Spana in trailern för Zelda: Majora's Mask till 3DS

Robot
Medlem
Spana in trailern för Zelda: Majora's Mask till 3DS

Släpp till WiiU så köper jag det enda zelda jag missat


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ser fram emot det här! Jag hade länge trott att jag kommit förbi handhållna konsoller vid det här laget, men det motbevisades snabbt efter att jag köpte min 3DS. Underbar maskin det där.

Medlem

Amazing atmosfär i det här spelet!

Medlem

Ja, det är väl bara att införskaffa ett 3DS nu. Utan en gnutta tvekan så är MM det bästa Zelda som gjorts.

Medlem

20 minuters gameplay för den som är intresserad.

MEG
Medlem

Att se trailern var nästan som att få en snetädning


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Ser fram emot det här! Jag hade länge trott att jag kommit förbi handhållna konsoller vid det här laget, men det motbevisades snabbt efter att jag köpte min 3DS. Underbar maskin det där.

Håller fullständigt med! Man får mycket valuta för pengarna när man köper spelen till 3DS. Finns ett 10-15 tal spel som är oerhört bra. Sedan finns det ju mer lättsamma on the go spel också.
Zelda: OOT, Zelda: A link between worlds, Fire Emblem, Bravely Default. Bara där har man 400 speltimmar i ren eufori. Högt återspelningsvärde också.

Gör en intressant iaktagelse på begagnatmarknaden där man får ge ca 75-80% av nypriset på de bra 3DS spelen på exempelvis Tradera.
Jämför detta med till exempel ett xbox one spel där man får ca 20-50% av priset efter 1år. Detta säger väl en hel del om vad som faktiskt är kvalité även om det givetvis finns andra faktorer som spelar in.

Som jag påpekade i en annan tråd:
Nintendo står fortfarande för ren spelglädje och kvalité när pre-alfa förköp, spelkrascher, obefogade dlc, indie-spel till nästintill fullpris, season pass(es) samt miktrotransaktioner fyller andra spelmarknader.

Jag hoppas och tror att Nintendo (som enligt många varit uträknade) kommer växa i takt med att folk inser detta.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Xepheros:

Ser fram emot det här! Jag hade länge trott att jag kommit förbi handhållna konsoller vid det här laget, men det motbevisades snabbt efter att jag köpte min 3DS. Underbar maskin det där.

Håller fullständigt med! Man får mycket valuta för pengarna när man köper spelen till 3DS. Finns ett 10-15 tal spel som är oerhört bra. Sedan finns det ju mer lättsamma on the go spel också.
Zelda: OOT, Zelda: A link between worlds, Fire Emblem, Bravely Default. Bara där har man 400 speltimmar i ren eufori. Högt återspelningsvärde också.

Gör en intressant iaktagelse på begagnatmarknaden där man får ge ca 75-80% av nypriset på de bra 3DS spelen på exempelvis Tradera.
Jämför detta med till exempel ett xbox one spel där man får ca 20-50% av priset efter 1år. Detta säger väl en hel del om vad som faktiskt är kvalité även om det givetvis finns andra faktorer som spelar in.

Som jag påpekade i en annan tråd:
Nintendo står fortfarande för ren spelglädje och kvalité när pre-alfa förköp, spelkrascher, obefogade dlc, indie-spel till nästintill fullpris, season pass(es) samt miktrotransaktioner fyller andra spelmarknader.

Jag hoppas och tror att Nintendo (som enligt många varit uträknade) kommer växa i takt med att folk inser detta.

Det är iaf fint att du försöker...

Medlem

Bästa Zelda spelet i mitt tycke

Medlem

Är det bara jag eller är det ofta väldigt dåliga gameplay trailers till japanska lir? :s

Medlem
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Xepheros:

Ser fram emot det här! Jag hade länge trott att jag kommit förbi handhållna konsoller vid det här laget, men det motbevisades snabbt efter att jag köpte min 3DS. Underbar maskin det där.

Håller fullständigt med! Man får mycket valuta för pengarna när man köper spelen till 3DS. Finns ett 10-15 tal spel som är oerhört bra. Sedan finns det ju mer lättsamma on the go spel också.
Zelda: OOT, Zelda: A link between worlds, Fire Emblem, Bravely Default. Bara där har man 400 speltimmar i ren eufori. Högt återspelningsvärde också.

Gör en intressant iaktagelse på begagnatmarknaden där man får ge ca 75-80% av nypriset på de bra 3DS spelen på exempelvis Tradera.
Jämför detta med till exempel ett xbox one spel där man får ca 20-50% av priset efter 1år. Detta säger väl en hel del om vad som faktiskt är kvalité även om det givetvis finns andra faktorer som spelar in.

Som jag påpekade i en annan tråd:
Nintendo står fortfarande för ren spelglädje och kvalité när pre-alfa förköp, spelkrascher, obefogade dlc, indie-spel till nästintill fullpris, season pass(es) samt miktrotransaktioner fyller andra spelmarknader.

Jag hoppas och tror att Nintendo (som enligt många varit uträknade) kommer växa i takt med att folk inser detta.

Släppen till 3DS är väldigt högkvalitativa. Väldigt många av spelen håller exakt samma kvalitetsstandard som till övriga konsoller, och behandlas mer som en portabel konsoll än något "handheld" (som då ofta tänks vara mer åt gameboy-hållet, eller numera till och med mobilspel)

Många spelserier, gamla eller nya, går att hitta på 3DS med fantastiska resultat. Bravely Default är ett bra exempel på någonting nytt, och i det spelet glömde man bort att man tittade på en liten skärm i en handhållen konsoll. Tror jag klockade 80 timmar när jag klarade det första gången. Annars har vi spelserier som Shin Megami Tensei, där huvudseriens 4a släppts exklusivt på 3DS i kontrast till 3an som var på PS2an, och de första två till SNES. Utöver det har det även släppts förnyade och förbättrade versioner av tidigare spel i serien, exempelvis Soul Hackers som först kom till Sega Saturn och sen till PS1.

Väldigt många släpp har skiftat från att vara sitta-på-bussen-spel till snöa-in-sig-fullständigt-i-en-vecka-spel.

Inaktiv
  • text

Dömma av trailern verkar spelet vara som en sunkig jävla snetripp och därför inte alls tilltalande. Tacka vet jag Wind Waker
Edit: Och Link to the Past förstås

Medlem

Majoras Mask är sjukt bra lir. Synd man inte har en 3Ds och man sålt sin Majoras N64 CIB. Jaja, härliga minnen som består iaf

Medlem
Skrivet av grollo_92:
  • text

Dömma av trailern verkar spelet vara som en sunkig jävla snetripp och därför inte alls tilltalande. Tacka vet jag Wind Waker
Edit: Och Link to the Past förstås

Link between worlds är grymt bra.

1
Skriv svar