Total War: Warhammer bekräftat! Typ.

Medlem
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

lr, Warhammer : Total War ? tycker jag passar bättre, då Warhammer verkligen inte är annat än krig

Går ju det med. Som den gamla goda tiden då det hette Shogun: Total War eller Rome: Total War

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

lr, Warhammer : Total War ? tycker jag passar bättre, då Warhammer verkligen inte är annat än krig

Går ju det med. Som den gamla goda tiden då det hette Shogun: Total War eller Rome: Total War

Räcker med att gå tillbaka till 2010 och Napoleon: Total War!

Medlem
Skrivet av SoL:

jag hade föredragit något från en historisk tid eftersom jag vet ingenting om warhammer mer än att det är fantasy, och personligen tror jag det är roligare med någorlunda realistiska strategispel

Vi som inte kan något om Warhammer kan ju se fram emot Attila som släpps snart.

Yes ☺


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Är inte warhammer fantasy slut story mässigt? och 40K ända som fortfarande går?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Dagens bästa nyhet! Hur snart kan jag förboka??

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Bojkott:

Kunde det inte bara heta Total Warhammer? Total War War låter ju inte klokt.

lr, Warhammer : Total War ? tycker jag passar bättre, då Warhammer verkligen inte är annat än krig

Går ju det med. Som den gamla goda tiden då det hette Shogun: Total War eller Rome: Total War

Räcker med att gå tillbaka till 2010 och Napoleon: Total War!

Visst går det, men ska man gå tillbaka i tiden så ska man göra det ordentligt

Medlem

Det finns väl en Warhammer mod första Total War om jag inte minns fel?

Medlem

Är det ett MMORPG?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är det ett MMORPG?

Nää, strategispel så som Warhammer ska vara.

Jag hoppas de tar med alla fraktioner.
I de flesta warhammer spelen är det ju bara Man vs Orc and Goblins.

Medlem
Skrivet av SoL:

jag hade föredragit något från en historisk tid eftersom jag vet ingenting om warhammer mer än att det är fantasy, och personligen tror jag det är roligare med någorlunda realistiska strategispel

Warcraft är i grunden stulen ur Warhammer. Skillnaden är att Warhammer är mörkare, mer våldsam och har en mer seriös attityd. Loren är bättre genomarbetad och öppnar upp för fler intressanta scenarion. Karaktärerna är djupare och raserna är mer unika.

Warcraft är mer Kalle Anka, mindre våld och allt ska vara anpassat för att vara gulligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

(Nu ska jag gå och spela Attila. Återkommer med förhandstitt!)

Problemet med inbördeskriget är att det inte blir så roligt att spela som två fraktioner. Däremot skulle jag vilja se en slags uppföljare till Empire, typ 1800-talet. Där inbördeskriget skulle kunna vara ett event eller mer troligt, ett kampanj-dlc.

Det är väl typ bara den Viktorianska-eran kvar att utforska i och med att de har sagt att det inte blir ett WW1 eller WW2?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

jag hade föredragit något från en historisk tid eftersom jag vet ingenting om warhammer mer än att det är fantasy, och personligen tror jag det är roligare med någorlunda realistiska strategispel

Warcraft är i grunden stulen ur Warhammer. Skillnaden är att Warhammer är mörkare, mer våldsam och har en mer seriös attityd. Loren är bättre genomarbetad och öppnar upp för fler intressanta scenarion. Karaktärerna är djupare och raserna är mer unika.

Warcraft är mer Kalle Anka, mindre våld och allt ska vara anpassat för att vara gulligt.

Mer att games workshop inte ville ge blizzard licens så dom skapade warcraft/starcraft med inspration från warhammer Ser verkligen fram emot detta och hoppas det lyckas och dom skulle få licens från thq att göra warhammer40k eller epic som total war spel

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Needs more 40k.

Vi lever in en spelvärld av dlc. Det kommer nog

Medlem

Lok'tar o.....vänta fel orcs..... Whaaaaaag!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

För mig, så är det för hur allting är så extrem over the top. Allting är balls out insane.

Balls out insande låter grymt, men HUR är det balls out insane?

Helikoptrar som är av trä som drivs av öl. Byggd av dvärgar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Kommer bli intressant att se om det kommer utvecklas till hur världen kommer se ut efter "End Times" som nu pågår eller om de kommer köra på den klassiska.

Antal faktioner kommer ju antagligen sjunka drastiskt efter "End Times" är färdigt.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

För mig, så är det för hur allting är så extrem over the top. Allting är balls out insane.

Balls out insande låter grymt, men HUR är det balls out insane?

Helikoptrar som är av trä som drivs av öl. Byggd av dvärgar.

Inget mer behöver sägas. All övrig marknadsföring onödig.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

jag hade föredragit något från en historisk tid eftersom jag vet ingenting om warhammer mer än att det är fantasy, och personligen tror jag det är roligare med någorlunda realistiska strategispel

Warcraft är i grunden stulen ur Warhammer. Skillnaden är att Warhammer är mörkare, mer våldsam och har en mer seriös attityd. Loren är bättre genomarbetad och öppnar upp för fler intressanta scenarion. Karaktärerna är djupare och raserna är mer unika.

Warcraft är mer Kalle Anka, mindre våld och allt ska vara anpassat för att vara gulligt.

Förutom Orcerna i WH som är svampar egentligen...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

(Nu ska jag gå och spela Attila. Återkommer med förhandstitt!)

Det har en väldigt djup lore som går väldigt djupt oberoende på vilken ras man väljer att spela i figurspelet. Och i grunden är allt sjukt grimdark. Alla "goda" håller precis tillbaka alla ondingar genom att själva vara överextrema och extremt fanatiska. Är du misstänkt att kanske inte vara helt lojal vår kejsare? Bäst vi avrättar dig för säkerhets skull.


signatur

Videomupp

Medlem

Hade hellre sätt 40k då det har klart "coolare" lore.

Men eftersom det inte gick är ju warhammer fantasy det näst bästa iallafall

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Joakim Bennet:

Personligen hade jag nog hoppats på att nästa ordinarie del skulle vara amerikanska inbördeskriget i all sin prakt.

Har ingen direkt relation till Warhammer. Ni som gillar settingen, VARFÖR ska man gillar den? Vad är... dragningskraften? VILL ju gilla nu när det blir Total War.

(Nu ska jag gå och spela Attila. Återkommer med förhandstitt!)

Problemet med inbördeskriget är att det inte blir så roligt att spela som två fraktioner. Däremot skulle jag vilja se en slags uppföljare till Empire, typ 1800-talet. Där inbördeskriget skulle kunna vara ett event eller mer troligt, ett kampanj-dlc.

Det är väl typ bara den Viktorianska-eran kvar att utforska i och med att de har sagt att det inte blir ett WW1 eller WW2?

Visst att man var stora trupper som blev köttade under världskrigen men inte som på den gamla goda tiden när man stred mera man mot man. Nu levde inte jag under varken första eller andra kriget så jag vet inte hur alla slag gick till men jag har svårt att se det i total war miljö.

Jag ser verkligen fram emot alla 3 nya Total war spel, men Attila skippar jag nog och kör f2p och Warhammer.

Medlem
Skrivet av ForsakenJester:

Kommer bli intressant att se om det kommer utvecklas till hur världen kommer se ut efter "End Times" som nu pågår eller om de kommer köra på den klassiska.

Antal faktioner kommer ju antagligen sjunka drastiskt efter "End Times" är färdigt.

Nagash - Legions of Undead
Malekith - Host of the Eternal King
Karl Franz - Empire
Gilles de Breton - Bretonnia
Belakor/Glottkin - Daemons of Chaos
Archaon - Warriors of Chaos
Horned Rat - Skaven
Lizardmen
Thorgrim - Dwarves
Grimgor - Green Tide

Om det utspelar sig under The End Times så lär väl detta vara de spelbara faktionerna.

Skrivet av Anzeh:
Skrivet av ForsakenJester:

Kommer bli intressant att se om det kommer utvecklas till hur världen kommer se ut efter "End Times" som nu pågår eller om de kommer köra på den klassiska.

Antal faktioner kommer ju antagligen sjunka drastiskt efter "End Times" är färdigt.

Nagash - Legions of Undead
Malekith - Host of the Eternal King
Karl Franz - Empire
Gilles de Breton - Bretonnia
Belakor/Glottkin - Daemons of Chaos
Archaon - Warriors of Chaos
Horned Rat - Skaven
Lizardmen
Thorgrim - Dwarves
Grimgor - Green Tide

Om det utspelar sig under The End Times så lär väl detta vara de spelbara faktionerna.

Precis, passar nog inte så bra att göra det efter då det verkar ligga en del ihopslagningar av faktioner i framtiden.

Medlem

Fanns väl redan med Mark of Chaos?

Medlem

YES!
Jag blev besviken på mark of chaos så detta ska jag följa med stort intresse!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

hoppas de inte är samma gäng som gjorde rome 2 som gör detta

Medlem

Så skall det fan låta! In the name of the Horned Rat! To war!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fan...Nu måste man ju fixa en ny dator när det kommer ut...

Medlem

FUCK YEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WET DREAMS!!!!!!!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

123
Skriv svar