Publicerad

Medlem
Publicerad

Ibland är det julafton flera gånger samma år och 2015 verkar vara ett sådant år.
Jag har i min "surfa-nätet-rutin" några givna sidor jag kollar av. Första brukar vara Flickr, andra Fotosidan, jag kollar mailen och också FZ.
Likadant gjorde jag igår kväll precis innan läggdags och döm av min förvåning när jag hittar en av mina egna bilder i Fotosidan Magasin's senaste nummer! En liten skärmdump på deras hemsida vittnade om att ett nytt nummer var släppt och jag tyckte det såg spännande ut för att det var svartvitt tema. Första artikeln handlade dessutom om Svalbard och som är ett drömresmål för mig.

Man skickar in bilder till tre olika teman inför varje nummer och temat "husdjur" visste jag ju att jag skickat in bilder till. Det var dock ett par månader sedan så jag tänkte att det loppet redan var kört. Så självklart blev jag extra glad när jag ser min söta lilla pinscher-tjej på uppslaget med bilder inskickade av läsare.

Så här såg det ut på deras hemsida:

[ia=1021708; large]

Tidningen:

[ia=1021710; large]

[ia=1021709; large]

Och bilden i sin helhet:

[ia=1021711; large]

Detta är tredje gången jag blir publicerad i den tidningen och jag har även blivit publicerad i flera andra tidningar genom åren. Det är alltid lika roligt och hela dagen har jag känt mig glad och stolt över att faktiskt få chans att visa upp mitt arbete och min bästa hobby!

I samband med detta firar min lilla blogg snart också 500 000 views. Det är sinnessjuka en halv miljon views sedan start. Jag har genom åren hållit en rätt stadig kurs med ca 100 000 views per år. I år blir inget undantag och jag vill verkligen tacka er alla som läser, kommenterar och förhoppningsvis njuter av mina foton.

// Manuel

#blogg

Medlem
Publicerad

Bara att gratulera, det förtjänar du! Nästa stopp, en miljon views. Choo choo!

Medlem

Kul, grattis!

Svalbard har alltid varit ett av mina drömresmål också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kul.

Och fin bild. Du fick en hel del positiv kritik ser jag. Jag delar inte hennes negativa kritik om att djur alltid ska se eleganta ut. Hundar har olika egenskaper i olika situationer och på den här bilden ser hunden taggad och vaksam ut.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kul.

Och fin bild. Du fick en hel del positiv kritik ser jag. Jag delar inte hennes negativa kritik om att djur alltid ska se eleganta ut. Hundar har olika egenskaper i olika situationer och på den här bilden ser hunden taggad och vaksam ut.

Eller hur, jag håller helt med dig Bennii. Djur är i sig eleganta och jag tycker nog inte man ska hålla på och stagea dem för mycket. Pinschern är ju en kaxig och kavat ras i sig och jag tycker posen (som är helt självvald av henne) visar upp just den sidan. Så jag skakar av mig den kritiken som en gås skakar av sig vatten.

Tack!

Medlem

En fråga: Blev du inte informerad om att dina bilder skulle bli publicerade? Nu vet jag ju inte om de faller under PD/RF men är det inte god sed? Lite märkligt om man måste aktivt själv leta igenom publikationerna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

En fråga: Blev du inte informerad om att dina bilder skulle bli publicerade? Nu vet jag ju inte om de faller under PD/RF men är det inte god sed? Lite märkligt om man måste aktivt själv leta igenom publikationerna.

Fotosidan som från början är ett foto-forum på nätet erbjuder läsarna att själva skicka in bidrag (max 3 per kategori) till kommande nummer. I och med att man skickar in ger man samtidigt godkännande för publicering. Så det handlade mer om att jag inte brukar köpa papperstidningen och blev lite överraskad. Glatt överraskad självklart

Medlem

Grattis,det förjänar du tycker jag

Även om jag själv lämnat den sidan lite svårt för attityden hos vissa där.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Fan vad kul. Grattis!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Grattis,det förjänar du tycker jag

Även om jag själv lämnat den sidan lite svårt för attityden hos vissa där.

Jag är inte alls engagerad i forumet och lägger inte heller upp bilder för kritik. Har inte gjort så på flera år nu. Det är som du säger en klubb för inbördes beundran till stor del och många gånger slutar diskussioner i bataljer om vilket kamera-märke som faktiskt är bäst. Tröttsamt och på inget sätt kreativt.

Men däremot tidningen tycker jag är riktigt bra och innehåller många gånger spännande reportage och definitivt en mängd fina bilder att titta på. Tanken med Fotosidan är bra men invånarna (åtminstone de som gör väsen av sig) är som oftast på nördiga nät-forum inte så mycket att hänga i julgranen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Fan vad kul. Grattis!

Tack så jättemycket

1
Skriv svar