Total War: Warhammer bekräftat! Typ.

Robot
Total War: Warhammer bekräftat! Typ.

The Creative Assembly "råkar" avslöja nästa steg för Total War-serien i ny bok.


Medlem
Total War: Warhammer bekräftat! Typ.

Oh yes!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hmm låter intressant, vore faktiskt roligt att spela total war i warhammer miljö
Nu väcktes verkligen intresset för denna serie, kommer ju då lätt vara orc och storma motståndarna på orcernas egna vis

Medlem

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

Inaktiv

Det HÄR blev intressant!!

Frilansare
Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

Lysande förslag!

Inaktiv

Jag har längtat efter ett nytt Dark Omen i snart 20 år men detta kanske kan bli nästan lika bra?

Medlem

Tusan! Jag tipsade nyligen om denna nyheten till er.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Needs more 40k.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fan vad bra, vart så jävla besviken när dom avslöjade Atila total war istället för warhammer. Den som väntar på något gott...

Medlem

Ni kommer väll ihåg hur bra Rome var när det släpptes? katastrooooooooooooof...

Medlem
Skrivet av MacNille:

Tusan! Jag tipsade nyligen om denna nyheten till er.

10 internet poäng till dig

Medlem

Tycker att en svordom är befogad nu: FUCK YES!

Medlem

Så länge det görs parallellt med de riktiga TW-spelen så är det väl ok.,..


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

Resultatet av 2 varumärken som inte vill kompromissa skulle jag tro. "Brand recognition" som det heter under styrelsemöten.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag har längtat efter ett nytt Dark Omen i snart 20 år men detta kanske kan bli nästan lika bra?

Min spontana tanke var precis "Nice, det kommer bli som ett modernt dark omen!" bara för att inse att man glömt bort att spelet ens finns till. Good memories

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag har längtat efter ett nytt Dark Omen i snart 20 år men detta kanske kan bli nästan lika bra?

Du kan trösta dig med Mark of Chaos och Mark of Chaos: Battlemarch så länge

Skrivet av Propy:

Så länge det görs parallellt med de riktiga TW-spelen så är det väl ok.,..

Skulle detta vara ett falskt TW spel, eller vad menar du? Bara för det är fantasy betyder inte att det inte är ett "riktigt" TW spel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Ni kommer väll ihåg hur bra Rome var när det släpptes? katastrooooooooooooof...

Nej, men jag minns 15 år av fantastiska Total War-spel, med Shogun 2 som absoluta höjdpunkt.

Medlem

Detta har ju varit känt väldigt länge, att de skaffat licensen till Warhammer Fantasy.

PC Gamer hade till och med en artikel om det 2013

http://www.pcgamer.com/what-we-want-to-see-from-the-creative-...

Så det är ju inte direkt en nyhet eller ett misstag att de skriver om det i sin bok.

Medlem

Synd att det inte blir 40k


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Min dröm blir sanning

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gandir:

Detta har ju varit känt väldigt länge, att de skaffat licensen till Warhammer Fantasy.

PC Gamer hade till och med en artikel om det 2013

http://www.pcgamer.com/what-we-want-to-see-from-the-creative-...

Så det är ju inte direkt en nyhet eller ett misstag att de skriver om det i sin bok.

Du har missuppfattat artikeln, vilket är en imponerande bedrift då FZ t.o.m länkar till en artikel från 2012 som berättar att licensen skaffats.

Medlem

Bra mer intressant än Attila som skall komma nu efter Rome 2!, Kändes så otroligt beige...

Hoppas de lägger in chaos dwarfs som spelbar ras...men de är ju inte något att hoppas på :).

Medlem
Skrivet av Gandir:

Detta har ju varit känt väldigt länge, att de skaffat licensen till Warhammer Fantasy.

PC Gamer hade till och med en artikel om det 2013

http://www.pcgamer.com/what-we-want-to-see-from-the-creative-...

Så det är ju inte direkt en nyhet eller ett misstag att de skriver om det i sin bok.

Det är känt sedan länge att CA skaffat en Warhammerlicens. Det är inte känt sedan länge att den ska användas i ett Total War-spel.

Frilansare

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

(Nu ska jag gå och spela Attila. Återkommer med förhandstitt!)

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

För mig, så är det för hur allting är så extrem over the top. Allting är balls out insane.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Frilansare
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

För mig, så är det för hur allting är så extrem over the top. Allting är balls out insane.

Balls out insande låter grymt, men HUR är det balls out insane?

SoL
Medlem

jag hade föredragit något från en historisk tid eftersom jag vet ingenting om warhammer mer än att det är fantasy, och personligen tror jag det är roligare med någorlunda realistiska strategispel

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

lr, Warhammer : Total War ? tycker jag passar bättre, då Warhammer verkligen inte är annat än krig

123
Skriv svar