Nytt Shadowrun finansierat på två timmar

Robot
Nytt Shadowrun finansierat på två timmar

Rollspelet byter stad - kampanjen rivstartar på Kickstarter.

#shadowrun-hong-kong, #harebrained-schemes


Inaktiv
Nytt Shadowrun finansierat på två timmar

Känns konstigt när AA spel börjar samla pengar genom kickstarter.

Medlem

Bra alternativ istället för en publisher som ska bestämma hur du ska göra spelet, tillslut så kommer väll det bara va företag som har bevisat att man kan lita på de som det går bra för i kickstarter (vilket är bra både för konsumenter och utvecklare).

Medlem

Känns som att de mjölkar det lite. De föregående spelen sålde tillräckligt mycket för att kunna finansiera ett till.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Känns som att de mjölkar det lite. De föregående spelen sålde tillräckligt mycket för att kunna finansiera ett till.

Du menar att alla eventuella uppföljare till spel som sålt bra ska vara gratis för att första drog in bra med stålar?

Medlem
Skrivet av Jelen:

Känns som att de mjölkar det lite. De föregående spelen sålde tillräckligt mycket för att kunna finansiera ett till.

de har finansierat ett till... och de håller på att göra det utan kickstarter.. Läs nyheten igen

Detta är för att göra det ännu större och bättre

Medlem
Skrivet av Umak:

Du menar att alla eventuella uppföljare till spel som sålt bra ska vara gratis för att första drog in bra med stålar?

Så tolkade inte jag det som Jelen skrev, jag tolkade det snarare som att de borde har råd att skapa spelet utan att behöva använda Kickstarter.

Medlem
Skrivet av martinerrol:

Känns konstigt när AA spel börjar samla pengar genom kickstarter.

Inte alls. Du får ju något för det.

Skrivet av Jelen:

Känns som att de mjölkar det lite. De föregående spelen sålde tillräckligt mycket för att kunna finansiera ett till.

Det har du ingen aning om. Dessutom så får du ju spelet för hälften av priset om vi antar att det kommer kosta lika mycket som returns vid launch.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Känns som att de mjölkar det lite. De föregående spelen sålde tillräckligt mycket för att kunna finansiera ett till.

Man tycker ju det, men bara för att första sålde bra så betyder det inte att de per automatik har råd att göra en uppföljare. Mycket av pengarna gick åt till löner, hyra och andra utgifter, och det som var kvar kanske inte räckte till för att utveckla en uppföljare där konsumenterna ställer ännu högre krav.

k3m
Medlem

Ja, fy fan vad kul jag gillar starkt båda två, speciellt första.

Medlem

Hur som haver, Dragonfall var överraskande grymt så det här backar jag direkt. Teamet vet vad de håller på med.

producenten ser ut som han är släkt med nick nolte

Medlem
Skrivet av Nordh:
Skrivet av Umak:

Du menar att alla eventuella uppföljare till spel som sålt bra ska vara gratis för att första drog in bra med stålar?

Så tolkade inte jag det som Jelen skrev, jag tolkade det snarare som att de borde har råd att skapa spelet utan att behöva använda Kickstarter.

Exakt så jag menade det.

Medlem

Patetiskt när man utnyttjar kickstarter på det här viset

phi
Medlem

Käften och ta mina pengar.

Medlem
Skrivet av Cane:

Patetiskt när man utnyttjar kickstarter på det här viset

Utveckla gärna ditt påstående om någon ens skall ta dig på allvar.
Annars är det bara trolling och troll gillar ingen.

Medlem
Skrivet av FZ:

Medan de nyare spelen har utspelat sig i Seattle och Berlin, och den gamla Snes-klassikern i Japan

Eh, va? "SNES-klassikern" utspelar sig i Seattle. Visserligen finns det japanska megakorpar där och nuyen används som valuta men det är lik förbaskat i Seattle.

Det lyser igenom extremt i eran nyhetsjournalistik när skribenterna inte ens har koll på de stora klassikerna.

1
Skriv svar