Ny Payday-film med skådisar från Lost och Snabba Cash

Robot
Ny Payday-film med skådisar från Lost och Snabba Cash
Medlem
Ny Payday-film med skådisar från Lost och Snabba Cash

Någon som vet hur många spel som har sålts ? Verkar ju gå ganska bra för dom, släpps ju nytt material lite då och då

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vuze2143:

Någon som vet hur många spel som har sålts ? Verkar ju gå ganska bra för dom, släpps ju nytt material lite då och då

Vet inte hur många exemplar som sålts, men det faktum att över två miljoner spelare är med i Payday 2:s steamgrupp ger väl en viss indikation.

Medlem

Tröttnat nu efter 200 speltimmar och lär nog inte dyka upp igen oavsett vad dom släpper för något.

Hur som helst så är det ett riktigt kul spel. Har ni inte lirat det så testa vettja

Youtube-proffs

Fin trailer. Damen ser väldigt bra ut med tanke på antal år hon kanske har på nacken. Payday 2 är dock något jag aldrig fastnat för. Har en del vänner som spelat som fan och andra som inte spelat mycket alls, däribland jag själv. Kanske har trettio timmar speltid innan jag tröttna på grund av saknaden av banor.

Men om de släpper en sådan här trailer för ett tillägg så får man väl anta att det går bra för dom.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Nja.. De får börja bevisa lite nu. De sista släppen har varit "Meh".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Någon som vet hur många spel som har sålts ? Verkar ju gå ganska bra för dom, släpps ju nytt material lite då och då

Dom gick break-even veckan innan release av spelet. Sen dess tuffar det bara på. Tror det är det mest aggressivt reade spelet på Steam (min egen uppfattning). Min teori är att dom vill få så stor spelarbas som möjligt för att kunna få en stor målgrupp när trean släpps. Det är ändå ganska billig marknadsföring att sälja spel billigt när man redan går med vinst.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vet inte hur många exemplar som sålts, men det faktum att över två miljoner spelare är med i Payday 2:s steamgrupp ger väl en viss indikation.

Man behöver dock inte äga spelet för att vara med i gruppen. Det var en liten fulsnygg kampanj dom drev som ändå alla tjänade på Communityn fixade massa throwaway-konton som gick med i gruppen och fick nytt material till spelet som tack, och utvecklarna/utgivaren får en stor fjäder att sätta i PR-hatten.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Sisyr:

Vet inte hur många exemplar som sålts, men det faktum att över två miljoner spelare är med i Payday 2:s steamgrupp ger väl en viss indikation.

Man behöver dock inte äga spelet för att vara med i gruppen. Det var en liten fulsnygg kampanj dom drev som ändå alla tjänade på Communityn fixade massa throwaway-konton som gick med i gruppen och fick nytt material till spelet som tack, och utvecklarna/utgivaren får en stor fjäder att sätta i PR-hatten.

Det var därför jag skrev att det gav "en viss indikation". Ska vi snacka råa säljdata hade spelet sålt 1,6 miljoner exemplar i september 2013. Rätt många fler som sålts sen dess.

Medlem

dom är bra på att göra snygga trailers.


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av vuze2143:

Någon som vet hur många spel som har sålts ? Verkar ju gå ganska bra för dom, släpps ju nytt material lite då och då

Dom gick break-even veckan innan release av spelet. Sen dess tuffar det bara på. Tror det är det mest aggressivt reade spelet på Steam (min egen uppfattning). Min teori är att dom vill få så stor spelarbas som möjligt för att kunna få en stor målgrupp när trean släpps. Det är ändå ganska billig marknadsföring att sälja spel billigt när man redan går med vinst.

Ja de vill skapa en så stor spelarbas som möjligt för att infon ska gå ut till folk så fort de släpper något nytt, dock kommer det dröja länge innan 3an släpps.
De ska först släppa TWD 2016, sen efter det ska de släppa Storm (som tidigare benämnts som Payday in Space).
Så Payday 3 kan tidigast komma 2018, troligen senare

1
Skriv svar