"Swatter" döms till flerårigt fängelsestraff

Robot
"Swatter" döms till flerårigt fängelsestraff
Medlem
"Swatter" döms till flerårigt fängelsestraff

En 34-åring!? Det där väntade jag mig inte, herre min gud vad pinsamt.

Medlem

Rätt åt dem, dumhet ska bestraffas.

Medlem

Bra, barnsliga cyber-terrorister är antagligen en av de större problemen i den moderna världen. Tittar på dig också, Nord Korea.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

KoP
Medlem

Hoppas det var värt det. Dags att växa upp. Men det lär han få lära sig i fängelset då han tilldelas titeln som någons "kvinna".

Medlem

Hade tyckt det kunnat låta mycket om den åtalade var en tonåring. Men när en 34 åring inte inser de potensiella följderna så tycker jag det är rätt.

Medlem

Helt rätt. Personerna som blir "swattade" utsätts ju för livsfara och poliserna som rycker ut kostar antagligen väldigt mycket pengar. Dessutom kanske det behövdes någon annan stans istället.
Störda människor.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är inte bara att det är onödigt och kostsamt, man riskerar även livet på den utsatte, ett missförstånd och personen i fråga är död.

Medlem

Dags att börja träna gluteus maximus.

ELF
Medlem

Undrar om han tycker det var värt det...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Keza:

En 34-åring!? Det där väntade jag mig inte, herre min gud vad pinsamt.

Kan inte annat än att skratta, haha. Fick en varm känsla i kroppen när jag läste att han skulle få fängelsestraff och en fet böter.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Dags att börja träna gluteus maximus.

Haha.

Medlem

Bra! Ta i med hårdhandskarna så folk slutar upp med det här


signatur

Game long and prosper

emj
Medlem

Inte speciellt trevligt att våldtäktsskämt förekommer här.

Egentligen är det väl det amerikanska polissystemet man ska klaga mest på. Jag menar t.o.m. denna killen sitter ju och garvar när han blir SWATad, något är allvarligt fel.

Inaktiv

Det här kommer definitivt överklagas och sänkas. Alldeles för högt.

Medlem
Skrivet av emj:

Inte speciellt trevligt att våldtäktsskämt förekommer här.

Egentligen är det väl det amerikanska polissystemet man ska klaga mest på. Jag menar t.o.m. denna killen sitter ju och garvar när han blir SWATad, något är allvarligt fel.

Förklara gärna varför man ska klaga på det amerikanska polissystemet? Ser mer ut som att systemet gör sitt jobb men blir utnyttjat av mentalt efterblivna (32 år så ja, efterbliven) idioter.

Medlem

Bra! Hoppas det var värt det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Keza:

En 34-åring!? Det där väntade jag mig inte, herre min gud vad pinsamt.

Läser du den informationslösa länken så har han suttit i häkte i nästan 4 år redan för det här. När brotten begicks framgår inte heller. Vilket iofs låter väldigt konstigt. Det går inte att hitta nån mer information än det som finns i länken, så detta kan lika gärna vara en påhittad nyhet.

Medlem
Skrivet av Keza:

En 34-åring!? Det där väntade jag mig inte, herre min gud vad pinsamt.

Sorgligt, är vad det är.

Medlem
Skrivet av emj:

Inte speciellt trevligt att våldtäktsskämt förekommer här.

Egentligen är det väl det amerikanska polissystemet man ska klaga mest på. Jag menar t.o.m. denna killen sitter ju och garvar när han blir SWATad, något är allvarligt fel.

Människor reagerar olika i situationer, svårt att förutse någons reaktion på detta. I det här fallet är ju personen oskyldig till något brott, så det kan ju hjälpa.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Älskar att 9/11 är en "related tag" på CBS-sidan.

Medlem

Tragiskt.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av emj:

Inte speciellt trevligt att våldtäktsskämt förekommer här.

Egentligen är det väl det amerikanska polissystemet man ska klaga mest på. Jag menar t.o.m. denna killen sitter ju och garvar när han blir SWATad, något är allvarligt fel.

Människor reagerar olika i situationer, svårt att förutse någons reaktion på detta. I det här fallet är ju personen oskyldig till något brott, så det kan ju hjälpa.

Om du söker på den skyldiges namn "Jason Allen Neff" så kommer det upp en hel den om ämnet.

Inaktiv

Skulle vara intressant att se hur det hade gått för Anna Odell och hennes "konstprojekt" i staterna

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Det här kommer definitivt överklagas och sänkas. Alldeles för högt.

För lågt enligt mig att inte bara slösa på polisens tid utan också livsfarligt då ägaren till huset kan tro det är inbrott som sker och tar till vapen mot polisen

Medlem
Skrivet av emj:

Inte speciellt trevligt att våldtäktsskämt förekommer här.

Egentligen är det väl det amerikanska polissystemet man ska klaga mest på. Jag menar t.o.m. denna killen sitter ju och garvar när han blir SWATad, något är allvarligt fel.

Inget fel på polissystemet i detta fallet. Anledningen till att han garvar är för att han vet att han är oskyldig och att det inte finns något att fälla honom för. Poliserna som gjorde detta skötte det utmärkt. Ingen blev skadad, inga skott avlossades och efter att han gav sig lugnade allt ner sig väldigt fort. Detta sköttes alltså precis som det ska, och alla larm måste tas seriöst. Det är just därför såna här "pranks" är helt vansinniga och idiotiska. som tur var gick det bra denna gången.

Jag måste säga att jag blir glad att se att folk inte sitter och klagar på polisen här. Det görs det friskt på Youtube. En kommentar som jag tyckte var riktigt urbota dum var denna;
"From the video, it appears they were the aggressors. It would have been an appropriate reaction to defend his home from these jackboots."

Folk är alltså så dumma att de tycker det är en bra idé att skjuta mot polisen om de kommer in i ditt hem utan att du har gjort något. Vad otroligt oskyldigt av dig i det läget. Ibland räcker inte en facepalm. Och till de som skriver "He's obviously calmly sitting there, not being a threat".. Ja, jo. Anders Breivik var också helt lugn och ville ha ett plåster till ett papercut på hans finger när polisen anlände. Folk som gör sånt är inte de som agerar logiskt..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av emj:

Inte speciellt trevligt att våldtäktsskämt förekommer här.

Egentligen är det väl det amerikanska polissystemet man ska klaga mest på. Jag menar t.o.m. denna killen sitter ju och garvar när han blir SWATad, något är allvarligt fel.

Människor reagerar olika i situationer, svårt att förutse någons reaktion på detta. I det här fallet är ju personen oskyldig till något brott, så det kan ju hjälpa.

Om du söker på den skyldiges namn "Jason Allen Neff" så kommer det upp en hel den om ämnet.

Ja, då hittade man ju desto mer. Detta handlar ju inte om swatting alls egentligen, utan så mycket mer. Research FZ för fan.

"Jason Allen Neff, 29, of Missouri, was allegedly once part of the globalHell defacement group, which wreaked headline-making havoc on poorly-protected servers around the net in the late 1990s, tagging the White House, the FBI, the U.S. Army, and countless others."

Här är vad han erkände och som domen bygger på: FBI

Medlem
Skrivet av KoP:

Hoppas det var värt det. Dags att växa upp. Men det lär han få lära sig i fängelset då han tilldelas titeln som någons "kvinna".

Jag tror ordet du letade efter va "tik"

Medlem

Rätt åt den jäveln. Swatters borde även bli tvingade att betala skadestånd till dem som blev utsatta för det.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Rätt åt den jäveln. Swatters borde även bli tvingade att betala skadestånd till dem som blev utsatta för det.

I tidigare fall av såna här händelser har de fått stå för alla rättsliga kostnader och i vissa fall också skadestånd. I detta fallet tror jag inte det då ingen blev skadad, och Kootra själv inte verkar speciellt mentalt uppskakad av det. Ingen egendom verkar heller ha förstörts från det jag sett.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar