GTA V försenas till pc

Medlem

väntar gärna och hoppas på bugg fri relese

Medlem

Helt rätt! Eloge.

Medlem

Klart man ska skjuta upp release för att ge kunden en bättre slutprodukt. Inga problem att vänta tre månader till, fan redan väntat 1.5 år nu så vad gör detta?

Troligen måste det varit en hop allvarliga buggar för att dom inte skulle släppa det/patcha det bara.

Sist men inte minst, den jävla sopan som förra veckan officiellt gick ut och dementerade försening ska ha sparken.

Inaktiv

DRM skyddet skall på plats, tar lite extra tid


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Polish:

För mig spelar det ingen roll. Finns extremt många spel där ute som är intressanta. Har även GTA V till PS4 för att lugna nerverna ifall det blir illa. Hellre att spelet får en fin och smidig release än trasig och buggig.

Respekterar Rockstar för allt de gör och vill de släppa ett spel senare så ska de få göra det. I mina ögon så har de förtjänat att få göra vad de vill med sin franchise och GTA spelen. Och vi ska bara tacka och ta emot, för i slutändan är det värt det. Dessutom vill de säkerligen inte ha en till GTA IV portning on their asses.

http://i.imgur.com/jKQeXPS.gif

ok

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, hade inte räknat med så mycket tårar i kommentarerna. Blev en lite muntrare nyhet efter att ha läst dessa.

Medlem

Detta borde ju vara ett utmärkt tillfälle att hylla Rockstar för att visa andra utvecklare att det helt enkelt är bra att man skjuter fram release om spelet inte håller måttet. Jag är glad att vissa inte kastar fram en halvfärdig produkt

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av totte1015:

*suck*

Fan ingen dålig delay heller.
Jävla kukskit

1månad? Det är i mina ögon som utvecklingslead väldigt lite med tanke på projektets rigorösa omfattning.

De försenar spelet med 2 månader inte 1. Sen så har de just nu gjort en försening av spelet med över 500 % (74 dagar senare än de 14 dagar det skulle ha varit) . Tycker iaf jag är saftigt.

Inaktiv
Skrivet av EGS8877:

Detta borde ju vara ett utmärkt tillfälle att hylla Rockstar för att visa andra utvecklare att det helt enkelt är bra att man skjuter fram release om spelet inte håller måttet. Jag är glad att vissa inte kastar fram en halvfärdig produkt

Precis!

Medlem

Eftersom jag inte är intresserad av onlineläget, vilket jag vet många andra inte heller är, så vet jag inte om förstapersonsläget är plåster nog på mina djupa blödande sår!
Har ju uppgraderat datorn för 10k+ bara för detta spel!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av sith:
Skrivet av totte1015:

*suck*

Fan ingen dålig delay heller.
Jävla kukskit

1månad? Det är i mina ögon som utvecklingslead väldigt lite med tanke på projektets rigorösa omfattning.

De försenar spelet med 2 månader inte 1. Sen så har de just nu gjort en försening av spelet med över 500 % (74 dagar senare än de 14 dagar det skulle ha varit) . Tycker iaf jag är saftigt.

Hur bisarrt är inte det där sättet att tänka egentligen? 5 dagars utveckling är 400% mer än 1 dag. Vad är din poäng? 2 månader är 2 månader, huruvida förseningen är på 20% eller 1000% förändrar ingenting, det är fortfarande exakt lika mycket tid. 2 månader är inte en saftig försening oavsett hur du än väljer att försöka räkna på det.

ZF
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av ZF:
Skrivet av StrongBad:

Bara 1,5 år sent. Hoppas förseningspengarna dom fick av konsolltillverkarna var värt det.

ja 40 miljoner sålda ex blir nog en slant över till utvecklaren med.

Så... du menar att dom inte hade sålt lika många exemplar om PC-versionen hade släppts samtidigt? Hur tänkte du då?

Släpps först till största marknaden ps3/360. Släpps senare till PS4 lite snyggare för att spelare som väntat och många som kör på PS3 köper det till PS4 för att få det snyggare.
Släpps sist till PC för att fånga många av personerna som köpte det till PS3/PS4 för nu får dom spelet med snyggast grafik och möjlighet till mods i framtiden.

Hade dom släppt det till alla system samtidigt hade dom inte fått lika många spel sålda. Många hade skippat PS3/360 versionen och hoppat på PC/PS4/X1 men nu när valet inte finns kommer säkert många köpa alla versioner och en jävla massa som går över från PS3/360 versionen till PC.

Men det här är inget nytt. Många gissade det här när det kom ut att det skulle komma en PS4 och en PC version.

var iof inte alls vad jag mnade.

men ja, typ så är det också. och dom har säkert räknat med lite extra på det andra hoppet också. för även om det nu på PS4 är fullt spelbart så märks det lång väg att det inte är anpassat för den upplösningen.

hur det blir på PC återsår iof att se, men jag spår redan nu att det varken kommer bli optimalt för de som vägrar autosikte eller de utan mölighete att köra betydiligt högre upplösningar än 1080. även om det är nått jag brukar anse vara lite av en överdriven fråga oftast så är spelet lite helt klart mer än lite lidande av brist på fokus. (bildligt inte bokstavligt. även om den biten också är ett problem med vissa val ikryssade)

Medlem

Ursäkta mig pc ägare. Men ni klagar när ni får ett konsolspel portat rakt av till pc. Då klagar ni på låg fps, upplösningen och saknar ocolus rift stöd.

Och NU när ni får ett gediget konsolspel portat riktigt jävla ordentligt till pc, så klagar ni att ni får vänta lite mer än första sagda släpp datum.

Om det nu tagit 1.5 år från konsol till pc, så är det ett jobb well done. Som alltid från de rockande stjärnorna.

Alla gta har kommit till pc cirkus ett år efter konsol versionen, detta vet alla. Min tanke är att rockstar lägger allt krut på först konsol versionen och när den är klar börjar de jobba på pc versionen istället för att jobba på bägge samtidigt så blir det pannkaka av hela skiten.

Kan bara trösta den som inte spelat gta 5 än, men det är lätt värt väntan. Köpte det inte till 360/ps3 då jag hoppades på en Ps4 version, vilket det gjorde.

Medlem

*5 år senare* - "GTA V släpps äntligen till PC - efter 6 års väntan"

Medlem

Vore det inte bättre med en 1 april release? Det här kommer bli så bra bra bra.

Medlem
Skrivet av Exroz:

"HDD Space: 65GB".

Tänk att ladda ner spelet med ADSL, eller för den delen installera det med skivor. De med sämre uppkoppling borde sitta och gråta just nu.

Har inte adsl men 4G för att alla stationer är upptagna....
Får ut 56 på det men problemet är 100 GB data tak -_- dyrt med trådlöst när man behöver ladda ner.

Medlem

Hakar på jag med.

Medlem

Om spelet är väloptimerat och flyter på ordentligt vid release så kommer förseningen bli bortglömd. Om det inte är fallet så blir jag väldigt besviken...

Medlem

Hahah, pc-gamers måste vara ett envist släkte alltså... Om ni bara hade svalt stoltheten kunde ni ha spelat GTA V i mer än 500 dagar innan ni får det till er PC.

Hur som helst, det känns inte helt självklart att denna förseningen beror på pc-versionen, även om det sägs så från R*.
Förvisso väger ord från R* tunt, men dom har ju tidigare sagt att Heists ska släppas innan pc-versionen. I och med att man skjuter upp pc-versionen, får man ytterligare 1½ månad att finslipa Heists.

Ett misslyckat släpp av Heists skulle vara värre för R* än en halvdan pc-version.

Medlem

Det får ju inte bli som GTA IV till PC med alla grafikbuggar som verkligen förstörde spelet. Taxibuggen och buggen som gjorde att omgivningen försvann för att nämna de värsta. Red sky buggen var ju inte heller så kul... Och så dåligt optimerat var hela spelet.

Jag hoppas att vi kan spela detta spelet också varar i 8 år eller hur länge det tidigare nu varade.

Medlem

So what?

Orka bry sig mindre.

Nej men seriöst... vad fan gör det om spelet dröjer lite till?

Inaktiv

bara de inte Trampar på Witcher 3 release släppet.
Då jävlar. !

Medlem
Skrivet av Exxo:

So what?

Orka bry sig mindre.

Nej men seriöst... vad fan gör det om spelet dröjer lite till?

Handlar mer om att de "bekräftade" att det inte var nån försening trots rykten om det. Och nu knappt två veckor till release. FU pc fans. Ni får vänta lite till för ni vill ju ha meningslöst material som kan patchas in senare precis som consolerna har fått under snart 2 år. Men men som sagt vad gör det att vänta. Så länge fans kan behandlas som skit så är allt ok

Medlem
Skrivet av Locktail:

Ursäkta mig pc ägare. Men ni klagar när ni får ett konsolspel portat rakt av till pc. Då klagar ni på låg fps, upplösningen och saknar ocolus rift stöd.

Och NU när ni får ett gediget konsolspel portat riktigt jävla ordentligt till pc, så klagar ni att ni får vänta lite mer än första sagda släpp datum.

Om det nu tagit 1.5 år från konsol till pc, så är det ett jobb well done. Som alltid från de rockande stjärnorna.

Alla gta har kommit till pc cirkus ett år efter konsol versionen, detta vet alla. Min tanke är att rockstar lägger allt krut på först konsol versionen och när den är klar börjar de jobba på pc versionen istället för att jobba på bägge samtidigt så blir det pannkaka av hela skiten.

Kan bara trösta den som inte spelat gta 5 än, men det är lätt värt väntan. Köpte det inte till 360/ps3 då jag hoppades på en Ps4 version, vilket det gjorde.

Jag tror besvikelsen ligger i kombinationen av den totala oförmågan att tillgodose ett behov och inte ens öppna käften om PC för än efter en lång tid och att man sedan missar releasedatumen och tillkännager det tamejfan på minuten som tryckerierna borde ha börjat skeppa skivorna världen runt för att hinna till releasedagen. Det måste ju ha varit så att de visste om detta för ett par veckor sedan? Om det inte sitter i att man hade testfasen mycket sent och hittade en uppsjö med buggar och online glitches. In that case är dom förlåten för att dom förskjuter releasen men ska ha en fetjävla lavett för projektplaneringen.

Att sätta rätt förväntan är A och O för att inte skapa missnöje, i slutändan blir vi nog nöjda med produkten dock. Om inte... ja gud vet vad jag gör efter 4 års väntan sedan annoucement.

Medlem

Kommer spelet att kosta lika mycket som ett 18 månader gammalt spel eller förväntar dom sig att man ska betala fullt pris för det? Hade alla versioner kommit samtidigt så hade jag köpt det till PC direkt men efter 1½ år så betalar jag nog inte ens halva priset så jag hoppas att det blir lågt från början (kommer knappast att hända) eller att det blir rea fort som fan

Såg nu att man kan förhandsköpa spelet på Steam... bara 59,99€

Medlem
Skrivet av Phyton:

Bättre 24 Mars utan problem än om 2 veckor med problem imo

Tur att du har humor iaf, det kommer vara fyhelvete mycket problem med spelet med tanke på att det kommer bli en halvtaskig port som vanligt.

Skrivet av TheBlueLynx:

Hahah, pc-gamers måste vara ett envist släkte alltså... Om ni bara hade svalt stoltheten kunde ni ha spelat GTA V i mer än 500 dagar innan ni får det till er PC

Ah, ska bara köpa en konsoll också, för det är ju ett bara. Betalar inte 4000 för att spela GTA 5

Medlem
Skrivet av Exroz:

"HDD Space: 65GB".

Tänk att ladda ner spelet med ADSL, eller för den delen installera det med skivor. De med sämre uppkoppling borde sitta och gråta just nu.

3G modem med 50GB/månaden

Medlem
Skrivet av Locktail:

Alla gta har kommit till pc cirkus ett år efter konsol versionen, detta vet alla.

Ja? Eller va?!

Det vet inte jag iaf. Vilken konsol kom GTA först till? Och vilken konsol kom GTA 2 först till? Och 3:an?

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Locktail:

Alla gta har kommit till pc cirkus ett år efter konsol versionen, detta vet alla.

Ja? Eller va?!

Det vet inte jag iaf. Vilken konsol kom GTA först till? Och vilken konsol kom GTA 2 först till? Och 3:an?

Ok, gta 1, gta 2 var först på pc. Men från gta 3 och fram till idag, har samtliga gta släppts på konsol innan pc.

Skriv svar