:

Ett nytt Close Combat, please!!!

1. Microsoft äger inte rättigheterna till Cc spelen.
2. Företaget som äger rättigheterna släppte ett cc spel förra året.
3. Det finns ett annat cc spel på väg som kommer vara de första i 3D

Medlem

blir väll till konsole, och strategi på konsole? nej tack.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Jäklar vad MS köper och skapar studios nuförtiden. Det ska finnas helt nya hemliga projekt också, det ska bli spännande att se vad det blir.

Vilka fler nya studior har de skapat/köpt den senaste tiden?

Black Tusk Studios
Press Play
Lift London
Team Dakota
Mojang
Och nu Decisive Games

Sen anställer de studios för samarbete på specifika projekt som man inte vet nåt om än. Microsoft Studios slutar ju inte växa direkt.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Bara det inte är i form av Age of Empires 3.

Värst vad folk hatar på AoE3, jag personligen måste säga att jag föredrar spelet över de tidigare iterationerna. Nostalgi i all ära, men home city och shipment-konceptet är förvånansvärt bra. Mer meta, MS!

Ett nytt Rise of Legends (med en lika massiv kampanj som originalet hade) hade också varit mycket lockande. Hoppas de får till något bra, i alla fall!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Sjukt taggad på denna nyhet!!!

Medlem

Finns det inte en ganska officiell bild där man såg alla AOE-eror? Så det borde vara dags för nutid och sen framtid

Medlem

Jaaa! Strategi åt folket! Älskar rts av hela mitt hjärta, roliga nyheter!

Medlem

Hoppas dom gör ett spel som utspelar sig strax innan det persiska imperiet skapas (när dess grundare tar makten). Eller ett spel som handlar om muslimernas expansion i Mellanöstern där man kör som Khalid Ibn Waleed och man får kriga mot romarna och perserna
En karta v hur värden skulle se ut när spelet börjar
-----------------------------------------------------------
https://www.google.se/search?q=rashidun+caliphate&biw=1920&bi...

Inaktiv

Sitter och lirar Age of Empires II: HD Edition för fullt på Steam! Komigen nu!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Black Tusk Studios
Press Play
Lift London
Team Dakota
Mojang
Och nu Decisive Games

Sen anställer de studios för samarbete på specifika projekt som man inte vet nåt om än. Microsoft Studios slutar ju inte växa direkt.

Det är ju några stycken även om de flesta har några år på nacken.

Mojang känns mest som ett köp för att rädda Windows-telefonerna.

Det ska bli roligt att se vad Black Tusk klarar av med Gears of War - studion har ju funnits rätt länge utan att faktiskt lyckas färdigställa något spel än.

Medlem

Kanske skulle skitit i att lägga ner Ensemble Studios


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Command & Conquer plz.

Geeks Gaming

Kan ju hoppas på att dom fortsätter Ensemble Studios väg av AoE

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Black Tusk Studios
Press Play
Lift London
Team Dakota
Mojang
Och nu Decisive Games

Sen anställer de studios för samarbete på specifika projekt som man inte vet nåt om än. Microsoft Studios slutar ju inte växa direkt.

Det är ju några stycken även om de flesta har några år på nacken.

Mojang känns mest som ett köp för att rädda Windows-telefonerna.

Det ska bli roligt att se vad Black Tusk klarar av med Gears of War - studion har ju funnits rätt länge utan att faktiskt lyckas färdigställa något spel än.

Mojang hade definitivt ingenting med lurarna att göra, och spelet släpptes på WP innan affären ens hade godkänts.

Gears är en storfavorit, men det tar nog ett bra tag till innan det är färdigt.

Moderator | Testpilot

Med Strategi spel menar de då RTS?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Impossible creatures 2

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med Strategi spel menar de då RTS?

Här har du annonsen: Länk

Utdrag:

"...help us create the next-generation of awesome games for Windows and Xbox!"

"The Decisive Games team is focused on world class strategy game development, and is building a studio that will bring the next installment in a beloved strategy game franchise..."

Förmodligen Age of Empires, och de ska göra spel för både Windows och Xbox. Men de ska göra fler spel framstår det ju som, så det blir en studio som ska stanna och fokusera på strategi-spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med Strategi spel menar de då RTS?

Här har du annonsen: Länk

Utdrag:

"...help us create the next-generation of awesome games for Windows and Xbox!"

"The Decisive Games team is focused on world class strategy game development, and is building a studio that will bring the next installment in a beloved strategy game franchise..."

Förmodligen Age of Empires, och de ska göra spel för både Windows och Xbox. Men de ska göra fler spel framstår det ju som, så det blir en studio som ska stanna och fokusera på strategi-spel.

Ah!

Jag hoppas Age of empires går tillbaka till rötterna om något och att de stannar på PC Spel kan de få göra åt Xbox men hitta snälla på något annat då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar