Hotline Miami 2 totalförbjuds i Australien

Medlem
Hotline Miami 2 totalförbjuds i Australien

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

2an förbjuds medans 1an var ok ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Helt otroligt. De fick ju en R18-stämpel för några år sedan just för spel som inte lämpar sig för minderåriga. Varför använder de inte den?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Men porr går väl bra där? varför ska då inte spel få säljas till vuxna människor? vafan är det för sjukt land där borta egentligen som bestämmer...

Medlem

De är rädda att deras gamla kåkfarargener ska väckas till liv igen.


signatur

Burn in the light.

Herr rygg

Tycker mest synd om våra "fellow Gamers" i Australien som får färre roliga spel att spela:(


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Gen
Medlem

Synd om dem indeed. De får inte spela läskiga spel men får handskas med Top 10 av världens läskigaste djur/insekter.

Medlem

Brutalt mörda 50 personer på 1 minut? Helt ok.
En insinuerad våldtäkt? SHUT IT DOWN!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Men porr går väl bra där? varför ska då inte spel få säljas till vuxna människor? vafan är det för sjukt land där borta egentligen som bestämmer...

Faktum är att de censurerar porr också och det är olagligt att ens importera fysiska dvder med vissa sorters porr. Tjejer med A-kupor eller mindre är förbjudna att delta i porr även om de är 50 bast, då dessa enligt Australiensisk lag kan misstas för barn.

Australien är en fascistoid moralstat. Beklagligt men sant.

Medlem
Skrivet av Molotov:

2an förbjuds medans 1an var ok ?

"Det är så mycket moral att det blir dubbel moral."


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Management:

Brutalt mörda 50 personer på 1 minut? Helt ok.
En insinuerad våldtäkt? SHUT IT DOWN!

Det var båda anledningar som gjorde att det förbjöds.

Medlem

kommer väl blåsandes till Sverige också tillslut Börjar ju bli censur här också

MEG
Medlem

Hahah vad lustiga de är i Australien...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Utvecklarna verkar vara rätt sköna typer, förutsatt att bilden inte är fejk, men jag har ingen anledning att tro att den skulle vara det.

ZF
Medlem

priset man får betala för att bo varmt och skönt med massor av häftiga djur.

Skrivet av Gen:

Synd om dem indeed. De får inte spela läskiga spel men får handskas med Top 10 av världens läskigaste djur/insekter.

Skrivet av KatOne:
Skrivet av SWEBarb:

Men porr går väl bra där? varför ska då inte spel få säljas till vuxna människor? vafan är det för sjukt land där borta egentligen som bestämmer...

Faktum är att de censurerar porr också och det är olagligt att ens importera fysiska dvder med vissa sorters porr. Tjejer med A-kupor eller mindre är förbjudna att delta i porr även om de är 50 bast, då dessa enligt Australiensisk lag kan misstas för barn.

den lagen gäller ju iof rimligen i Sverige med.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Utvecklarna verkar vara rätt sköna typer, förutsatt att bilden inte är fejk, men jag har ingen anledning att tro att den skulle vara det.

http://i.imgur.com/Z84eDVa.png

Jag får lita på dig, för jag kan inte läsa den texten..;)

märkligt.. dom borde gilla sånt ,då dom är nära släkt med obotligt kriminella.. som va anledningen att dom skickades till australien.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Rurounin:

Utvecklarna verkar vara rätt sköna typer, förutsatt att bilden inte är fejk, men jag har ingen anledning att tro att den skulle vara det.

Jag får lita på dig, för jag kan inte läsa den texten..;)

Högerklicka -> Öppna bild i ny flik.

För dom som inte klarar det så skrev utvecklaren:

Skrivet av Jonatan Söderström:

Hi Max!
If it ends up not being released in Australia, just pirate it after release.
No need to send us any money, just enjoy the game!

Peace

/Jonatan

1
Skriv svar