Rare återupplivar några klassiker

Robot
Medlem
Rare återupplivar några klassiker

Mer Conker åt folket!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Mer Conker åt folket!

Conker är helt klart min favorit. Multiplayer var riktigt roligt också. (xbox-versionen)

Medlem

Jag hade inte heller bangat ett återbesök till Goldeney! Det har ju aldrig fått någon som helst finputsning sedan originalet.
MEN. Perfect dark försökte de ju göra en bra uppföljare till i 360ins första dagar... men lyckades brutalt. Och det finns Xbox 360 Arcade upplagor av både Perfect Dark och Banjo spelen.

Om de skall göra ett nytt spel: Så kan de väl anstränga sig och åtminstone försöka göra en tillstymmelse till bra spel. Det var väl typ 15 år sedan sist... så deras "seal of quality" är nog inte direkt kvar.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Hoppas fortfarande i smyg på ett nytt Timesplitters, men det är kul att Rare förvaltar sina lir!

Medlem
Skrivet av Freddan:

Jag hade inte heller bangat ett återbesök till Goldeney! Det har ju aldrig fått någon som helst finputsning sedan originalet.
MEN. Perfect dark försökte de ju göra en bra uppföljare till i 360ins första dagar... men lyckades brutalt. Och det finns Xbox 360 Arcade upplagor av både Perfect Dark och Banjo spelen.

Om de skall göra ett nytt spel: Så kan de väl anstränga sig och åtminstone försöka göra en tillstymmelse till bra spel. Det var väl typ 15 år sedan sist... så deras "seal of quality" är nog inte direkt kvar.

GoldenEye 007 kom ju till Wii för några år sedan, och året efter fick det en polering och släpptes till PS3 och 360 som GoldenEye 007: Reloaded. Absolut värt att testa, det borde fortfarande finnas en gratis demoversion på PSN. Enda felet var väl att de bytte ut Brosnan mot Craig på grund av rättighetsbråk.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Om det kommer ett Battletoad exklusivt till Xbox One blir jag väldigt ledsen.

Vill också ha!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Freddan:

Jag hade inte heller bangat ett återbesök till Goldeney! Det har ju aldrig fått någon som helst finputsning sedan originalet.
MEN. Perfect dark försökte de ju göra en bra uppföljare till i 360ins första dagar... men lyckades brutalt. Och det finns Xbox 360 Arcade upplagor av både Perfect Dark och Banjo spelen.

Om de skall göra ett nytt spel: Så kan de väl anstränga sig och åtminstone försöka göra en tillstymmelse till bra spel. Det var väl typ 15 år sedan sist... så deras "seal of quality" är nog inte direkt kvar.

GoldenEye 007 kom ju till Wii för några år sedan, och året efter fick det en polering och släpptes till PS3 och 360 som GoldenEye 007: Reloaded. Absolut värt att testa, det borde fortfarande finnas en gratis demoversion på PSN. Enda felet var väl att de bytte ut Brosnan mot Craig på grund av rättighetsbråk.

Sant! Bra poäng :). Men det är dock inte RARE som står bakom dessa produkter.
Den till Wii har jag faktiskt och den är riktigt rolig, vi kör 4 player splitscreen likt old times :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Blir väl Kinect versioner av Killer Instinct och Blast Corps. Och inte minst Rc Pro AM

Medlem

Lögner från djävulens rövhåla säger jag!

Kommer troligtvis aldrig finnas en sådan bra konsol utvecklare igen. Överhypade Naughty Dog och one trick pony Bungie kan hoppa upp och klappa sig i mumindalen. Rare däremot var verkligen one of a kind.

Killer Instinct, Donkey Kong Country, Banjo, Battletoads, Perfect Dark, Golden Eye 007, Conker's Bad Fur Day och många, många fler.

Sen kom Microsoft in i bilden...

<-

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Lögner från djävulens rövhåla säger jag!

Kommer troligtvis aldrig finnas en sådan bra konsol utvecklare igen. Överhypade Naughty Dog och one trick pony Bungie kan hoppa upp och klappa sig i mumindalen. Rare däremot var verkligen one of a kind.

Killer Instinct, Donkey Kong Country, Banjo, Battletoads, Perfect Dark, Golden Eye 007, Conker&#039;s Bad Fur Day och många, många fler.

Sen kom Microsoft in i bilden...

https://www.youtube.com/embed/l69BP1uhlMs

Vart ska jag börja? Vi tar det i den ordningen som du tog det i.

1. Vart och hur är det någon lögn med i texten?

2. Naughty Dog, överhypade, om du inte gillar något som (nästintill) alla andra gillar, gör det inte överhypat, överhype kan bara uppstå OM något blir universalt hype:at för att sen visa sig vara något MAJORITETEN inte tycker lever upp till den hype som skapats, eg. Watch_Dogs eller Destiny (dock säger jag inte att dom är dåliga spel).

3. Bungie, one trick pony? Hört talas om Marathon eller Myth?

4. Rare har släppt ett flertal relativt bra titlar sen dom köptes av MS... Viva Pinata, Banjo: Nuts&bolts, Perfect Dark: Zero och t.o.m. Kinect Sports är ok spel, vissa skulle jag vilja påstå är riktigt bra (Viva Pinata spelen är perfekta för målgruppen, men många vuxna älskar dem också), igen, bara för att det inte faller dig i smaken eller är gjort specifikt FÖR DIG, gör det inte till dåliga spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Aethyr:
Skrivet av Sapiens:

Lögner från djävulens rövhåla säger jag!

Kommer troligtvis aldrig finnas en sådan bra konsol utvecklare igen. Överhypade Naughty Dog och one trick pony Bungie kan hoppa upp och klappa sig i mumindalen. Rare däremot var verkligen one of a kind.

Killer Instinct, Donkey Kong Country, Banjo, Battletoads, Perfect Dark, Golden Eye 007, Conker&amp;#039;s Bad Fur Day och många, många fler.

Sen kom Microsoft in i bilden...

https://www.youtube.com/embed/l69BP1uhlMs

Vart ska jag börja? Vi tar det i den ordningen som du tog det i.

1. Vart och hur är det någon lögn med i texten?

2. Naughty Dog, överhypade, om du inte gillar något som (nästintill) alla andra gillar, gör det inte överhypat, överhype kan bara uppstå OM något blir universalt hype:at för att sen visa sig vara något MAJORITETEN inte tycker lever upp till den hype som skapats, eg. Watch_Dogs eller Destiny (dock säger jag inte att dom är dåliga spel).

3. Bungie, one trick pony? Hört talas om Marathon eller Myth?

4. Rare har släppt ett flertal relativt bra titlar sen dom köptes av MS... Viva Pinata, Banjo: Nuts&amp;bolts, Perfect Dark: Zero och t.o.m. Kinect Sports är ok spel, vissa skulle jag vilja påstå är riktigt bra (Viva Pinata spelen är perfekta för målgruppen, men många vuxna älskar dem också), igen, bara för att det inte faller dig i smaken eller är gjort specifikt FÖR DIG, gör det inte till dåliga spel.

Perfect Dark: Zero.. bra spel? skojar du med oss nu eller? går inte ens att jämföra med det som släpptes på N64. Och Zero blev rätt sågat och de allra flesta fansen från det tidigare spelet blev oerhört missnöjda och väntar än idag på en rättvis uppföljare till N64:a versionen.

Vet att även Ken Lobb sade efteråt i någon intervju (när N64:a remaken släpptes till Xbox 360 genom arcade) att Zero inte blev som dom hade tänkt sig och att han inte var nöjd med hur det blev. Så det säger väl något

Medlem

Rare påbörjade ju på conker other bad fur day tills microsoft köpte upp dom och avslutade projektet, så antagligen så tar dom ju fram de snart igen!

Medlem

Man vet ju aldrig, till och med EA släppte ju ett nytt Dungeon Kepper till slut..

Medlem
Skrivet av Aethyr:

Vart ska jag börja? Vi tar det i den ordningen som du tog det i.

1. Vart och hur är det någon lögn med i texten?

2. Naughty Dog, överhypade, om du inte gillar något som (nästintill) alla andra gillar, gör det inte överhypat, överhype kan bara uppstå OM något blir universalt hype:at för att sen visa sig vara något MAJORITETEN inte tycker lever upp till den hype som skapats, eg. Watch_Dogs eller Destiny (dock säger jag inte att dom är dåliga spel).

3. Bungie, one trick pony? Hört talas om Marathon eller Myth?

4. Rare har släppt ett flertal relativt bra titlar sen dom köptes av MS... Viva Pinata, Banjo: Nuts&amp;bolts, Perfect Dark: Zero och t.o.m. Kinect Sports är ok spel, vissa skulle jag vilja påstå är riktigt bra (Viva Pinata spelen är perfekta för målgruppen, men många vuxna älskar dem också), igen, bara för att det inte faller dig i smaken eller är gjort specifikt FÖR DIG, gör det inte till dåliga spel.

1. "Det har helt enkelt inte varit samma gnista i företaget sedan de blev uppköpta av Microsoft, men detta blir det förhoppningsvis ändring på nu."
Det där har företag som Microsoft sagt så många gånger förr och det har typ alltid visats sig vara bs. Kolla tex bara på EA och hur många gånger de sagt att "de lärt sig sin läxa"... x). Men många måste ha dåligt minne eller vara hopplöst desperata, för de går ju på det nästan varje gång.

2. Uncharted spelen (som de är mest kända för) är överhypat på typ samma sätt som Avatar. Ytligt been there done that lir, som egentligen inte erbjuder något speciellt unikt eller spännande. Trist coverbase shooting, tråkigt design överlag (speciellt vapen och fienden), total douchebag som huvudkaraktär, och har man spelat pc spel innan så är grafiken och atmosfären knappast något utöver det vanliga, om man nu inte tycker skriptade events och fany skyboxes räknas som state of the art graphics.

+Jag anser att spelen är knappt spelbara heller pga 30fps, t.om utvecklare som Infinity ward fattar ju en sådan sak. Men det där är ju en smak sak antar jag... tja tills om 5-10år när folk sitter där med sina 120hz 4k tv och försöker lira ett gammalt blurrigt 30fps 720p lir, då får vi ju se hur bra folk tycker dem spelen har åldrats...

Last of Us på ps4 (aka den spelbara versionen) är däremot lite intressantare, trist dock med zombie grejen som börjar kännas väldigt utjatat, en del been there done that också men men.

3. Är 15-25år gamla PC/Mac spel. Notera också att jag sa konsol utvecklare.

4. Rare enligt mig ska inte vara okej/meh/skit. Rare ska vara fucking awesome. Knappast något man tänker på när du radda upp den listan av smärtsamma påminnelser om hur den lågt den store har fallit.

Skrivet av Burtas:

Man vet ju aldrig, till och med EA släppte ju ett nytt Dungeon Kepper till slut..

Åh du din skojjare där...

... nu får jag gråta mig själv till söms igen. Jävla ea... x'(

Medlem

I HELVETTE att jag nånsin tvingar mig själv igenom battletoads igen xD när jag väl hade klarat ut det som liten var jag nog fan på gränsen till mental kollaps och en hel del anger issues xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jobbar ens någon kvar på Rare som var med pre Microsoft? Annars är det ju inte ett dugg intressant.

Inaktiv

Battletoads var snyggt men inte alls särskilt bra. Ungefär som Rise of the robots.

Medlem
Skrivet av thaiming:

Jobbar ens någon kvar på Rare som var med pre Microsoft? Annars är det ju inte ett dugg intressant.

Några få finns kvar

Medlem
Skrivet av Burtas:

Man vet ju aldrig, till och med EA släppte ju ett nytt Dungeon Kepper till slut..

Brrrrrr. Påminn mig inte.

1
Skriv svar